وبلاگ

معرفی بهترین سرگرمی ها و تفریحات رایگان در لیسبون

تفریحات رایگان در لیسبون

تفریحات رایگان در لیسبون یکی از اصلی‌ترین هدف‌های گردشگران سراسر دنیا است که همه روزه به این شهر زیبا سفر می‌کنند.
همان طور که می‌دانید لیسبون پایتخت کشور اروپایی پرتغال است. این شهر تاریخ و فرهنگ بسیار غنی دارد و با دارا بودن سواحل بسیار زیبا و حیرت‌انگیز،‌ آب و هوای بسیار دلپذیر و خوبی دارد.
مردم شهر لیسبون بسیار خون‌گرم و دوستدار گردشگران هستند. آنها با ارائه غذاهای بسیار لذیذ و جشن‌ها و مراسم با شکوه در انتظار شما هستند. لیسبون غربی‌ترین نقطه قاره سرسبز اروپا بوده و آب و هوای ساحلی و البته دلچسبی دارد.
به دلیل داشتن بافت قدیمی، جاذبه‌های متعدد گردشگری و طبیعت خاص، جزو بهترین مقاصد برای تفریحات رایگان برای گذراندن اوقات فراغت در این کشور می‌باشد.
برای گشت و گذار و تفریح در لیسبون نیاز نیست خیلی هزینه کنید. با کمی خلاقیت و ایده ‌پردازی، می‌توانید سفری مقرون به صرفه و در عین حال لذت‌بخش را به این شهر زیبا تجربه کنید. ما برای معرفی تفریحات رایگان برای گذراندن اوقات فراغت، یک راهنمای جاذبه های گردشگری لیسبون را برای شما ارائه می‌کنیم.

چطور با کمترین هزینه به لیسبون پرتغال سفر کنیم؟

برای داشتن تفریحات رایگان در پایتخت پرتغال باید چند نکته را بدانید تا بتوانید با حداقل هزینه به این کشور زیبا سفر کرده و جاهای دیدنی لیسبون را بدون کوچکترین هزینه‌ای مشاهده کنید.
اولین قدم برای کاهش هزینه سفر به لیسبون این است که سعی کنید یک بلیط هواپیما بسیار ارزان و مناسب پیدا کنید. لیسبون هم مانند بسیاری از شهرهای توریستی دنیا اوج مسافران توریستی را دارد. این مدت بهای بلیط، هتل و بسیاری از مراکز این شهر بالاتر از زمان‌هایی هستند که خبر زیادی از گردشگران نیست.
پس شما باید سعی کنید در بازه زمانی کاهش توریست به این شهر سفر کنید.
برای اینکار ابتدا با مشاور تور پرتغال در تک تراول مشورت کرده و بهترین زمان برای سفر را مشخص کنید. بعد از آن باید بهترین هتل‌های لیسبون را که با بودجه شما متناسب باشد را در تک تراول رزو کنید. از مشاور خود بخواهید تا ارزان‌ترین و در عین حال مناسب‌ترین هتل را به شما پیشنهاد کند.
بعد از اینکه تور پرتغال شما آماده شد و به این کشور سفر کردید،‌ باید سعی کنید داخل این شهر هزینه‌های اضافی نداشته باشید. برای این‌کار باید سعی کنید همیشه از حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

شهر لیسبون کارت گردشگری دارد که به نام “Lisboa Card” شناخته می‌شود. این کارت به گردشگران اجازه می‌دهد تا از حمل و نقل عمومی به صورت نامحدود در سراسر این شهر استفاده کنند. از ویژگی‌های مهم دیگر Lisboa Card این است که به  بسیاری از موزه‌ها، جاذبه‌ها و بناهای تاریخی لیسبون دسترسی رایگان و بعضا با تخفیف بالا دسترسی خواهید داشت.
Lisboa Card برای مدت‌های مختلفی مانند ۲۴، ۴۸ و ۷۲ ساعت قابل خریداری است و انتخاب مناسبی برای کسانی است که قصد دارند تفریحات رایگان در لیسبون پرتغال را تجربه کنند. شهر لیسبون مراکز تفریحی بسیاری دارد که رایگان هستند. در ادامه ما تفریحات رایگان در پرتغال را به شما معرفی می‌کنیم.

آلفاما (Alfama)

آلفاما (Alfama) کهن‌ترین و تاریخی‌ترین محله شهر لیسبون است. این محله که در دامنه تپه‌ای مشرف به رودخانه تاگوس واقع شده که به واسطه معماری قرون وسطایی، خیابان‌های باریک و پیچ در پیچ و فضای سنتی که دارد، همه روزه میلیون‌ها گردشگر را از سراسر جهان به خودش جذب می‌کند.

