وبلاگ

سفری ارزان به مجارستان با تفریحات رایگان در بوداپست

تفریحات رایگان در بوداپست

بوداپست یکی از زیباترین شهرهای جهان است که در کشور مجارستان واقع شده است.
هر تکه از این شهر کهن داستان‌های بی‌پایانی از تاریخ را برای شما باز گو می‌کند. این شهر در کنار رود زیبای دانوب واقع شده است که اگر به آن نگاه کنید، فرهنگ کهن و مدرنیته را یکجا برای شما بازگو می‌کند.
بوداپست یکی از شهرهایی است که زندگی در آن به زیبایی جریان دارد. برای مردم این شهر روز و شب معنی ندارد. جاذبه‌های این شهر کم نیست. معماری‌های باشکوه، طبیعت بی‌نظیر، ساختمان‌های مدرن و زیبا و جنب و جوش شبانه، باعث شده گردشگران به به سراغ این شهر بیایند.
برای سفر به کشور مجارستان و شهر بوداپست حتما نیاز نیست هزینه‌های بسیار بالایی انجام دهید. با کمترین هزینه هم می‌توانید از تفریحات رایگان در بوداپست لذت ببرید.

چطور با کمترین هزینه به بوداپست مجارستان سفر کنیم؟ 

برای انجام تفریحات رایگان در بوداپست مجارستان باید سعی کنید همه هزینه‌های اضافی و غیر ضروری را حذف کنید. همچنین باید بلیط هواپیمای خود را با کمترین قیمت تهیه کنید.

بوداپست هم مانند بسیاری از شهرهای توریستی جهان در بسیاری از روزهای سال شلوغ و پرجمعیت است. در باقی موارد این شهر خلوت‌تر شده و توریست‌های بسیار کمی در آن حضور دارند. این دقیقا همان زمانی است که باید به بوداپست سفر کنید. 

در زمان خلوتی و غیر پیک می‌توانید بلیط هواپیما را با کمترین قیمت ممکن تهیه کنید. از کارشناس تورهای تک تراول بخواهید تا بهترین زمان برای سفر را به شما پیشنهاد دهد. بعد از اینکه زمان مشخص شد بلیط خود را با بهترین قیمت تهیه کرده و رزرو هتل خود را نهایی کنید. تک تراول بهترین و مناسب‌ترین هتل‌های بوداپست را در اختیار دارند. با مشاوره گرفتن از تک تراول مناسب‌ترین هتل را رزرو کنید. زمانی که وارد مجارستان و بوداپست شدید، باید سعی کنید از وسایل حمل و نقل عمومی بیشتر استفاده کنید.
هیچ چیز نمی‌تواند جلوی دیدنی ها و تفریحات بوداپست را برای شما بگیرد. در ادامه ما در قالب راهنمای جاذبه های گردشگری بوداپست، تفریحات رایگان در پایتخت مجارستان را به شما معرفی می‌کنیم.

ساختمان پارلمان مجارستان (Hungarian Parliament Building)

ساختمان پارلمان مجارستان (مجاری: Országház؛ واژه به واژه یعنی خانه ملت) محل مجلس ملی مجارستان و یک جاذبه توریستی در بوداپست است. این بنا در میدان لایوش کُشوت، در کنار دانوب قرار دارد. ساختمان پارلمان با طول ۲۶۸ متر، عرض ۱۲۳ متر و ارتفاع ۹۶ متر سومین پارلمان جهان به بزرگی و بلندترین ساختمان در بوداپست است.

این بنا به سبک نئوگوتیک طراحی شده و دارای گنبدی به ارتفاع ۹۶ متر است. نمای بیرونی بنا با مجسمه‌های شخصیت‌های تاریخی مجارستان تزئین شده است. فضای داخلی بنا نیز بسیار باشکوه است و دارای تالارها، اتاق‌ها و راهروهای متعددی است.
ساختمان پارلمان مجارستان یکی از نمادهای ملی مجارستان است و در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها به نمایش درآمده است. این بنا یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری بوداپست است و سالانه میلیون‌ها نفر از آن بازدید می‌کنند. این محل جزو یکی از جاهای دیدنی بوداپست است که حتما باید به آن سری بزنید.

قلعه بودا (Buda Castle)

قلعه بودا (مجاری: Budavári Palota) یک کاخ سلطنتی تاریخی است که در تپه قلعه بوداپست، مجارستان واقع شده است. این قلعه که در قرن سیزدهم ساخته شده است، محل اقامت پادشاهان مجارستان تا سال ۱۹۴۴ بوده است. این قلعه در طول جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دید، اما از آن زمان بازسازی شده است.
امروزه، قلعه بودا یک مقصد توریستی محبوب است. این قلعه محل موزه‌های متعددی از جمله گالری ملی مجارستان، موزه تاریخ بوداپست و کتابخانه ملی سچنی است. این قلعه همچنین دارای تعدادی رستوران، کافه و مغازه است.
این قلعه در فهرست میراث جهانی یونسکو و بزرگترین مجموعه بنا در بوداپست است. قلعه بودا از چندین سبک معماری از جمله رومانسک، گوتیک و باروک استفاده می کند. گشت و گذار در این قلعه جزئی از  تفریحات و سرگرمی در مجارستان است که هزینه‌ای ندارد.

