وبلاگ

لیستی از جدیدترین تفریحات رایگان در مادرید اسپانیا

تفریحات رایگان در اسپانیا

تفریحات رایگان در مادرید یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های توریست‌های سراسر جهان در این شهر است. مادرید،‌ شهری که پر از رنگ و حرکت است و گویی یک اثر دیگر از پیکاسو است.
شهری که با آن همه زیبایی و دلفریبی‌اش چندان از دسترس شما دور نیست. این شهر با فرهنگی بسیار غنی به همراه تاریخی کهن به شما نشان می‌دهد که از زندگی خود باید لذت ببرید و لحظه‌های نابی را در کنار هم خلق کنید. قرار نیست برای لذت بردن از مادرید هزینه کنید. یا حداقل هزینه‌های زیادی کنید.
اگر دلتان می‌خواهد از پارک‌های سرسبز و بناهای تاریخی مادرید دیدن کنید، کسی نمی‌تواند جلودار شما باشد.
گشت و گذار در خیابان‌های تاریخی و رنگارنگ مادرید، دیدن میدان‌ها معروف مانند پوئرتا دل سول و پلازا مایور، به خودی خود آنقدر بزرگ و مهم هستند که می‌توانند جزو تفریحات رایگان در اسپانیا باشند.
برای رفتن به جاهای دیدنی مادرید، مانند فستیوال‌ها و رویدادهای فرهنگی که طی سال در شهر برگزار می‌شوند، می‌توانید به راحتی اقدام کنید. ما در این مقاله قصد داریم برای تفریحات و سرگرمی مادرید در اسپانیا، یک راهنمای جاذبه های گردشگری مادرید را برای شما ارائه کنیم. قبل از هر چیز باید به سراغ هزینه‌ها برویم.

چطور با کمترین هزینه به مادرید اسپانیا سفر کنیم؟ 

برای سفر به مادرید و هر مقصد دیگری باید ترفند‌هایی را یاد بگیرید که با آنها بتوانید یک برنامه‌ریزی اقتصادی خود انجام دهید.
اول از همه باید بلیط هواپیما را با کم‌ترین قیمت تهیه کنید. شهر مادرید در مواقعی از سال با کمبود توریست مواجه می‌شود. بدین ترتیب قیمت بلیط پروازها در آن زمان بسیار ارزان‌تر از زمان اوج مسافر است. از کارشناس تور تک تراول بخواهید تا در ابتدا ارزان‌ترین موقعیت پرواز به مادرید را برای شما پیدا کند.

همزمان با تهیه بلیط باید رزرو هتل خود را هم انجام دهید. کارشناسان تک تراول بر اساس بودجه شما، بهترین و مناسب‌ترین هتل‌ها را نیز برای شما انجام خواهند داد.
بدین ترتیب زمانی وارد مادرید می‌شوید که نسبت به پیک توریستی، قیمت‌ها بسیار پایین‌تر هستند. یکی دیگر از نکات بسیار مهم این است که سعی کنید در طول گشت و گذار و دیدنی ها و تفریحات مادرید، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

مادرید کارت گردشگری برای کاهش هزینه:

می‌توانید از کارت‌های مخصوص توریست‌ها تهیه کنید که با استفاده از آن خیلی از مراکز این شهر را به صورت رایگان یا با تخفیف بالا دیدن کنید.

پارک رتیرو (Parque del Retiro)

پارک رتیرو، یکی از بزرگترین و زیباترین پارک‌های مادرید، یکی از تفریحات رایگان برای گذراندن اوقات فراغت در این شهر می‌باشد. این پارک محلی عالی برای گشت و گذار، پیک‌نیک و لذت بردن از طبیعت می‌باشد. پارک رتیرو شامل باغ‌های زیبا، مجسمه‌ها، دریاچه‌ای برای قایق‌رانی و حتی یک قصر شیشه‌ای است.

موزه پرادو (Museo del Prado)

موزه پرادو (Museo del Prado) یکی از مشهورترین موزه‌های جهان و جزو تفریحات رایگان در مادرید اسپانیا می‌باشد. این موزه از برجسته‌ترین موزه‌های هنر اروپایی در سده‌های ۱۲ تا ۱۹ میلادی است. 

موزه پرادو به واسطه مجموعه غنی خود از نقاشی‌های هنرمندان برجسته اروپایی، از جمله دیگو ولاسکز، فرانسیسکو گویا، ال گرکو، تیسین، رافائل و یرو Bosch، شهرت جهانی دارد.

مرکز هنر ملکه صوفیا (Centro de Arte Reina Sofía)

مرکز هنر ملکه صوفیا در بسیاری از زما‌ن‌ها ورودی رایگان داشته و جزو دیدنی ها و تفریحات مادرید به حساب می‌آید. مرکز هنر ملکه صوفیا، خانه‌ی آثار برجسته‌ای از هنرمندان مدرن و معاصر این کشور از جمله پابلو پیکاسو و سالوادور دالی و … می‌باشد. اثر معروف پیکاسو، گرنیکا، در اینجا به نمایش گذاشته شده است.

