وبلاگ

راهنمای سفر به فرانسه | صفر تا صد سفر به فرانسه ۲۰۲۴

راهنمای سفر به فرانسه

فرانسه یکی از بهترین و جذاب ترین مقاصد برای توریست های سراسر جهان است. اینکه پیش از سفر اطلاعات کافی و دقیقی در مورد کشور مقصد داشته باشید بسیار مهم است. راهنمای سفر به فرانسه آنچه را باید پیش از سفر به فرانسه بدانید در اختیار شما قرار می دهد.

درباره فرانسه

بهتر است پیش از اینکه مقصد سفر خود را انتخاب کنید، اطلاعات دقیقی در مورد هر کشور و شهرهای آن کسب کنید. فرانسه یکی از کشورهای محبوب بین توریست های سراسر دنیا است. بیشترین محبوبیت این کشور به دلیل فضای رمانتیک و احساسی موجود در شهر پاریس است. البته این کشور جاذبه ها و زیبایی های خیلی زیادی دارد که دیدن و تجربه کردن آن خالی از لطف نیست.
فرانسه از آن دسته کشورهایی است که تجربه حضور در آن حداقل یک‌ بار برای هرکسی بسیار لذت بخش و خاطره انگیز است. برخی زیبایی های فرانسه را فقط در این کشور مشاهده خواهید کرد و مانند آن در سراسر دنیا وجود ندارد.
شما هر معیاری برای انتخاب مقصد خود داشته باشید، فرانسه یکی از کشورهای مقصد شما خواهد بود. به گفته بسیاری از گردشگران، آب و هوای مناسب مهم ترین بخش انتخاب مقصد است. فرانسه از آن دسته کشورهایی است که در هر فصل از سال هوای خوبی دارد و آزاردهنده نیست.

شهرت فرانسه در سطح جهان

فرانسه به دلیل مکان های زیبا و خاصی که دارد، از معروف ترین کشورهای اروپا است. حتی برخی افرادی که تا به حال به اروپا سفر نکرده اند از جذابیت های این کشور مطلع هستند و فرانسه را به عنوان اولین مقصد خود در اروپا انتخاب می کنند.
زیبایی های برج ایفل، کوچه پس کوچه های خوش فاز پاریس، معماری خاص و زیبای شهرها و موزه زیبای لوور از جمله مکان هایی است که فرانسه را از سایر کشورها برتری می دهد. در سال های اخیر توریست های بیشتری فرانسه را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده اند. به طوری که در سال ۲۰۱۹ آمار بازدیدکنندگان این کشور به ۸۹ میلیون نفر رسید.

شهرت فرانسه

موقعیت فرانسه

به جرئت می توان گفت یکی از مهم ترین مواردی که باعث گسترش صنعت توریست فرانسه شده، موقعیت جغرافیایی استراتژیک آن است. فرانسه با قرار گرفتن در قاره اروپا و هم مرز بودن با کشورهایی نظیر آلمان، ایتالیا و اسپانیا، مقصد بسیار جذابی برای آخر هفته ساکنان این قاره است. مسافرانی که به فرانسه سفر کرده اند با توجه به داشتن ویزای شینگن می توانند پس از چند روز اقامت در این کشور، سفر خود را در سایر کشورهای اروپا ادامه دهند.

تاریخ و فرهنگ فرانسه

فرانسه کشوری با تاریخی طولانی و فرهنگی غنی است. در جای جای این کشور بی نظیر، اثری از رویدادی بزرگ و تأثیرگذار است. ردپای شوالیه ها، انقلاب ناپلئون، جنگ جهانی اول و دوم به وضوح در هرجای این کشور حس می شود. همین تاریخ غنی و پرماجرا، یکی از بزرگ ترین جذابیت های این کشور برای توریست های سراسر جهان است.
بسیاری از افراد، فقط به شوق دیدن کوچه پس کوچه های قدیمی و آثار تاریخی تکرار نشدنی و بی مانند فرانسه به این کشور سفر می کنند. همین تاریخ طولانی و فرهنگ غنی دلیلی قانع کننده برای وجود بیش از ۱۰۰۰ موزه در این کشور است.

