وبلاگ

راهنمای سفر به سوئد، دانستی های سرزمین رویاها!

راهنمای سفر به سوئد

معرفی کشور سوئد

کشور سوئد جزو کشورهای شمال قاره سبز اروپا است که دارای طبیعت و مناظر خیره کننده‌ای است که نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. سوئد در کنار طبیعت بی‌نظیرش دارای تاریخ و فرهنگی بسیار قوی نیز می‌باشد که با اقتصاد قدرتمند و فناوری‌های پیشرفته روز دنیا،‌ محیطی را فراهم کرده است که همه ساله میلیون‌ها نفر از سراسر جهان به دیدن این کشور بی نظیر سفر کنند. کشور سوئد تابستان‌های معتدل و خنکی دارد. اما زمستان‌های آن سرد و برفی است.
هر کدام از فصل‌های این کشور برگی منحصر به فرد از کتاب  زیبایی‌های طبیعت است که باید یکی یکی ورق بخورند تا بیننده‌ آن خاطره‌ای بیاد ماندنی از آن در ذهن داشته باشد.

موقعیت جغرافیایی کشور سوئد

سوئد در شمال قاره اروپا واقع شده که بخشی از شبه جزیره اسکاندیناوی می‌باشد. این کشور از شرق با خلیج بوتنیا و دریای بالتیک، از غرب با کشور نروژ و از جنوب با کشور دانمارک همسایه می‌باشد. طولانی‌ترین مرز سوئد با کشور نروژ است که با کوه‌های اسکاندیناوی مشخص هستند. سوئد به دلیل قرار گیری در موقعیت جغرافیایی خاص خود، فصل‌های مختلفی را در طول سال دارد که هر کدام تجربیاتی منحصر به فرد برای توریست‌ها به ارمغان می‌آورد.
کشور سوئد دارای ۲۱ ایالت است که هر کدام وظایف حکومتی جداگانه‌ای دارند که به شرح زیر می‌باشند:

  1. استکهلم (Stockholm)
  2. وستربوتن (Västerbotten)
  3. نوربوتن (Norrbotten)
  4. اسکونه (Skåne)
  5. ورملاند (Värmland)
  6. وسترگوتلند (Västergötland)
  7. اوربرو (Örebro)
  8. وستمانلند (Västmanland)
  9. اوپسالا (Uppsala)
  10. سودرمانلند (Södermanland)
  11. استراگوتلند (Östergötland)
  12. یونشوپینگ (Jönköping)
  13. کرونوبری (Kronoberg)
  14. کالمار (Kalmar)
  15. گوتلند (Gotland)
  16. بلکینگه (Blekinge)
  17. هالند (Halland)
  18. ورملند (Vämland)
  19. دالارنا (Dalarna)
  20. گاولبورگ (Gävleborg)
  21. یمتلند (Jämtland)

همچنین علاوه بر علاوه بر پایتخت، استکهلم، شامل گوتنبرگ و مالمو ، به ترتیب دومین و سومین شهرهای بزرگ این کشور هستند. شهر بندری گوتنبرگ، نقش مهم در تجارت و صنعت این کشور ایفا می‌کند و بسیار معروف است. آخرین شهر مهم سوئد،‌ شهر مالمو از طریق پل اورسوند به دانمارک متصل می‌شود. یعنی اگر در دانمارک ساکن باشید،‌ به راحتی می‌توانید وارد این کشور شوید.

