وبلاگ

بهترین محله های لیسبون پرتغال را بشناسید!

بهترین محله های لیسبون پرتغال

بهترین محله‌های لیسبون منتظرند تا شما را با داستان‌های ناگفته خود آشنا کنند. از کوچه‌های سنگفرش شده قدیمی گرفته تا خیابان‌های پر پیچ و خم محله‌های قدیمی تا محله‌های بسیار مدرن و امروزی که همگی آنها باعث می‌شود میلیو‌ن‌ها نفر از سراسر جهان برای کاوش این سوی دنیا به پرتقال سفر کنند و خاطره‌ای فراموش نشدنی برای خود بسازند.

معروف ترین محله های لیسبون که باید در پرتغال تماشا کنید!

محله بایرو آلتو (Bairro Alto)

بایرو آلتو یکی از بهترین محله های لیسبون است که قدیمی‌ترین و پر جنب و جوش‌ترین محله لیسبون است. این شهر به قدری زنده است که روز و شب در آن هیچ معنی ندارد. محله بایرو در قلب تاریخی این شهر قرار دارد و یکی از بهترین جاهایی است که باید اول به آن سر بزنید. این محله تاریخی پر است از آثار تاریخی و فرهنگ و تمدن مردم لیسبون که با خیابان‌های باریک و سربالایی‌هایش شما را به گذشته‌های این شهر می‌برد. بعد از گشت و گذار در کوچه پس کوچه‌های این شهر، ساعتی را در یکی از کافه‌ها یا رستوران‌های بیشمار آن سپری کنید و خوب استراحت کنید. بعد از آن به بوتیک‌های کوچک و دوست داشتنی آن سر بزنید و خرید کنید. این محل به خاطر داشتن بهترین بارها و کلوپ‌های پرتقال بسیار معروف بوده و همه گردشگران ساعت‌های زیادی را در آنجا سپری می‌کنند. در این مکان‌ها شما می‌توانید تا دیروقت به تماشای موسیقی زنده فادو (موسیقی سنتی پرتقال) بنشینید و خوش بگذرانید.

محله شیادو (Chiado)

شیادو نیز یکی از بهترین محله های لیسبون است که در کنار محله بایرو آلتو قرار دارد. این محل هم جذابیت‌های فرهنگی و هنری بسیار زیادی داشته و به همین دلیل به قلب فرهنگ لیسبون معروف شده است. در این محله خانه بسیاری از نویسندگان، هنرمندان و متفکران برجسته پرتغال زندگی کرده و یا در حال زندگی هستند. خیابان‌های محله شیادو پر است از کتاب‌فروشی‌های قدیمی، گالری‌های هنری و تئاتر هاست است که برای عاشقان هنر و کتاب یک بهشت محسوب می‌شود. بعد از دیدن این مکان‌ها می‌توانید به کافه‌های تاریخی این محل مانند کافه آ براسیلیرا سری بزنید. این کافه جایی است که فرناندو پسوآ شاعر نامدار پرتغالی در آن ساعت‌ها به نوشتن می‌پرداخته است.

محله آلفاما (Alfama)

آلفاما یکی از محله های معروف لیسبون پرتغال است که جزو قدیمی‌ترین‌های این شهر نیز به حساب می‌آید. این محل با خانه‌های رنگارنگ و خیابان‌های سربالایی‌اش شناخته می‌شود. محله آلفاما بر روی شیب‌های تپه‌ای ساخته شده و به همین دلیل منظره‌های خیره‌کننده‌ای از شهر و رود تاژ را در خود دارد. آلفاما محله‌ای است که در آن سنت و مدرنیته در کنار هم قرار گرفته‌اند، و بازارهای کوچک، کافه‌ها و رستوران‌های سنتی در کنار گالری‌های مدرن و مغازه‌های صنایع دستی همه چیز را برای یک گردش خوب محیا می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این محل مرکز موسیقی سنتی پرتقال یعنی فادو است.