زبان رسمی فرانسه

در راهنمای سفر به فرانسه ذکر شده است که زبان رسمی این کشور، فرانسوی است. مردم فرانسه تعصب خاصی روی زبان خود دارند. برای ارتباط بهتر و صمیمانه تر با مردم فرانسه، پیشنهاد می شود مکالمه خود را با یک کلمه فرانسوی ساده که احتمالاً بارها آن را شنیده اید مانند بنژوق، به معنای سلام، آغاز کنید. در ادامه و بین مکالمات نیز، کلمه مقسی حتماً به شما کمک خواهد کرد. توصیه ما این است که پیش از سفر به فرانسه، سعی کنید برخی کلمات کاربردی و روزمره مورد نیاز خود را به فرانسوی یاد بگیرید.

طبیعت فرانسه

فرانسه از آن دسته کشورهایی است که هر نوع گشت و گذاری در آن ممکن است. اگر به وقت گذراندن در طبیعت علاقه دارید، فرانسه یک انتخاب مناسب برای شما است. از کوه های بلند و برفی گرفته تا دشت های سرسبز و دریا و ساحل های زیبا و دلنشین در این کشور وجود دارد. جذابیت و آرامش بخش بودن طبیعت فرانسه به نحوی است که علاوه بر اینکه فرانسوی ها از آن خسته نمی شوند، بلکه ۷۰ درصد افرادی که برای گردش به طبیعت های زیبای فرانسه می روند، خود فرانسوی ها هستند.

طبیعت فرانسه

آب و هوای فرانسه

فرانسه از آن دسته کشورهایی است که هر بخش آن آب و هوای متفاوت دارد و همه نوع آب و هوایی در آن وجود دارد. شمال فرانسه منطقه ای با تابستان های گرم و زمستان های سرد است. جنوب فرانسه آب و هوای مدیترانه ای یعنی تابستان های گرم و زمستان های ملایم دارد.
سایر بخش ها نیز آب و هوای دریایی مرطوب با تابستان های خنک یا تابستان های گرم و زمستان های سرد دارند. با توجه به تنوع آب و هوایی در سراسر این کشور، هر نوع هوایی را دوست داشته باشید پیدا می کنید. در بازه تیر تا شهریور، فرانسه آب و هوایی بسیار خوب و ملایم دارد. همین امر باعث شده خیلی از توریست ها این موقع سال را به فرانسه سفر کنند.
پاریس پرطرفدارترین شهر و اصلی ترین انتخاب توریست های سراسر جهان است. اگر در بهار یا تابستان به پاریس سفر می کنید، درنظر داشته باشید که احتمال بارندگی وجود دارد. بهار و پاییز در پاریس، تفاوت چندانی از نظر آب و هوا ندارند و هر دو ملایم و نسبتاً خشک هستند. مردم مقیم پاریس گرم ترین هوا را در ژوئیه و اوت تجربه می کنند. در راهنمای سفر به فرانسه، اکتبر با میانگین ۷۱ درصد رطوبت، مرطوب ترین ماه سال برای پاریس محسوب می شود.