موقعیت جغرافیایی کشور سوئد

وضعیت آب و هوایی کشور سوئد

به طور کلی سوئد دارای آب و هوای معدل است. البته به دلیل وسعت زیاد این کشور از شما تا جنوبش، اختلاف دمایی قابل توجهی را به همراه دارد. یعنی در شما این کشور آب و هوا سردتر بوده و زمستان‌های سرد و پر برفی دارد. تابستان در این منطقه کوتاه ولی خنک است. بر خلاف شمال سوئد، جنوب این آب و هوای ملایم‌تری دارد. زمستان‌های سردی ندارد،‌ اما تابستان‌های آن کمی گرم ولی دلپذیر است. این اختلاف دمایی در شمال و جنوب سوئد باعث شده تا تبدیل به یک مقصد جذاب برای گردشگران فصلی شود. از اسکی در زمستان در شمال این کشور تا پیاده‌روی و کوه‌نوردی در جنوب آن، همگی لذت‌بخش هستند. سوئد مانند ایران دارای ۴ فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان است. هر کدام از فصل‌ها تغییرات قابل توجه آب و هوایی را دارند که تجربیات بسیار متفاوتی را برای گردشگران ایجاد می‌کنند.
فصل بهار سوئد از March شروع شده و به May ختم می‌شود. در این فصل هوت شروع به گرم شدن کرده و طبیعت خوابیده زیر برف زمستانی کم کم بیدار شده و شروع به سبز شدن می‌کند.
فصل تابستان سوئد از June شروع و به August ختم می‌شود. گرمترین فصل سال این کشور تابستان است. اما نه به گرمی تابستان‌های ایران. روزها در این فصل طولانی‌تر بوده و در برخی از مناطق شمالی این کشور هرگز غروب نمی‌کند.
فصل پاییز سوئد از September شروع شده و به November ختم می‌شود. در فصل پاییز این کشور مانند بسیاری از کشورهای دیگر رنگ برگ‌های درختان تغییر کرده و هوا کم کم سردتر می‌شود. روزهای پاییز در سوئد از تابستان بسیار کوتاه‌تر هستند و بارش‌های باران نیز شروع می‌شوند.
فصل زمستان سوند از December  شروع و به February ختم می‌شود. این فصل سردترین فصل سوئد است، با شب‌های طولانی‌تر و برف و یخبندان زیاد.

وضعیت آب و هوایی کشور سوئد

بهترین زمان برای سفر به سوئد چه فصلی است؟

اگر می‌خواهید بدانید که چه زمانی باید به سوئد سفر کنید، باید ابتدا از خودتان بپرسید که قرار است برای چه منظوری به این کشور سفر کنید. زیرا فصول مختلف سال در این کشور هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند که اگر درست آنها را انتخاب کنید، تجربه‌ای بسیار بیاد ماندنی برای شما رقم خواهد زد. اگر به طبیعت و سرسبزی علاقمند هستید، حتما باید فصل بهار و تابستان این کشور را انتخاب کنید. بهترین زمان برای این دسته از افراد از ماه June تا August است. هوا در این مدت مقداری گرم است و اگر مقصد شما شمال این کشور باشد، هوا خنک‌تر هم خواهد بود. خورشید در این فاصله هرگز غروب نمی‌کند و شما می‌توانید هر ساعت از شبانه روز که مایل باشید گردش کنید. جنگل‌ها را کاوش کنید، در پای کوه‌ها قدم بزنید یا قایق‌رانی کنید. سوئد هر آنچه را که بخواهید در خود دارد.
برخی دیگر از افراد هستند که عاشق مناظر رویایی و ورزش‌های زمستانی هستند. خیلی از آنها علاقمند هستند به شفق قطبی ساعت‌ها نگاه کنند و از ورزش‌های زمستانی مانند اسکی، اسنوبرد،‌ سورتمه‌سواری و … طوری لذت ببرند که هیچ وقت فراموششان نشود. برای این دسته از علاقمندان پیشنهاد می‌شود بین ماه‌های December تا February به این کشور رویایی سفر کنند.

بهترین زمان برای سفر به سوئد

برای سفر به سوئد چقدر پول لازم است؟

هزینه سفر زمینی به سوئد

هزینه سفر به سوئد به آنهم به صورت زمینی به عوامل  متعددی بستگی خواهد داشت. هزینه بلیط اتوبوس، قطار یا هزینه‌هایی که باید برای خودروی شخصی بپردازید. همچنین مدت زمانی که قصد دارید در این کشور زیبا به گردش بپردازید.یا شهر و منطقه‌ای که می‌خواهید به آنجا سفر کنید و …

هزینه سفر به سوئد با هواپیما

هزینه سفر به کشور رویایی سوئد با هواپیما معمولا به عوامل زیادی بستگی دارد که در جدول زیر هزینه‌های مربوط به تور

معمولا هزینه‌های سفر هوایی به سوئد به عوامل زیادی بستگی دارد.