آلفاما در دوران حکومت مورها بر پرتغال (۷۱۱ تا ۱۱۴۷ میلادی) بنا شد و نام آن از واژه عربی “الحمراء” به معنی “قرمز” گرفته شده است. این محله پس از فتح لیسبون توسط پادشاه آفونسو اول در سال ۱۱۴۷، به عنوان مرکز شهر شناخته می‌شد.
این منطقه دارای جاذبه‌هایی نظیر قلعه ساو خورخه، کلیسای جامع لیسبون موزه ملی آزولا ژو و خانه فادو را در خود دارد. این محله یکی از تفریحات خوب و مفرح رایگان لیسبون به شمار می‌آید.

میدان تجارت (Praca do Comercio Terreiro do Paco)

میدان بزرگ تجارت (Praça do Comércio) که به ترِیِرو دو پاچو (Terreiro do Paço) نیز معروف است. این میدان که در کنار رودخانه تاگوس واقع شده، به عنوان یکی از زیباترین و مشهورترین میدان‌های اروپا شناخته می‌شود. از جاذبه‌های دیدنی این میدان می‌تون به طاق پیروزی روآ آگوستا،‌ مجسمه پادشاه ژوزه اول و کافه‌های روبا اشاره داشت.

بهترین زمان برای بازدید از میدان تجارت، صبح زود یا عصر است. زیرا در این زمان جمعیت بسیار کمتری در آن حضور دارند. بهتر است برای رفتن به میدان تجارت از مترو، اتوبوس یا تراموا استفاده کنید.  این میدان یکی از دیدنی ها و تفریحات لیسبون به صورت رایگان است.

میدان تجارت در لیسبون

بایرو آلتو (Bairro Alto)

بایرو آلتو (Bairro Alto) که به محله بالا نیز معروف است، یک محله تاریخی و پر جنب و جوش در در بالای تپه‌ای مشرف به رودخانه تاگوس واقع شده است.
به واسطه خیابان‌های باریک و پیچ در پیچ، مغازه‌های رنگارنگ، رستوران‌ها و کافه‌های متعدد و فضای پرنشاط خود، به عنوان مرکز شبانه تفریحات و سرگرمی در پرتغال از آن بیشتر استفاده می‌شود. بایرو آلتو در قرن ۱۶ میلادی پس از بازسازی شهر لیسبون و بازپس گیری پرتغال از متجاوزین ساخته شد.

این محله در ابتدا به عنوان محله مسکونی برای طبقه اشراف شهر مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما به مرور زمان، به مرکز تجاری و محله تفریحی شهر تبدیل شد.
از جاذبه‌های این محل می‌توان به میدان کاموئش، موزه ملی هنر باستان، خیابان آگوستا و فونیکولار بایرو آلتو اشاره کرد. اگر از جنب و جوش مردم به وجد می‌آیید، هنگام شب به این منطقه بروید.

بسیاری از گردشگران برای ساعت‌ها در بایرو آلتو پیاده‌روی می‌کنند. این منطقه غذاهای بسیار خوشمزه‌ای دارد که بد نیست آنها را امتحان کنید. در آخر موسیقی سنتی پرتغال در کافه‌های بایرو آلتو تفریح شما را کامل خواهد کرد. این محله جزو دیدنی ها و تفریحات لیسبون می‌باشد.

چیادو (Chiado)

چیادو (Chiado) یکی دیگر از محله تاریخی و زیبا در شهر لیسبون است. این محله که در مرکز شهر واقع شده و  به واسطه معماری نئوکلاسیک، مغازه‌های لوکس، کافه‌های سنتی، کتابفروشی‌های متعدد و فضای فرهنگی به  از نظر گردشگران به عنوان یکی از جذاب‌ترین محله‌های لیسبون شناخته می‌شود.

نقطه دید سنهورا دو مونته (Miradouro da Senhora do Monte)

نقطه دید سنهورا دو مونته (Miradouro da Senhora do Monte) یکی دیگر از زیباترین نقاط دیدنی لیسبون، است. این نقطه دید که بر روی تپه‌ای به همین نام در شمال شرقی شهر واقع شده، منظره‌ای پانوراما و خیره‌کننده از شهر لیسبون، رودخانه تاگوس و پل ۲۵ آوریل را به نمایش می‌گذارد. از انجایی‌که این مکان محبوب‌ترین نقطه دید لیسبون نیست، به همین دلیل بسیار خلوت‌تر و دنج‌تر از دیدنی ها و تفریحات لیسبون می‌باشد. در این مکان شما می‌توانید بدون حضور جمعیت زیاد از منظره لذت ببرید و تصاویر زیبایی برای یادگاری بگیرید.