زمان سفر به فرانسه

بهترین زمان برای سفر، برای هرکسی متفاوت است. چراکه افراد معیارهای مختلفی برای سفر کردن دارند. اینکه کدام فصل را برای سفر به فرانسه انتخاب کنید بستگی به سلیقه و شرایط شما دارد.
در راهنمای سفر به فرانسه پربازدید ترین و شلوغ ترین ماه سال در این کشور، از ماه ژوئن تا آگوست است که حدوداً بازه ای بین تیر تا شهریور می شود. شاید تصور کنید که در این بازه زمانی هوا گرم است و دوست ندارید گرما مانع گردش شما در سفر شود. لازم است یادآور شویم که دمای هوا در تابستان چیزی بین ۱۶ تا ۲۳ درجه است. در نتیجه نه تنها گرمای هوا آزاردهنده نیست بلکه بهترین هوا را برای مسافرت دارد.
طبیعتاً در این موقع از سال، به علت ازدحام جمعیت و تعداد زیاد متقاضیان، قیمت هتل ها و پروازهای مربوط به فرانسه افزایش چشم گیری خواهند داشت. این شلوغی و تعداد زیاد توریست ها باعث می شود مجبور شوید برای ورود به هر یک از مکان های توریستی، ساعت ها منتظر بمانید. البته ساعت کار مکان های پرطرفدار و توریستی افزایش می یابد اما به هر حال شلوغی و تعداد زیاد توریست ها به وضوح حس می شود.
درست است که سفر به فرانسه هیچ وقت سفری ارزان تلقی نمی شود اما می توانید با توجه کردن به برخی مسائل، هزینه سفر خود را تا حدود زیادی کاهش دهید. برای این کار، پیشنهاد می شود زمان سفر خود را تغییر دهید.
ماه های آذر تا بهمن بهترین زمان از نظر هزینه برای سفر به فرانسه است. در این بازه زمانی چون هوا کمی سردتر می شود، دیگر خبری از سیل عظیم مسافران نیست. لازم است بدانید با سفر کردن در این فصل، چیزی از دست نخواهید داد و جاذبه ها و دیدنی های پاریس همچنان قابل بازدید هستند.

زمان سفر به فرانسه

حمل و نقل در فرانسه

یکی دیگر از مواردی که باید در سفر به فرانسه ۲۰۲۳ به آن توجه داشته باشید، حمل و نقل است. مسلماً بهترین انتخاب برای رفت و آمد در هر سفری، وسایل حمل و نقل عمومی است. معمولاً سیستم حمل و نقل اکثر کشورها به شکلی طراحی شده اند که با کمترین هزینه می توانید به همه جای شهر یا کشور دسترسی داشته باشید. در فرانسه نیز مانند بسیاری کشورها، سیستم حمل و نقل وسیله های مختلفی مانند اتوبوس، مترو، تراموا و قطار هستند که با استفاده از آن ها به همه نقاط شهر دسترسی خواهید داشت. هزینه هر بلیت بین ۱ الی ۳ یورو است.
در پاریس گزینه ای با عنوان carnet وجود دارد. با انتخاب این گزینه، با پرداخت هزینه ای حدود ۱۴ یورو می توانید ۱۰ بلیت مجزا تهیه کنید. علاوه بر این، شما با خرید بلیت ParisVisite می توانید با پرداخت هزینه تقریبی ۱۳ تا ۴۳ یورو برای مدت زمان مشخص یک الی ۵ روز، از تمام وسایل حمل و نقل عمومی به دفعات استفاده کنید.
حتی اگر با کم بودن زمان روبه رو هستید و ترجیح می دهید مدت زمان کمتری را در مسیر باشید، برای سفر به شهرهای مختلف هواپیما را انتخاب کنید. هزینه بلیت بین شهرهای مختلف فرانسه آن‌قدر زیاد نیست. اگر برای سفر خود برنامه دقیقی ریخته اید می توانید بلیت ها را در shoulder season با قیمت کمتر خریداری کنید.
در حالتی که زمان کافی در اختیار دارید، سفر با اتوبوس ارزان تر است. البته هزینه بلیت با توجه به مسافت تغییر می کند و یکسان نیست. در فرانسه نیز مانند خیلی دیگر از کشورها، استفاده از تاکسی توصیه نمی شود. چراکه تاکسی ها معمولاً گران قیمت هستند و سوار شدن تاکسی مخصوصاً برای ایرانیان صرفه اقتصادی ندارد.