در اینجا جدول هزینه سفر به سوئد را می‌توانید مشاهده کنید:

مسیر تور / هتل

قیمت برای هر نفر(یورو) + نرخ ریالی

تاریخ تور

سه‌تخته

یک‌تخته

دو تخته

تور سوئیس و سوئد

۴ شب لوزان- ۳ شب میلان

۲۰۸۰

۲۷۹۰

۲۰۹۰

۱۰ تا ۱۷ فروردین

راهنمای سفر به سوئد : معرفی ارزانترین راه سفر به سوئد

اگر به دنبال ارزانترین راه سفر به کشور سوئد هستید که تجربه‌ای لذت بخش و بی دردسر را به همراه داشته باشید، تورهای تک تراول را بررسی کنید. تک تراول همه پیچیدگی‌های موجود برای سفر را آسان کرده و با تمرکز بر لذت بردن شما یک تجربه بسیار دل‌انگیز و لذت بخش را برای شما و خانواده‌تان رقم می‌زند. علت ارزانتر بودن تورهای تک تراول این است که تمام واسطه‌ها حذف شده و این شرکت خود مرجع مستقیم سفر به بسیاری از نقاط جهان است.

جاذبه های گردشگری سوئد: در سوئد به کجاها برویم؟

در این قسمت قصد داریم به معرفی جاذبه های گردشگری سوئد بپردازیم. گفتیم که سوئد کشور بسیار زیبا دارای طبیعتی خیره‌کننده به همراه شهره‌های تاریخی و فرهنگی غنی است. سوئد جاذبه‌های گردشگری بسیار متعددی در خود دارد. از جنگل‌ها انبوه باستانی گرفته تا شهرهای مدرن امروزی که با معماری نوآورانه‌ای که دارند، نظر میلیون‌ها گردشگر را از سراسر جهان جلب می‌کنند.

لیستی از بهترین شهرهای سوئد برای بازدید

  • استکهلم: پایتخت زیبای سوئد
  • گوتنبرگ: شهر بندری و فرهنگی
  • مالمو: پلی بین فرهنگ‌ها
  • اوپسالا: مرکز دانش و تاریخ
  • لاپلند سوئدی: سرزمین شفق‌ها
  • گوتلند: جزیره‌ای با تاریخ ویکینگ‌ها

استکهلم متشکل از ۱۴ جزیره است که با کانال‌ها و پل‌های بسیار زیبا به یکدیگر متصل شده‌اند. این شهر یکی از زیباترین پایتخت‌های جهان است که جاذبه‌های دیدنی زیادی مانند کاخ سلطنتی، موزه واسا را در خود دارد.
گوتنبرگ یکی از  پرجنب‌وجوش‌ترین شهرهای سوئد است که فرهنگ غنی و جاذبه‌های گردشگری زیادی مانند باغ گیاه‌شناسی، موزه‌های هنری، و منطقه هاگا با خانه‌های قدیمی و فروشگاه‌های صنایع دستی، پارک موضوعی لیزبرگ را در خود دارد. شهر مالمو که در جنوب سوئد و نزدیک به کپنهاگ کشور دانمارک واقع شده،‌ با یک پل بسیار زیبا به این کشور متصل است. این شهر دارای مرکز شهری تاریخی، پارک‌های زیبا و معماری مدرن مانند برج تورسو (Turning Torso) است که همه روزه گردشگران فراوانی به آن سفر می‌کنند.
شهر اوپسالا که یکی از قدیمی‌ترین شهرهای سوئد،‌ دارای جاذبه‌های دیدنی مانند کلیسای جامع باشکوه، کتابخانه کارولینا ردیویکا است که جزو یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های جهان می‌باشد.
منطقه لاپلند در شمال کشور این کشور واقع شده است که مناظر بکر و طبیعت شگفت‌انگیزش آن‌را به مکانی ایده‌آل برای تجربه زندگی در طبیعت، مشاهده شفق قطبی و فرهنگ تبدیل کرده‌است. همچنین این منطقه  برای ورزش‌های زمستانی و  بازدید از حیات وحش منحصر به فردش‌ به ویژه گوزن‌های شمالی، بسیار معروف است.