کلیسای سائو روک (Igreja de São Roque)

یکی دیگر از دیدنی ها و تفریحات لیسبون، کلیسای سائو روک (Igreja de São Roque) است. این کلیسا که در محله بایرو آلتو (Bairro Alto) واقع شده است.  کلیسای سائو روک به سبک باروک ساخته شده و نمای بیرونی آن نسبتاً ساده است، اما فضای داخلی آن با تزئینات بسیار زیبا و باشکوهی طوری تزیین شده است که نمی‌توانید از آن چشم بردارید. در کنار کلیسای سائو روک، یک موزه کوچک وجود دارد که به تاریخ این کلیسا و یسوعیان در پرتغال اختصاص دارد.
امروزه این کلیسا یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری لیسبون به حساب می‌آید که میلیون‌ها نفر از سراسر جهان برای دیدن آن به لیسبون سفر می‌کنند.

کلیسای سائو روک

 

نقطه دید سائو پدرو د آلکانتارا (Miradouro Sao Pedro de Alcantara)

نقطه دید سائو پدرو د آلکانتارا (Miradouro de São Pedro de Alcântara) یکی از زیباترین نقاط دیدنی لیسبون، و  در محله سانتا کاتارینا (Santa Catarina) واقع شده است. این نقطه دید منظره‌ای پانوراما از شهر لیسبون، رودخانه تگوس و پل ۲۵ آوریل را به نمایش می‌گذارد.

پل ۲۵ آوریل (۲۵ de Abril Bridge)

پل ۲۵ آوریل (Ponte 25 de Abril) یک پل معلق در لیسبون، پرتغال است که رودخانه تگوس را در دهانه آن به اقیانوس اطلس امتداد می دهد. این پل که در سال ۱۹۶۶ افتتاح شد، دومین پل بلند معلق در اروپا و یکی از نمادهای شناخته شده لیسبون است. این پل در ابتدا به پل سالازار (Ponte Salazar) به نام آنتونیو دو اولیویرا سالازار، دیکتاتور پرتغال که دستور ساخت آن را داده بود، نامگذاری شد. پس از انقلاب گل میخک در سال ۱۹۷۴، نام این پل به پل ۲۵ آوریل، روز انقلاب تغییر یافت.
پل ۲۵ آوریل یک جاذبه گردشگری بسیار محبوب است. برای بازدید از آن می‌توانید از طریق پیاده رو یا با ماشین از روی پل عبور کنید.  همچنین قایق‌هایی هم هستند که شما را به اطراف و زیر این پل می‌برند. دیدن این پل بسیار زیبا یکی از تفریحات رایگان در لیسبون به شمار می‌آید.

پل واسکو دا گاما (Vasco da Gama Bridge)

پل کابلی و بزرگ واسکو دا گاما (Ponte Vasco da Gama) لیسبون از بالای رودخانه تاگوس عبور می‌کند. این پل که در سال ۱۹۹۸ ساخته شده و  طولانی‌ترین پل در اروپا نیز می‌باشد. پل واسکو دا گاما یکی از نمادهای شهر لیسبون است که یادواسکو دا گاما، کاوشگر پرتغالی که اولین اروپایی بود که به هند رسید، نامگذاری شد.
پل واسکو دا گاما شش خط ترافیکی دارد که سه خط در هر جهت است. این پل یکی از شلوغ ترین پل ها در پرتغال است.
پل واسکو دا گاما یک جاذبه گردشگری  بسیار محبوب است. برای بازدید از این پل می‌توانید با دوچرخه یا خودرو به روی آن بروید. همچنین قایق‌هایی هم هستند که شما را به اطراف و زیر این پل می‌برند. اگر به دنبال فعالیت کاملا رایگان در شهر لیسبون هستید، یک دوچرخه کرایه کنید و به این پل بروید.

ال ایکس فکتوری (LX Factory)

ال ایکس فکتوری (LX Factory) یک مجتمع خلاقانه در لیسبون، پرتغال است که در یک کارخانه نساجی سابق واقع شده است. این مجموعه دارای استودیوهای هنری، گالری‌ها، مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها است. این مکان همچنین میزبان رویدادهای مختلفی مانند کنسرت‌ها، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها است.

مرکز کلمبو (Centro Colombo)

Centro Colombo یک مرکز خرید بزرگ در لیسبون، پرتغال است. این مرکز که در محله کارنید (Carnide) واقع شده است، یکی از بزرگترین مراکز خرید در اروپا است و بیش از ۳۰۰ فروشگاه را در خود جای داده است.

مرکز کلمبو

بهترین تفریحات رایگان در لیسبون پایتخت پرتغال با تک تراول 

شرکت تک تراول یکی از بهترین ارائه دهندگان خدمات تورهای مسافرتی به کشور پرتغال است. ما همه پیچیدگی‌ها سفر شما را آسان کرده و تمام هزینه‌های اضافی شما را حذف می‌کنیم. با تورهای تک تراول، بهترین لحظات خود را ثبت کنید.

 

نوشتهٔ پیشین
لیستی از جدیدترین تفریحات رایگان در مادرید اسپانیا
نوشتهٔ بعدی
سفری ارزان به مجارستان با تفریحات رایگان در بوداپست
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up