محله آلفاما

محله بیکا (Bica)

یکی دیگر از بهترین محله های لیسبون بیکا است. این محل نزد جوانان  و فرهنگ دوستان شهر بسیار محبوب است. این محل به خاطر تراموای تاریخی‌اش نیز معروف است. تراموای که از دل کوچه‌پس‌کوچه‌های شیب‌دار و سنگ‌فرش‌شده‌اش عبور می‌کند. این محله با خانه‌های مسکونی قدیمی که حالا به کافه‌ها و بارهای مدرن تبدیل شده‌اند، فضایی دوست‌داشتنی و چشم‌نواز را ایجاد کرده است. بیکا محلی عالی برای تجربه زندگی شهری لیسبون و لذت بردن از فضای هنری و خلاقانه‌اش است. حتما در مسیر خود به این محل هم سر بزنید.


حتما مطالعه کنید: معرفی رستوران ایرانی در پرتغال


محله رستلاورا (Restelo)

رستلاورا یکی از محله‌های معروف، آرام و البته بسیار شیک لیسبون است. همه کسانی که به دنبال محیطی ساکت‌تر و آرام هستند، به این محل مراجعه می‌کنند. محله شیک رستلاورا با داشتن ویلاها و خانه‌های بزرگ به همراه معماری زیبا و باغ‌های دل‌انگیزش فضای دل‌آنگیزی را به وجود آورده که در هیچ کجای لیسبون نظیر آن را پیدا نخواهید کرد. رستلاورا همچنین به خاطر داشتن مونومنتو دوس دیسکوبریمنتوس، یادمان کاشفان پرتغالی، و برج بلم که هر دو نمادی از دوران اکتشافات دریایی پرتغال هستند، معروف شده است.

محله پراسا دو کامرکیو (Praça do Comércio)

پراسا دو کامرکیو نیز یکی از بهترین محله های لیسبون است که به میدان تجارت لیسبون معروف است. این میدان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین میدان‌های شهری در لیسبون است که با نمایی چشم‌گیر مشرف به رود تاژ می‌باشد، فضایی را ایجاد کرده که برای ساعت‌ها از دیدن آن لذت ببرید. این محله که در مرکز تاریخی شهر قرار گرفته، محل اصلی برگزاری مراسم رسمی و جشن‌های بزرگ لیسبون نیز هست.  اطراف میدان با ساختمان‌های مجلل و معماری محکم و استوار احاطه شده که اکنون به دفاتر دولتی، رستوران‌ها، و فروشگاه‌های لوکس تبدیل شده‌اند. پراسا دو کامرکیو نه تنها مرکز گردشگری لیسبون است،‌ بلکه فضایی را در اختیار همگان قرار می‌دهد تا با تاریخ این کشور آشنا شوند.

محله سانتوس (Santos)

یکی از دیدنی ترین محله های لیسبون پرتغال سانتوس است  که به عنوان پایتخت طراحی لیسبون شناخته می‌شود. سانتوس محله‌ای است که در آن خلاقیت و نوآوری موج می‌زند. این محله مملو از استودیوهای طراحی، گالری‌های هنری و مدارس معتبر هنری است. سانتوس محیطی پویا و جوان‌پسند دارد و به دلیل داشتن رستوران‌های مدرن، بارها و کافه‌های شیک، مکانی محبوب برای جوانان و هنرمندان است. این محله نیز به خاطر فستیوال‌های هنری و فرهنگی که در طول سال برگزار می‌کند بسیار معروف است.

محله سانتوس

محله کایس دو سودره (Cais do Sodré)

کایس دو سودره، زمانی به عنوان محله‌ای بدنام و مخوف شناخته می‌شد، اما اکنون به یکی از هیپ‌ترین و مدرن‌ترین محله‌های لیسبون تبدیل شده است. کایس دو سودره مجلی عالی برای تجربه زندگی شبانه در لیسبون است که با کلوپ‌ها، بارها، و موسیقی زنده که تا دیر وقت ادامه دارد کامل می‌شود. بازار تایم‌آوت، که یک بازار غذایی بزرگ می‌باشد،‌ در این محله قرار دارد و خوراکی‌های متنوعی را از سرتاسر جهان در آن می‌توانید پیدا کنید.