در سوئد به کجاها برویم؟

معرفی مکان های دیدنی کشور سوئد

  • موزه واسا (Vasa Museum) استکهلم: این موزه  که یک کشتی می‌باشد، در قرن ۱۷ ساخته شده و در اولین سفر خود غرق شد. موزه واسا بزرگ‌ترین موزه دیدنی سوئد و یکی از نادرترین گنجینه‌های تاریخی جهان محسوب می‌شود.
  • گاملا استان (Gamla Stan) استکهلم:  قلب تاریخی استکهلم، با مسیرهای سنگفرش شده، خانه‌های رنگارنگ  و قرون وسطایی است.  همچنین کاخ سلطنتی و کلیسای جامع استکهلم در آن واقع شده است.
  • کاخ دوروتی (Drottningholm Palace): محل سکونت خانواده سلطنتی سوئد است که به دلیل معماری  بسیار باشکوه،‌دیدنی و باغ‌های تاریخی‌اش بسیار معروف شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این کاخ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.
  • منطقه لاپلند (Lapland):  این منطقه طبیعی منحصر به فردی داشته و  مردان آن زندگی سنتی دارند. دوستداران شفق قطبی می‌توانند در این منطقه شاهد این پدیده زیبا باشند. همچنین ورزش‌های زمستانی هم در این شهر برگزار می‌شود.
  • پل اورسوند (Øresund Bridge): این پل یک اثر مهندسی بسیار خاص است که دانمارک را به سوئد متصل می‌کند. همچنین یکی از طولانی‌ترین پل‌های جاده‌ای و ریلی در اروپا نیز از روی آن عبور می‌کند.
  • موزه اسکانسن (Skansen): اولین موزه فضای باز در جهان است که در  شهر استکهلم واقع شده است. این موزه خانه‌ها و زندگی سنتی مردم سوئد را به کل گردشگران نشان می‌دهد.
  • جزیره اوْلاند (Öland): این جزیه طبیعت بسیار زیبایی داشته و یک فانوس دریایی خیره کننده را در خود دارد. بیشتر گردشگران در این شهر پیاده‌روی، دوچرخه سواری کرده و به تماشای پرندگان دریایی آنجا می‌پردازند.
  • کلیسای جامع اوپسالا (Uppsala Cathedral): بزرگ‌ترین کلیسای جامع در اسکاندیناوی است که نمادی از تاریخ و فرهنگ سوئد را به همراه دارد.
  • پارک ملی آبیسکو (Abisko National Park):  این پارک در شمال سوئد واقع شده‌است که برای تماشای شفق قطبی همه روزه از سراسر جهان به این منطقه وارد می‌شوند.

حتما مطالعه کنید: تفریحات رایگان در سوئد


مکان های دیدنی کشور سوئد

خوشمزه ترین غذا ها و بهترین رستوران های سوئد

خوشمزه‌ترین غذا‌های سوئد:

  • کاتبولار (Köttbullar): گوشت قلقلی سوئدی سرو شده با سس، سیب‌زمینی پوره، و ترشی لینگونبری
  • سیل (Sill): ماهی ساردین شور که معمولاً به عنوان پیش غذا در مهمانی‌ها سرو می‌شود.
  • اسمورگاسبورد (Smörgåsbord): سفره‌ای متنوع از غذاهای سرد، ماهی، و سالادها
  • رنگماکار (Räkmacka): ساندویچ میگو، غذای سبک و محبوب برای ناهار
  • سوپ نخود و پنکیک (Ärtsoppa med pannkakor): سوپ نخود فرنگی سنتی سرو شده با پنکیک و مربای ترش.
  • جانسونز فریستلسه (Janssons frestelse): غذایی با سیب‌زمینی، پیاز، انچوی و خامه که به صورت گراتن پخته می‌شود.
  • سورسترومینگ (Surströmming): ماهی ساردین تخمیر شده، معروف به بوی قوی‌اش.
  • وافل‌های سوئدی (Svenska Våfflor): وافل‌های نازک سوئدی معمولاً با مربای توت‌فرنگی و خامه سرو می‌شوند.
  • پایته چوخول (Pytt i panna): تاس‌کباب سوئدی، ترکیبی از سیب‌زمینی، پیاز و گوشت
  • کنلبولار (Kanelbullar): شیرینی دارچین سوئدی، محبوب برای فیکا (زمان استراحت به همراه قهوه)
  • لوتفیسک (Lutfisk): غذای سنتی کریسمس با ماهی خشک شده که با آهک نرم شده است.
  • سملا (Semla): نان شیرینی پر شده با خامه و مربای بادام
  • کرفتور (Kräftor): خرچنگ‌های آب شیرین، سرو شده با نان، پنیر و نوشیدنی‌های معطر در مهمانی‌های پایان تابستان
  • گراولاکس (Gravlax): سالمون خام، مزه‌دار شده با شکر، نمک، و شوید
  • وستربوتن پای (Västerbottensostpaj): پای پنیر با پنیر وستربوتن