حمل و نقل در فرانسه

رفت و آمد برون شهری در فرانسه

برای سفرهای برون شهری، راه های مختلفی وجود دارد که افراد با توجه به بودجه و امکانات خود و با کمک راهنمای سفر به فرانسه می توانند بهترین روش را انتخاب کنند. فرانسه یکی از بهترین و معروف ترین راه آهن ها را در کل اروپا دارد. سرعت قطارهای سریع این راه آهن به حدود ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت، می رسد.
تهیه بلیت قطار، اصلاً کار سختی نیست و هم از طریق سایت و هم از طریق باجه های تهیه بلیت موجود در ایستگاه می توانید بلیت مورد نیازتان را تهیه کرده و نگران ضعف خود در زبان فرانسوی نباشید. بلیت قطار قیمت گرانی ندارد و با توجه به کلاس بلیت، نوع قطار و مسافت مورد نظر، قیمت های متنوعی دارد. برای مثال بلیت فرست کلاس قطار از پاریس به مقصد نیس چیزی حدود ۲۵ تا ۴۵ یورو هزینه خواهد داشت.
بعد از قطار بهترین انتخاب هواپیما خواهد بود. البته لازم است بدانید دولت فرانسه مسیرهایی که با قطار کمتر از دو ساعت و نیم زمان می برند را از خطوط هوایی حذف کرده است. به هرحال سریع ترین روش برای مسافرت استفاده از هواپیما است. البته انتخاب این روش در صورتی برای شما خوشایند خواهد بود که هزینه سفر برایتان بی اهمیت باشد.
به عنوان مثال هزینه هواپیما از پاریس به شهر نیس به طور میانگین ۸۰ یورو و در بهترین حالت ۴۵ یورو می شود. اتوبوس نیز از دیگر وسایل نقلیه است که برتری آن به این دلیل است که اگر قطار یا هواپیما به مقصد مورد نظر شما وجود نداشته باشد، حتماً اتوبوس دارد.

 

رفت و آمد برون شهری در فرانسه

رفت و آمد عمومی در فرانسه

با توجه به زیبایی و خوش انرژی بودن شهرهای فرانسه، احتمالاً خیلی از افراد از پیاده روی لذت برده و خسته نخواهند شد اما گاهی اوقات به راه های سریع تری احتیاج خواهید داشت.
در شهرهای بزرگ تر مثل پاریس، لیل، لیون، مارسی و رن احتمالاً بهترین انتخاب برای رفت و آمد، مترو است. با توجه به شلوغ بودن خیابان ها در همه ساعات روز، استفاده از مترو بهترین راه برای رهایی از ترافیک است. برای مثال در پاریس ۱۶ خط مترو و ۳۰۳ ایستگاه وجود دارد و شما از هر جایی به سادگی و کمترین زمان ممکن به ایستگاه مترو دسترسی خواهید داشت.
اگر سریع بودن وسیله حمل و نقل برایتان اهمیت چندانی ندارد، می توانید از اتوبوس نیز استفاده کنید. مزیت استفاده از اتوبوس این است که در طول مسیر می توانید از مناظر زیبای شهر نیز لذت ببرید. خط اتوبوسی که از کنار برج ایفل و برخی دیگر از دیدنی های پاریس می گذرد، خط ۷۲ است. حتماً سوار شدن این اتوبوس را در برنامه سفر خود قرار دهید. در پاریس بلیت اتوبوس و مترو هر دو چیزی حدود ۱.۹ یورو است.
تاکسی در شهرهای خلوت تر و بدون ترافیک می تواند انتخاب راحت و خوبی باشد اما اگر در پاریس اقامت دارید، استفاده از تاکسی بیشتر شما را کلافه کرده و وقت شما در ترافیک سنگین خیابان های پاریس هدر می رود.
تراموا نیز یکی از بهترین و سریع ترین انتخاب ها برای رفت و آمد در شهرهای فرانسه است. حدوداً در ۳۰ شهر در فرانسه با ۱۲۰۰ ترموا روزانه به مسافران خدمات ارائه می دهند. اگر لازم باشد قسمتی از مسیر را با مترو و بخش دیگر را با تراموا بروید، اگر فاصله زمانی سوار شدنتان کمتر از ۱.۵ ساعت باشد می توانید هر دو را با یک بلیت سوار شوید.