محله پراسا دوس لگوئس (Praça dos Leões)

یکی دیگر از بهترین محله های لیسبون، پراسا دوس لگوئس است که به میدان شیرها معروف شده است. این محله یکی از زیباترین نقاط لیسبون است که با معماری باشکوه و فواره‌های دیدنی‌اش قلب همه گردشگران را از آن خود می‌کند. میدان اصلی این محله همیشه محل دوره‌همی‌ها و دیدار جوانان و دانشجویانی است که در نزدیکی دانشگاه پرتقال تحصیل می‌کنند. به دلیل حسن همجواری با دانشگاه، پر است از کافه‌ها و فروشگاه‌های کوچک. پراسا دوس لگوئس به عنوان محله دانشجویی نیز معروف است.

محله موراریا (Mouraria)

موراریا، یکی از محله‌های تاریخی و زیبای لیسبون است که تنوع فرهنگی بالایی نیز دارد. این محل اغلب به عنوان مهد موسیقی فادو شناخته می‌شود. محله موراریا با خیابان‌های باریک و پرپیچ‌وخم و خانه‌های قدیمی‌اش، حس دوران گذشته این شهر را به شما منتقل می‌کند. موراریا محلی است که می‌توانید تاثیرات فرهنگ‌های مختلفی که در طول قرون در پرتغال یکجا جمع شده‌اند را مشاهده کنید. از رستوران‌های محلی گرفته تا موسیقی زنده در کافه‌ها، موراریا تجربه‌ای واقعاً فرهنگی و اصیل را ارائه می‌دهد.

محله پراسا دو رژیو (Praça do Rato)

یکی دیگر از بهترین محله های لیسبون پراسا دو رژیو است که به خاطر داشتن فضای سبز و آرامش بخشی که دارد خیلی از گردشگران دوست دارند ساعت‌هایی را در آن سپری کنند. این محله با وجود پارک‌های زیبا و کافه‌های دوست داشتنی و با محیط صمیمانه، فرصتی را برای شما فراهم می‌کنند که ساعتی را از شلوغی و هیاهوی شهری فاصله گرفته و از وقت خود لذت ببرید. پراسا دو رژیو نه تنها به خاطر موقعیت مرکزی‌اش بلکه به خاطر نزدیکی به برخی از بهترین موزه‌ها و گالری‌های هنری لیسبون مورد توجه بسیاری از مردم قرار می‌گیرد.

محله آونیدا دا لیبرداده (Avenida da Liberdade)

آونیدا دا لیبرداده، یکی از شیک‌ترین و مدرن‌ترین خیابان‌های لیسبون است که به عنوان مرکز خرید لوکس و فشن شناخته می‌شود. این خیابان با داشتن درختان سرسبز سر به فلک کشیده و مغازه‌های برندهای معروف جهانی شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در طول سفر خود به این محله وارد شوید و ساعت‌ها قدم بزنید و از همه زیبایی‌ها و جاذبه‌های تاریخی آن دیدن کرده و خرید کنید. بعد از گشت و گذار و خرید می‌توانید به کافه‌ها و رستوران‌های با کیفیت آن سر بزنید و از خوراکی‌های خوشمزه و لذیذ پرتقالی و بین‌المللی آنها لذت ببرید.


حتما مطالعه کنید: تفریحات ارزان در لیسبون


محله لاپا (Lapa)

لاپا یکی دیگر از بهترین محله های لیسبون است که فضایی بسیار آرام و خاص دارد. این محل به خاطر وجود
سفارتخانه‌ها، ویلاها و رزیدنس‌های لوکس (خانه‌های بسیار خاص و لاکچری) بسیار معروف بوده و مورد توجه گردشگران زیادی می‌باشد. بیشتر دیپلمات‌ها و اشراف پرتقالی در این محله فوق لاکچری زندگی می‌کنند. به دلیل این موقعیتی که وجود دارد، فضایی بسیار متمایز و انحصاری را ایجاد کرده که با درختان واژگون و باغ‌های دل‌انگیز، پناهگاهی زیبا و آرام برای فرار از هیاهوی شهری فراهم می‌کند. اگر به دنبال آرامش هستید، حتما به این محل بروید.