خوشمزه‌ترین غذا‌های سوئد

بهترین رستوران‌های سوئد:

  • Frantzén در استکهلم: اولین رستوران سوئدی که سه ستاره میشلن دریافت کرد.
  • Fäviken در Järpen: معروف به استفاده از مواد محلی طبیعی
  • Oaxen Slip در استکهلم: رستورانی ساحلی با غذاهای اسکاندیناویایی مدرن.
  • Gastrologik در استکهلم: دارای غذاهای موسمی با رویکردی مینیمالیستی و نوآورانه
  • Ekstedt در استکهلم: همه غذاها با استفاده از آتش چوب آماده می‌شوند
  • Mathias Dahlgren-Matbaren در استکهلم: رستورانی با غذاهای اسکاندیناویایی مدرن، با تاکید بر مواد اولیه با کیفیت و تازه
  • Bhoga در گوتنبرگ: ارائه‌دهنده غذاهای نوآورانه با تاکید بر مواد محلی فصلی
  • PM & Vänner در وکشو: ترکیبی از غذاهای اسکاندیناویایی با تکنیک‌های بین‌المللی
  • Aloë در استکهلم: رستورانی منحصربه‌فرد با منظره‌ای خیره‌کننده و منویی الهام‌بخش از سراسر جهان
  • Operakällaren در استکهلم: یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های سوئد با معماری باشکوه و غذاهای کلاسیک
  • Magnus & Magnus در گوتنبرگ: معروف به منوی خلاقانه و محیطی صمیمی
  • Sjömagasinet در گوتنبرگ: متخصص غذاهای دریایی، با منظره‌ای زیبا از بندر این شهر
  • Lilla Ego در استکهلم: رستورانی کوچک با غذاهای سوئدی مدرن و خلاق
  • Koka در گوتنبرگ: معروف به استفاده از مواد اولیه محلی تازه و طبیعی
  • Volt در استکهلم: منویی مبتکرانه که بر اساس مواد اولیه فصلی تغییر می‌کند.

هتل های معروف سوئد کدامند؟

هتل های معروف سوئد عبارتند از:

  • گرند هتل استکهلم (Grand Hôtel Stockholm)
  • آیس جوکاسجاروی (Icehotel Jukkasjärvi)
  • بریوس (Hotel Birger Jarl)
  • نوبیس (Hotel Nobis)
  • آت سیکس (At Six)
  • هیلتون استکهلم اسلوسن (Hilton Stockholm Slussen)
  • شراتون استکهلم (Sheraton Stockholm Hotel)
  • رادیسون بلو واترفرانت استکهلم (Radisson Blu Waterfront Hotel, Stockholm)
  • اسکاندیک آنگلیس (Scandic Anglais)
  • یوتبوریا (Gothia Towers)

حتما مطالعه کنید: بهترین هتل های استکهلم


هتل های معروف سوئد

نکات مهم و کاربردی که حتما در سفر سوئد باید بدانید!

در تکمیل راهنمای سفر به سوئد باید شاید از ما بپرسید که برای سفر به کشور سوئد به چه نکاتی باید توجه کرد؟
در ادامه به صورت کامل به همه آنها اشاره می‌کنیم.

