وبلاگ

لیستی از بهترین تفریحات رایگان در پراگ پایتخت چک

تفریحات رایگان در چک

پراگ شهری است تاریخی و با فرهنگ غنی که به قرون وسطی بر می‌گردد. این شهر با داشتن تمام جاذبه‌های گردشگری که دارد، دل هر توریستی را می‌رباید.
پراگ پایتخت زیبای کشور جمهوری چک است که با داشتن معماری خیره‌کننده و کوچه‌های سنگ‌فرش و زیبا یکی از شهرهایی است که همه ساله میلیون‌ها نفر از سراسر جهان برای دیدن آن به چک سفر می‌کنند.

نقش و نگار این شهر مانند یک نقاشی زنده دوران رنسانس است که شما را به حیرت وا می‌دارد. پراگ شهری است که تمام زیبایی‌هایش را به رایگان به  به شما نشان می‌دهد. ما در ادامه برای معرفی تفریحات و سرگرمی در چک، یک راهنمای جاذبه های گردشگری پراگ را برای شما آماده کردیم که در ادامه با هم آن‌را بررسی می‌کنیم.

چطور با کمترین هزینه به پراگ چک سفر کنیم؟ 

برای سفر به پراگ و هر کشور دیگری نیاز نیست هزینه‌های بالایی داشته باشید. در ابتدا باید بررسی کنید که در چه زمان‌هایی قیمت بلیط هواپیما و هتل در این شهر به پایین‌ترین حد خودش می‌رسد و سپس اقدام به خرید بلیط و رزرو هتل کنید.

برای اینکار با کارشناسان تورهای تخصصی تک تراول تماس گرفته و از آنها بخواهید تا ارزان‌ترین و بهترین برنامه سفر به این شهر را در اختیار شما قرار داده و با خیال راحت به این شهر زیبا سفر کنید. زمانی که به این شهر رسیدید، باید بدانید که تفریحات رایگان در پراگ چک وجود دارد که به راحتی می‌توانید از آنها لذت ببرید.

پل چارلز (Charles Bridge)

پل چارلز یک پل تاریخی است که از روی رودخانه ولتاوا در پراگ، جمهوری چک عبور می‌کند. این پل یکی از مشهورترین مکان های دیدنی جمهوری چک است. پل چارلز یک مکان محبوب برای گردشگران و مردم محلی است. این پل مکانی عالی برای پیاده‌روی  و لذت بردن از مناظر رودخانه ولتاوا و شهر پراگ است. این پل جزو دیدنی ها و تفریحات پراگ می‌باشد.

قلعه پراگ (Prague Castle)

قلعه پراگ یک قلعه تاریخی است که در شهر پراگ، جمهوری چک واقع شده است. این قلعه که بزرگترین قلعه باستانی جهان است، شامل تعدادی کاخ، کلیسا و باغ است. رفتن به این قلعه و محیط اطرافش جزو تفریحات رایگان برای گذراندن اوقات فراغت می‌تواند باشد.

میدان شهر قدیم (Old Town Square)

میدان شهر قدیم قلب تاریخی پراگ و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جمهوری چک است. این میدان که در قرن دهم میلادی ساخته شد، محل تعدادی از بناهای تاریخی و فرهنگی مهم از جمله تالار شهر قدیم، کلیسای تین و ساعت نجومی است که جزو تفریحات رایگان در چک می‌باشد.

برج پترین (Petrin Tower)

برج پترین (Petrin Tower) یک برج دیدبانی فلزی است که در تپه پترژین قرار دارد. این برج در سال ۱۸۹۱ به مناسبت نمایشگاه عمومی ملل در پراگ ساخته شد و شبیه برج ایفل در پاریس است. از جاذبه‌های دیدنی این پل می‌توانیم به سکوی دیدبانی، رستوران و موزه اشاره کنیم.

برج پترین

باغ‌های والشتاین (Wallenstein Gardens)

باغ‌های والشتاین یک مجموعه باغ باروک در پراگ، جمهوری چک است. این باغ‌ها که در قرن هفدهم ساخته شده‌اند، زمانی محل سکونت آلبرشت فون والشتاین، فرمانده نظامی بود. این باغ از تفریحات رایگان در چک به حساب می‌آید.

جزیره کامپا (Kampa Island) 

یکی دیگر از تفریحات خوب و مفرح رایگان پراگ، جزیره کامپا (به چکی: Kampa) است. یک جزیره کوچک که در رودخانه ولتاوا واقع شده است. این جزیره که در قرن دوازدهم میلادی ساخته شده است، زمانی محل یک آسیاب آبی و یک کارخانه چینی سازی بود. امروزه، جزیره کامپا یک پارک عمومی محبوب است که دارای تعدادی باغ، مجسمه و زمین بازی است. این جزیره همچنین محل موزه کامپا است که دارای مجموعه ای از هنر مدرن و معاصر چک است

کتابخانه ملی جمهوری چک (National Library of the Czech Republic)

یکی دیگر جاهای دیدنی پراگ کتابخانه ملی جمهوری چک است. کتابخانه ملی جمهوری چک بزرگترین کتابخانه جمهوری چک می‌باشد. کتابخانه ملی جمهوری چک یک ساختمان تاریخی است که در قرن هجدهم ساخته شده است و دارای یک سالن اصلی باروک زیبا است.

گالری ملی پراگ (National Gallery in Prague)

یکی دیگر از تفریحات رایگان در پراگ چک،‌گالری ملی این شهر است. گالری ملی پراگ بزرگترین گالری هنری در جمهوری چک است. 