رفت و آمد عمومی در فرانسه

غذاهای معروف فرانسه

غذاهای فرانسه نیز مانند مکان های دیدنی و طبیعت آن بسیار خاص و منحصر به فرد است. فرانسوی ها غذا را یک اثر هنری می شمارند و اهمیت زیادی به جزئیات غذا می دهند. غذا و آشپزی فرانسوی آنقدر ارزشمند و بی نظیر است که سال ۲۰۱۰ به عنوان میراث فرهنگی ناملموس در یونسکو ثبت شده است. برخی از معروف ترین غذاهای ذکر شده در راهنمای سفر به فرانسه به شرح زیر اند:

  • سوفله شکلات: یکی از معروف ترین دسرهای فرانسوی، سوفله شکلات می باشد. بافت ترد و شکلاتی این دسر، آن را به یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین دسرهای دنیا تبدیل کرده است.
  • بیف بورگینیون: این غذا، از غذاهای سنتی و معروف فرانسه است. زادگاه این غذا روستای بورگینی بوده و با مواد مختلفی پخته می شود. در حالت کلی این غذا ترکیبی از گوشت گاو و سبزیجات است.
  • کاسوله: این غذا از سری غذاهای راحت فرانسوی به شمار می رود که از بخارپز کردن نخود سفید همراه با گوشت تهیه می شود. گوشت استفاده شده در این غذا با توجه به سلیقه شما هر چیزی می تواند باشد.
  • سوپ پیاز: این سوپ از معروف ترین سوپ ها است و در سراسر دنیا سرو می شود. اصلی ترین ماده اولیه برای پخت این سوپ، پیاز و عصاره گوشت گاو است. معمولاً هنگام سرو روی سوپ پنیر آب شده ریخته و مقداری نان برشته شده کنار آن قرار می دهند.
  • راتاتویی: راتاتویی آنقدر معروف است که حتی اگر تاکنون نخوره اید، بی شک اسم آن به گوشتان خورده است. این غذا که هم به عنوان غذای اصلی هم به عنوان بشقاب کناری سرو می شود، کاملاً گیاهی است و از موادی مانند گوجه فرنگی، کدو، سیر، پیاز، هویج، بادمجان و فلفل دلمه ای تهیه می شود.

غذاهای معروف فرانسه

وضعیت بهداشتی و درمانی در فرانسه

سیستم بهداشت و درمان فرانسه از باکیفیت ترین سیستم های بهداشت در سراسر دنیا است. بیمه ای که پیش از سفر به عنوان بیمه مسافرتی تهیه می کنید، علاوه بر سرقت و گم شدن وسایل، مسائل درمانی و پزشکی را نیز پوشش می دهد. لازم است بدانید به غیر از شهرهای بزرگ، در سایر شهرها تعداد توالت های عمومی آنچنان زیاد نیست.
البته توالت های ۲۴ ساعته ای نیز وجود دارند. این توالت ها، اتاقک هایی کوچکی هستند و در اکثر بخش های شهر قرار گرفته اند. برای ورود به فرانسه نیاز به تزریق واکسن به خصوص و جدیدی نیست و همان واکسن هایی که طبق دستور سازمان بهداشت جهانی زده می شود کافی است.
ما سعی کردیم تا آنجا که ممکن است همه چیز درباره فرانسه را به شما عزیزان ارائه کنیم. با مطالعه دقیق راهنمای سفر به فرانسه این مسافرت یکی از فراموش نشدنی ترین خاطرات زندگی شما خواهد شد.

نوشتهٔ پیشین
راهنمای جامع سفر به سوئیس و جاهای دیدنی آن برای ایرانیان
نوشتهٔ بعدی
قلعه کونسیرژری در فرانسه و قدیمی ترین ساعت پاریس
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up