دانستنی‌های کاربردی کشور سوئد

زبان رسمی سوئد، سوئدی می‌باشد که از خانواده زبان‌های ژرمنی شمالی محسوب و به زبان‌های دانمارکی و نروژی شباهت زیادی دارد. مردم این کشور زبان انگلیسی را خوب بلد هستند و توریست‌ها برای برقراری ارتباط با آنها هیچ مشکلی نخواهند داشت. واحد پول سوئد کرون سوئد (SEK) می‌باشد. اما اگر شما کارت اعتباری دلاری یا یورویی داشته باشید به راحتی می‌توانید در این کشور از آن استفاده کنید. سیستم برق در سوئد ۲۳۰ ولت  ۵۰ هرتز می‌باشد. همچنین پریزهای برق این کشور معمولا از نوع اروپایی با دو سوراخ هستند و نیازی به استفاده از تبدیل نیست. آب لوله‌کشی در سراسر سوئد قابل  آشامیدن بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. سوئدی‌ها به سبک پوشش مینیمالیستی و ساده مشهور هستند. یعنی در فصل زمستان، لباس‌های گرم و در تابستان، لباس‌های سبک‌تر می‌پوشند.
سوئدی‌ها به آداب و رسوم  ملی خود احترام زیادی قائل هستند. وقت شناسی در سوئد از اهمیت بالایی برخوردار است و مردم این کشور همیشه سر موقع در قرار یا جلسه و … حاضر می‌شوند. فرهنگ نوشیدن قهوه در سوئد، موسوم به “فیکا”، بخش مهمی از زندگی روزمره مردم این سرزمین زیبا است.  آنها عقیده دارند که فیکا، فرصتی برای استراحت و لذت بردن در کنار دوستان یا همکاران است.
در سوئد، رانندگی از  سمت راست جاده (مانند ایران)است و قوانین راهنمایی و رانندگی محکم و سرسختی دارد. همچنین سرعت‌گیرهای زیادی در جاده‌های این کشور نصب شده‌اند. سوئد یکی از تلاشگران سرسخت حفاظت از محیط زیست بوده و شهرت جهانی در این زمینه دارد.
بازیافت زباله در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و از توریست‌ها هم این انتظار را دارند تا در مورد بازیافت مانند سوئدی‌ها عمل کنند.

شرایط ویزای سوئد

شرایط ویزای سوئد به نوع و هدف شما به این کشور کاملا بستگی دارد. اتباع کشورهای اتحادیه اروپا و سوئیس برای ورود به این کشور نیاز به ویزا ندارد. اما اگر تبعه کشور دیگری مثل ایران باشد، باید ویزای شنگن بگیرید.

انواع ویزاهای سوئد

  • ویزای توریستی (Visitor’s Visa): برای مدت کوتاه و موقت به قصد گشت و گذار صادر می‌شود.
  • ویزای کاری (Work Visa): برای افرادی که قصد دارند در سوئد کار کنند صادر می‌شود.
  • ویزای تحصیلی (Study Visa): برای کسانی است که قصد دارند در سوئد تحصیل کنند.
  • ویزای همراه (Dependent/ Family Reunification Visa): برای دیدن افراد خانواده که شهروندان سوئدی یا دارای اقامت دائم هستند.
  • ویزای تجاری (Business Visa): برای افرادی که برای تجارت به سوئد سفر می‌کنند.
  • ویزای درمانی (Medical Visa): برای افرادی که به منظور درمان پزشکی به سوئد سفر می‌کنند.

مدارک و شرایط کلی ویزای توریستی سوئد

  • فرم درخواست ویزا که باید به صورت کامل و دقیق پر شود.
  • گذرنامه‌ای که حداقل سه ماه بعد از اتمام سفر اعتبار و حداقل دو صفحه خالی داشته باشد.
  • عکس‌ جدید و استاندارد ویزای شینگن
  • مدارکی که ثابت کند شما در طول اقامت در سوئد از پس همه هزینه‌های خود بر می‌آیید.
  • بیمه‌ مسافرتی که همه هزینه‌های احتمالی پزشکی یا بازگشت  اضطراری شما را پوشش دهد.
  • ارائه برنامه سفر شامل رزرو هتل و بلیط رفت و برگشت.
  • در صورتی که متقاضی توسط فردی در سوئد دعوت شده باشد، ارائه دعوت‌نامه ضروری است.

همه متقاضیان ویزای توریستی سوئد می‌توانند با شرکت در تورهای تک تراول، دیگر نگران مراحل پیچیده ویزا نباشند.