مرکز هنر ملکه صوفیا

پلازا مایور (Plaza Mayor)

پلازا مایور (Plaza Mayor) یکی از مشهورترین میدان‌های مادرید اسپانیا است. این میدان مستطیل شکل که در مرکز شهر واقع شده، از قرن هفدهم به عنوان مرکز فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی شهر شناخته می‌شود. میدان پلازا مایور با معماری یکدست و باشکوه خود، نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. 

ساختمان‌های سه طبقه با طاق‌های نیم‌دایره‌ای، بالکن‌های آهنی و نقاشی‌های دیواری، زیبایی این میدان را دوچندان می‌کنند.
در مرکز میدان، مجسمه برنزی شاه فیلیپ سوم بر روی اسب قرار گرفته است. این مجسمه در سال ۱۶۱۶ ساخته شده است. پلازا مایور همیشه پر از شور و هیجان است. در این میدان، می‌توانید شاهد انواع فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مانند نمایش‌های خیابانی، موسیقی زنده، نقاشی و مجسمه‌سازی باشید. همچنین، کافه‌ها و رستوران‌های متعددی در اطراف میدان وجود دارند که می‌توانید در آنها از غذاها و نوشیدنی‌های محلی لذت ببرید.
در نزدیکی پلازا مایور، جاذبه‌های گردشگری متعددی مانند موزه پرادو، موزه رینا سوفیا و کاخ سلطنتی قرار دارند.
پلازا مایور نیز از تفریحات رایگان در پایتخت اسپانیا می‌باشد.

پالاسیو ده کریستال (Palacio de Cristal)

پالاسیو د کریستال (Palacio de Cristal) یا کاخ کریستال، یک بنای شگفت‌انگیز و ظریف در قلب پارک رتیرو (Parque del Retiro) مادرید است. این کاخ که در سال ۱۸۸۷ ساخته شده، از جنس فلز و شیشه ساخته شده و به عنوان یک گلخانه برای نمایش گیاهان و گل‌های عجیب و غریب از سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گرفت.

معمار پالاسیو ده کریستال، ریکاردو ولاسکز بوسکو، از ایده کاخ کریستال لندن الهام گرفته بود.
این کاخ دارای یک گنبد شیشه‌ای بزرگ و باشکوه است که نور طبیعی را به داخل فضا می‌تاباند و فضایی روشن و دلنشین ایجاد می‌کند. ستون‌های آهنی ظریف و تزئینات فلزی پیچیده، زیبایی این کاخ را دوچندان می‌کنند.

کاخ کریستال در کنار یک استخر بزرگ قرار گرفته و با درختان سرسبز و گل‌های رنگارنگ احاطه شده است.  این فضای آرام و دلنشین، برای استراحت و تفریحات رایگان برای گذراندن اوقات فراغت بسیار ایده‌آل می‌باشد. امروزه از کاخ کریستال به عنوان موزه برای نمایش آثار هنری و برگزاری رویدادهای فرهنگی مختلف مانند کنسرت، نمایشگاه و تئاتر استفاده می‌شود. بازدید از این قصر و نمایشگاه‌هایش جزو تفریحات رایگان در پایتخت اسپانیا می‌باشد.

پوئرتا دل سول (Puerta del Sol)

پوئرتا دل سول، یکی از معروف‌ترین و پرجنب و جوش‌ترین میدان‌های مادرید است که به عنوان نقطه مرکزی اسپانیا شناخته می‌شود. این مکان، خانه‌ی نماد معروف خرس و درخت توت است. اگر به دنبال دیدنی ها و تفریحات مادرید هستید، این مکان را از دست ندهید.

پوئرتا دل سول

تمپلو ده دبود (Templo de Debod)

تصور کنید در حال قدم زدن در خیابان های شلوغ مادرید هستید که ناگهان با یک معبد مصری باشکوه روبرو می شوید. این پدیده عجیب و غریب، معبد دبود (Templo de Debod) است، بنای سنگی باستانی که بیش از ۲۲۰۰ سال پیش در مصر ساخته شده و اکنون در اسپانیا خانه ای جدید پیدا کرده است.

این معبد در پارک Cuartel de la Montaña، یک تپه‌پارک سرسبز با چشم‌اندازهای باشکوه شهر، واقع شده است. موقعیت مکانی آن عمداً انتخاب شده است تا جهت‌گیری اصلی شرقی-غربی خود را با نیل حفظ کند. این تضاد جذاب بین باستان و مدرنیته، بین شن های صحرا و چمن های سرسبز، به جذابیت آن می افزاید.