موزه کمونیسم (Museum of Communism)

یکی دیگر از دیدنی ها و تفریحات پراگ،‌ موزه کمونیسم است. این موزه سعی کرده تا نگاهی اجمالی به زندگی در پشت پرده آهنین دوران کمونیسم بیندازد. این موزه دارای مجموعه ای از مصنوعات، عکس ها و اسناد است که داستان زندگی در چکسلواکی تحت رژیم کمونیستی را روایت می‌کند.

باغ سلطنتی (Royal Garden)

باغ سلطنتی یک باغ رنسانس ایتالیایی است که در قلعه پراگ، جمهوری چک واقع شده است. این باغ در سال ۱۵۳۴ به دستور امپراطور فردیناند اول هابسبورگ ساخته شد. باغ سلطنتی در ابتدا یک تاکستان بود که امپراتور فردیناند اول آن را برای دربار سلطنتی خریداری کرد. این باغ در طول قرن‌ها چندین بار بازسازی شده است و در حال حاضر دارای سبک باروک است.
باغ سلطنتی مکانی محبوب برای گردشگران و مردم محلی است. این باغ مکانی آرام و زیبا برای استراحت و تفریحات رایگان در پراگ چک می‌باشد.

باغ سلطنتی در چک

کلیسای جامع سنت ویتوس (StVitus Cathedral)

یکی دیگر از تفریحات رایگان در پایتخت چک دیدن کردن از کلیسای جامع سنت ویتوس (StVitus Cathedral) است. این کلیسا در داخل قلعه پراگ واقع شده است و بزرگترین و مهم ترین کلیسا در جمهوری چک است.
کلیسای جامع سنت ویتوس یک مکان مهم مذهبی و تاریخی و مهم که در گذشته محل تاجگذاری پادشاهان و ملکه‌ها  بوده است. همچنین محل دفن چندین قدیس مقدس است.

کنیسه پراگ (Pinkas Synagogue)

کنیسه پینکاس که با نام کنیسه قدیمی-جدید (Staronova Synagogue) نیز شناخته می‌شود، در محله یهودی‌های پراگ، جمهوری چک واقع شده است. بازدید از کنیسه تجربه ای تاثیرگذار و احساسی را برای بسیاری از بازدیدکنندگان به ارمغان می آورد.

دیوار جان لنون (John Lennon Wall)

یکی دیگر از دیدنی ها و تفریحات پراگ،‌ دیدن دیوار جان لنون است. یک دیوار یادبود کشته شدگان جنگ جهانی دوم است که به جان لنون، خواننده و ترانه سرای انگلیسی و نمادی از صلح و امید اختصاص دارد. این دیوار در جزیره کامپا، در پراگ، جمهوری چک واقع شده است.

جزیره اسلاوی (Slavi Island)

یکی دیگر از دیدنی ها و تفریحات پراگ جزیره اسلاوی است. این جزیره در رودخانه ولتاوا در پراگ قرار دارد. جزیره اسلاوی مکانی عالی برای گذراندن یک روز در پراگ است. چرا که دارای فضای سبز فراوان، جاذبه های جالب و مناظر زیبا از رودخانه ولتاوا است.

باغ فورتنا (Vrtbovska Garden)

باغ فورتنا، یک باغ باروک به سبک ایتالیایی است که در دامنه تپه پترژین واقع شده که یکی از زیباترین باغ‌های باروک در اروپا است. باغ فورتنا یک بنای تاریخی ملی است و جزو فعالیت کاملا رایگان در شهر پراگ می‌باشد. باغ فورتنا مکانی عالی برای گذراندن یک روز در پراگ است. این باغ دارای فضای آرام و زیبایی است و مکانی عالی برای استراحت و لذت بردن از فضای باز است.

میدان ونسلاس (Wenceslas Square)

میدان ونسلاس، یک میدان بزرگ در مرکز پراگ است. در این میدان زیبا تعدادی ساختمان تاریخی، هتل، رستوران و مغازه است که دیدن آنها هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت.

میدان ونسلاس

کلیسای تین (Týn Church)

کلیسای بانوی ما قبل از تین، که به کلیسای تین نیز معروف است، یک کلیسای گوتیک که در میدان تین در مرکز شهر قدیم پراگ واقع شده و  یکی از نمادهای شهر پراگ است. کلیسای تین یک بنای تاریخی ملی است و برای عموم آزاد است. یعنی شما برای وقت‌گذاری و دیدن این کلیسا و فضا اطراف آن نیازی نیست هزینه‌ای کنید.

برج پودر (Powder Tower)

برج پودر یک بنای گوتیک است که در ورودی شهر قدیم پراگ واقع شده و یکی از نمادهای شهر پراگ است. در داخل این برج یک سکوی دیدبانی است که با منظره‌ای پانوراما از شهر پراگ، لذت سفر شما را کامل می‌کند. برج پودر یک بنای تاریخی ملی است و برای عموم آزاد است.

خانه رقصنده (Dancing House)

 

بهترین تفریحات رایگان در پراگ پایتخت چک با تک تراول 

تک تراول یکی از بهترین خدمت تورهای مسافرتی به کشورهای مختلفی مانند جمهوری چک را ارائه می‌دهد تا همه پیچیدگی‌ها سفر شما را آسان کند. تک تراول تنها و اولین تور تخصصی مجارستان است که بهترین و رقابتی‌ترین قیمت را در اختیار شما قرار می‌دهد. با تورهای تک تراول، بهترین لحظات خود را ثبت کنید.

نوشتهٔ پیشین
سفری ارزان به مجارستان با تفریحات رایگان در بوداپست
نوشتهٔ بعدی
جدیدترین و بهترین تفریحات رایگان در آمستردام هلند 
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up