حتما مطالعه کنید: بهترین رستوران های استکهلم


شرایط ویزای سوئد

سیم‌کارت های سوئد

  • Telia: دائمی و پیش پرداخت، خرید از فروشگاه‌های Telia و آنلاین
  • Tele2: دائمی و پیش پرداخت، خرید از فروشگاه‌های Tele2 و آنلاین
  • Telenor: دائمی و پیش پرداخت، خرید از فروشگاه‌های Telenor و آنلاین
  • Tele3: دائمی و پیش پرداخت، خرید از فروشگاه‌های Tre و آنلاین
  • Comviq: پیش پرداخت، خرید از فروشگاه‌ها، کیوسک‌ها و آنلاین
  • Halebop: پیش پرداخت، خرید از فروشگاه‌های مختلف و آنلاین
  • Lycamobile: پیش پرداخت، خرید از فروشگاه‌ها، کیوسک‌ها و آنلاین
  • Hallon: پیش پرداخت، خرید فقط آنلاین
  • Vimla: پیش پرداخت، خرید فقط آنلاین
  • Fello: پیش پرداخت، خرید فقط آنلاین

شماره تلفن ‌های ضروری سوئد

  • پلیس، آتش‌نشانی، اورژانس: ۱۱۲
  • پلیس (برای موارد غیر اورژانسی): ۱۱۴ ۱۴
  • اطلاعات داروخانه‌های شبانه‌روزی  : ۰۷۷۱-۴۰۵ ۴۰۵
  • خدمات پزشکی اورژانسی : ۱۱۷۷
  • خط کمک به کودکان: ۱۱۶ ۱۱۱
  • خط امداد روانی: ۰۲۰-۲۲ ۰۰ ۶۰
  • خط امداد سم‌شناسی: ۱۱۲ (در مواقع اورژانسی) یا ۰۱۰-۴۵۶ ۶۷۰۰ (برای مشاوره)

حمل و نقل عمومی در سوئد

کشور سوئد یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورها در صنعت حمل و نقل عمومی در جهان است که همه روزه افراد زیادی را با قطارها، اتوبوس‌ها، ترامواها، مترو و قایق‌ها در شهر و بین شهر‌ها جابه‌جا می‌کند.
مهمترین و اصلی‌ترین وسیله عمومی در این کشور قطارها هستند که بین شهرها یا منطقه‌ها خدمت رسانی می‌کنند. همچنین ناوگان ریلی این کشور مجهز به قطارهای پرسرعت X2000 هستند که امکان سفر بسیار سریع بین شهرهای بزرگی چون  استکهلم، گوتنبرگ و مالمو را فراهم می‌کنند. شهر استکهلم مترویی با نام Tunnelbana دارد که شامل ۳ خط اصلی است. این ۳ خط وظیفه اتصال نقاط مختلف شهر را بر عهده دارد. در کنار سیستم حمل و نقل ریلی، تراموا و اتوبوس‌ها هم هستند. در شهرهای بزرگی چون گوتنبرگ و نورکوپینگ، سیستم‌های تراموا وجود دارد. در کنار آن سراسر سوئد ناوگان بسیار مجهز و گسترده اتوبوس‌ها وجود دارند که حتی به مناطق روستایی هم خدمت رسانی می‌کنند.
کشور سوئد علاوه بر موارد پیشرفته بالا، حمل و نقل آبی با استفاده از قایق‌ها را هم دارد. این سیستم برای شهرهای آبی مانند استکهلم و گوتبورگ، خدمت رسانی می‌کنند. تمام کسانی که قصد استفاده از حمل و نقل عمومی را دارند، می‌توانند بلیط کاغذی یا الکترونیکی تهیه کنند. این بلیت‌ها به راحتی قابل تهیه شدن هستند. حتی اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که به راحتی می‌توانید بر اساس زمانبندی حرکت وسیله نقلیه خود بلیت تهیه کنید. اگر بخواهید مدادم از وسایل عمومی استفاده کنید،‌ می‌توانید کارت‌ها مدت دار را خریداری کنید که بسیار مقرون به صرفه هستند. سیستم حمل و نقل سوئد به قدری پیشرفته و کارآمد است که همه ساکنین و توریست‌ها همه روزه از آنها استفاده می‌کنند.