مرکز فرهنگی کاندی دوکه (Centro Cultural Conde Duque)

مرکز فرهنگی کاندی دوکه یک مرکز فرهنگی بزرگ در مادرید اسپانیا است. این مرکز در یک پادگان نظامی سابق واقع شده که در قرن هفدهم ساخته شده است. این مرکز در سال ۱۹۸۲ به عنوان یک مرکز فرهنگی بازسازی شد.

کاندی دوکه طیف وسیعی از برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی را در خود دارد که در ادامه برخی از آنها را با هم بررسی می‌کنیم. این مرکز میزبان نمایشگاه‌های موقت از هنرمندان اسپانیایی و بین‌المللی است. میزبان کنسرت‌های موسیقی کلاسیک، جاز و موسیقی معاصر است. میزبان نمایش‌های تئاتر، رقص و اپرا است.

مرکز فرهنگی کاندی دوکه کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف هنری مانند نقاشی، مجسمه‌سازی، موسیقی و رقص ارائه می‌دهد.
در آخر هم میزبان سمینارها و کنفرانس‌ها در مورد موضوعات مختلف فرهنگی است. کاندی دوکه همچنین دارای یک کتابخانه، یک کافه و یک رستوران است.

ایستگاه قطار آتوچا (Estación de Atocha)

ایستگاه قطار آتوچا یکی از بزرگترین و شلوغ‌ترین ایستگاه‌های قطار در اسپانیا و اروپا است. این ایستگاه در مرکز شهر مادرید واقع شده و به بسیاری از شهرهای بزرگ اسپانیا و همچنین سایر کشورهای اروپایی مانند فرانسه، پرتغال و ایتالیا متصل است.
شاید از بپرسید چرا این ایستگاه قطار از تفریحات رایگان در مادرید است؟
ایستگاه قطار آتوچا دارای یک سقف شیشه‌ای زیبا و یک باغ استوایی سرسبز با بیش از ۷۰۰۰ گیاه و ۲۶۰ گونه مختلف است. همچنین به مترو، اتوبوس و تاکسی متصل است و به راحتی می توان از آن به سایر نقاط شهر دسترسی پیدا کرد.
امکانات: این ایستگاه دارای طیف وسیعی از امکانات رفاهی از جمله رستوران‌ها، کافه‌ها، مغازه‌ها، صرافی و چمدان‌خانه است. در نهایت دارای چندین جاذبه گردشگری در نزدیکی آتوچا وجود دارد، از جمله موزه رینا سوفیا، موزه ملی باستان شناسی و پارک رتیرو.

ایستگاه قطار آتوچا

مادرید ریو (Madrid Río)

مادرید ریو یک فضای عمومی زیبا و وسیع در امتداد رودخانه مانزانارس در مادرید اسپانیا است. این پروژه که در سال ۲۰۰۷ به پایان رسید، بزرگراهی را که قبلاً در کنار رودخانه قرار داشت و باعث آلودگی و جدایی محله‌ها شده بود، حذف کرد. در عوض، این منطقه به یک واحه سرسبز با پارک‌ها، باغ‌ها، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری تبدیل شد.
رفتن به مادرید ریو سبز بسیار زیبا از تفریحات رایگان برای گذراندن اوقات فراغت در این شهر می‌باشد.

بهترین تفریحات رایگان در مادرید پایتخت اسپانیا با تک تراول

در دل پایتخت زیبا و دوست داشتی اسپانیا گنجینه‌ای از تفریحات خوب و مفرح رایگان مادرید نهفته است که  انتظار دیدن شما را می‌کشد. خیلی از دوستداران سفر فکر می‌کنند که برای مشاهده دیدنی ها و تفریحات مادرید باید هزینه‌های بالایی را بپردازند.
اما ما در تک تراول به شما اطمینان می‌دهیم که با کمترین قیمت در ایران می‌توانید برای خرید تور اسپانیا اقدام کنید. کارشناسان ما در تک تراول بهترین برنامه سفر را با کمترین هزینه به شما ارائه خواهند کرد.

تک تراول با سال‌ها تجربه و با داشتن افرادی متخصص، بهترین و مقرون‌ به صرفه‌ترین تورهای سفر به مادرید را به شما ارائه می‌کنند که در هیچ کجای ایران نمی‌توانید مانند آن‌را پیدا کنید. ما همه پیچیدگی‌ها سفر شما را آسان کرده و تمام هزینه‌های اضافی شما را حذف می‌کنیم. با تورهای تک تراول، بهترین لحظات خود را ثبت کنید.

نوشتهٔ پیشین
تفریحات رایگان در رم برای سفری ارزان به ایتالیا
نوشتهٔ بعدی
معرفی بهترین سرگرمی ها و تفریحات رایگان در لیسبون
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up