محله لاپا در لیسبون

محله ادرو دُ ماریه مانوئل (Eduardo VII Park)

ادرو دُ ماریه مانوئل یکی از محله‌های لیسبون است که بزرگترین فضای سبز این شهر را در اختیار دارد. دور تا دور این محل را پارک زیبا و دیدنی ادوارد هفتم فراگرفته و با چشم‌انداز بسیار خیره‌کننده و مشرف به رود تاژ آن را به یکی از جاذبه‌های طبیعی / شهری اروپا تبدیل کرده است. در طول سفر به لیسبون حتما یک روز را به طبیعت گردی و پیک نیک در آن اختصاص دهید و از طبیعت فوق‌العاده آن لذت ببرید. پارک ادوارد هفتم با گل‌آرایی‌های فصلی و آب‌نماهای زیبا، فضایی آرام و دلپذیر را برای استراحت و تفریح برای شما خواهد بود.

پراسا دی اسپانیا (Praça de Espanha)

پراسا دی اسپانیا در اصل یک میدان بسیار بزرگ و چند منظوره لیسبون است که به خاطر داشتن فضاهای سبز بسیار زیاد و دسترسی‌  آسان به شبکه حمل و نقل عمومی این شهر بسیار مورد توجه است. این میدان به تازگی بازسازی شده و فضایی بسیار مدرن و خاص را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده. پراسا دی اسپانیا نه تنها به خاطر مراکز خرید و دفاتر کاری‌اش بلکه به دلیل وجود پارک‌ها و مناطق بازی کودکان، مکانی مناسب برای خانواده‌ها به شمار می‌رود.

خیابان آگوستا (Rua Augusta)

آگوستا یکی از بهترین خیابان های لیسبون است که جنب و جوش در آن موج می‌زند. این خیابان مرکز اصلی تجاری شهر بوده و همیشه مورد توجه تجار و توریست‌های لیسبون بوده و هست. این خیابان که با قوس تاریخی آگوستا شروع می‌شود، مملو از فروشگاه‌ها، کافه‌ها و نمایش‌های خیابانی زنده است. در این خیابان رویدادها و جشن‌های زیادی در طول سال برگزار می‌شود که رفتن به آن خالی از لطف نخواهد بود.

خیابان گرت (Rua Garrett)

یکی دیگر از معروف ترین خیابان های لیسبون قطعا خیابان گرت است. این خیابان در محل شیادو واقع شده که مرکز خرید و امور فرهنگی این شهر نیز هست. گرت به دلیل مغازه‌های عتیقه‌فروشی، کتابفروشی‌ها و کافه‌های قدیمی بسیار معروف است. کافه براسیلیرا  معروف در این خیابان واقع شده است، جایی که فرناندو پسوا (فرناندو پسوا (۱۸۸۸-۱۹۳۵) شاعر، نویسنده و فیلسوف پرتغالی بود. او به عنوان یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های ادبی پرتغال شناخته می‌شود و به خاطر نثر و شعر نوآورانه‌اش مشهور است.) زمان‌های زیادی را سپری کرده و بسیاری از آثار وی مانند کتاب بی‌قراری (Livro do Desassossego)، رساله ی ملالت (Mensagem) و شرح هترو (O Cais de Ulisses) را از این کافه شروع کرده است. این محله به خاطر جو فرهنگی و تاریخی که دارد بسیار مورد توجه گردشگران شهر می‌باشد.

 تجربه پیاده روی در قشنگترین خیابان های لیسبون پایتخت پرتغال با تک تراول

زیبایی‌های لیسبون پرتقال فقط به این چند مورد ختم نمی‌شود. تک تراول به عنوان یکی از بهترین مجریان تورهای اروپایی بخصوص لیسبون پرتقال شما را به دیدنی‌ترین سفر دنیا دعوت می‌کند. کافی است با ما تماس بگیرید و تمام مقدمات و کارهای مربوط به سفر به پرتقال را به ما بسپارید و فقط به فکر کشف نادیده‌های لیسبون باشید. تک تراول یکی از مقرون‌‌ به صرفه‌ترین تورهای اروپا را برای شما پیشنهاد می‌کند.

 

نوشتهٔ پیشین
بهترین محله های مادرید اسپانیا را بشناسید!
نوشتهٔ بعدی
بهترین محله‌های بوداپست مجارستان را بشناسید!
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up