حتما مطالعه کنید: بهترین محله های استکهلم


حمل و نقل عمومی در سوئد

جشن ها و مناسبت های کشور سوئد

  • میدسومر (Midsommar): جشن استقبال از تابستان با رقص دور میله‌های میدسومر و خوردن غذاهای سنتی
  • یول (Jul): کریسمس سوئدی با تاکید بر خانواده، هدیه‌ها و غذاهای سنتی مانند جولبورد
  • والپورگیس نایت (Valborgsmässoafton): جشن آتش برای خداحافظی با زمستان و استقبال از بهار
  • فتتیسداگ (Fettisdagen): روز خوردن سملا، نان شیرینی پر شده با خامه و مربای بادام، قبل از دوران روزه داری عید پاک
  • روز ملی سوئد (Sveriges nationaldag): جشن استقلال سوئد در ۶ ژوئن با مراسم و جشن‌های ملی
  • لوسیا (Lucia): جشن نور در ۱۳ دسامبر،  کودکانی شمع به دست که لباس‌های سفید پوشیده و آواز می‌خوانند.
  • عید پاک (Påsk): جشن عید پاک به همراه خوردن تخم‌مرغ‌های رنگی، آب‌نبات و غذاهای سنتی
  • آل هلونس (Alla helgons dag): نسخه محلی سوئدی که معادل هالووین است. این جشن برای گرامی‌داشت عزیزان از دست رفته اجرا می‌شود.
  • کنک (Kräftskiva): جشن خرچنگ که در آن با خوردن خرچنگ‌های آب شیرین شروع و با نوشیدن و آوازخوانی در ماه‌های پایانی تابستان تمام می‌شود.
  • نوبل دی (Nobeldagen): مراسم اهدای جوایز نوبل در ۱۰ دسامبر، با شام رسمی و برگزاری جشن در استکهلم

جشن ها و مناسبت های کشور سوئد

امنیت در کشور سوئد

سوئد یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است. نرخ جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است.

فرودگاه‌های سوئد

  • فرودگاه بین‌المللی استکهلم آرلاندا (Stockholm Arlanda Airport)
  • فرودگاه بین‌المللی گوتنبرگ لاندوتر (Göteborg Landvetter Airport)
  • فرودگاه بین‌المللی مالمو (Malmö Airport)
  • فرودگاه استکهلم بروما (Stockholm Bromma Airport)
  • فرودگاه نورکوپینگ (Norrköping Airport)
  • فرودگاه اومئو (Umeå Airport)
  • فرودگاه لولئو (Luleå Airport)
  • فرودگاه ویسبی (Visby Airport)
  • فرودگاه کریستیانستاد (Kristianstad Airport)
  • فرودگاه سوندسوال هرنوساند (Sundsvall Härnösand Airport)

سوغات سوئد

  • کریستال سوئدی
  • دالاهست (Dalahäst) اسب چوبی سنتی
  • کنلبولار (Kanelbullar) شیرینی دارچین
  • محصولات سامی صنایع دستی بومی
  • وستربوتنس اوست (Västerbottensost) پنیر
  • مواد غذایی سوئدی مانند سیل (Sill) و آکواویت (Akvavit)
  • پوسترها و کارت‌های پستال با طراحی سوئدی
  • لباس‌های سنتی سوئدی
  • اسباب‌بازی‌های چوبی و صنایع دستی
  • محصولات طراحی و دکوراسیون خانه مانند از IKEA و دیگر برندهای سوئدی

سوغات سوئد

تجربه سفر به سوئد با تیم حرفه ای تک تراول!

با تیم حرفه‌ای تک تراول، سفر به سوئد دیگر رویایی و دست نیافتنی نیست.
با ما باشید تا تمام زیبایی‌های قلب اروپا را را به تماشا بنشینیم و یک تجربه بیاد ماندنی برای خود بسازیم.
تورهای تک تراول جزو ارزانترین و با کیفیت‌ترین‌های ایران هستند که با حذف تمامی واسطه‌ها، بهترین قیمت را در اختیار شما قرار می‌دهند.
تک تراول حرفه‌ای ترین آژانس مسافرتی به تمام نقاط جهان است که با بهترین قیمت، سفری بیاد ماندنی برای شما رقم خواهد زد.

نوشتهٔ پیشین
راهنمای سفر به آلمان، مقصدی رویایی برای مسافران!
نوشتهٔ بعدی
راهنمای سفر به ایتالیا به همراه جاذبه های گردشگری ایتالیا!
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up