قلعه بودا

فونیکولار قلعه بودا (Buda Castle Funicular)

فونیکولار قلعه بودا، که به عنوان “Sikló” نیز شناخته می‌شود، یک راه‌آهن کابلی است که شما را به بالای تپه بودا و به قلب قلعه تاریخی بودا می‌برد. این فونیکولار نه تنها یک وسیله حمل و نقل جذاب است، بلکه به عنوان یک جاذبه گردشگری محبوب نیز شناخته می‌شود و تجربه ای منحصر به فرد از تاریخ و زیبایی بوداپست را به شما ارائه می‌دهد.
از جاذبه‌های دیدنی در نزدیکی فونیکولار قلعه بودا می‌توان به خود قلعه بودا، کاخ سلطنتی، موزه تاریخ ملی مجارستان و کلیسای ماتیاس اشاره کرد. فونیکولار قلعه بودا از دیدنی ها و تفریحات بوداپست می‌باشد که انتظار دیدار شما را می‌کشد.

باروی ماهیگیران (Fisherman’s Bastion)

باروی ماهیگیران (Fisherman’s Bastion) که به عنوان “Halászbástya” نیز شناخته می‌شود، یک سازه نئو رومانسک است که در کنار قلعه بودا قرار دارد. این بنا به عنوان یکی از نمادهای شهر بوداپست شناخته می‌شود و به دلیل معماری منحصر به فرد و مناظر پانورامای شهر، به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری بوداپست تبدیل شده است.

باروی ماهیگیران با معماری نئو رومانسک خود، یادآور قلعه‌های قرون وسطایی است. این بنا از هفت برج مخروطی‌شکل تشکیل شده است که هر کدام به نام یکی از قبایل مجار نامگذاری شده‌اند.
این مکان در ارتفاعی مشرف به شهر بوداپست قرار دارد و منظره‌ای پانورامای از رودخانه دانوب، پل زنجیری سچنی، پارلمان مجارستان و سایر نقاط دیدنی شهر را به نمایش می‌گذارد. باروی ماهیگیران مکانی آرام و عاشقانه است که برای گذراندن اوقاتی خوش و به دور از هیاهو و شلوغی شهر مناسب است. در نهایت اینکه باروی ماهیگیران یکی از دیدنی ها و تفریحات بوداپست به عنوان نمادی از تاریخ و فرهنگ مجارستان، ارزش بازدید دارد.

کلیسای ماتیاس (Matthias Church)

کلیسای ماتیاس (Matthias Church) که به عنوان “Mátyás-templom” نیز شناخته می‌شود، یک کلیسای کاتولیک رومی در مجاورت قلعه ماهیگیر در قلب منطقه قلعه در پایتخت مجارستان، بوداپست است. این کلیسا در سال ۱۰۱۵ میلادی به سبک معماری رمانسک ساخته شده، اما هیچ نمونه باستان‌شناسی از آن پیدا نشده است.
کلیسای ماتیاس دارای یک نمای باشکوه با دو برج مخروطی‌شکل است. همچنین سقف این کلیسا با موزاییک‌های قرمز و سفید تزئین شده است. فضای داخلی کلیسا هم دارای نقاشی‌های دیواری، مجسمه‌ها و شیشه‌های رنگی است. یکی از جاهای دیدنی این کلیسا محراب اصلی آن است.

محراب اصلی کلیسای ماتیاس در قرن پانزدهم ساخته شده است و از سنگ مرمر و طلا ساخته شده است. دومین چیزی که نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند، منبر کلیسای ماتیاس است که از سنگ ماسه ساخته شده. کلیسای ماتیاس محل دفن چندین پادشاه و ملکه مجارستان است که دیدن آن بسیار می‌تواند جالب باشد.

بازیلیکای سنت استفان (St. Stephen’s Basilica)

بسیلیکای سنت استفان (St. Stephen’s Basilica) که به عنوان “Szent István Bazilika” نیز شناخته می‌شود، یک کلیسای کاتولیک رومی با معماری داخلی شاهکار است. این کلیسا که به افتخار اولین پادشاه مجارستان، سنت استفان، نامگذاری شده که بزرگترین کلیسا در بوداپست و سومین کلیسای بلند در مجارستان است.

بازیلیکای سنت استفان

پل‌های شهر بوداپست

پل زنجیر سچنی (Széchenyi Chain Bridge): این پل معلق اولین پل دائمی بود که بین بودا و پست ساخته شد. در سال ۱۸۴۹ افتتاح شد و به یکی از نمادهای شهر تبدیل شده است.
پل آزادی (Szabadság híd): این پل که به عنوان پل فرانتس جوزف نیز شناخته می‌شود، در سال ۱۸۹۶ به مناسبت هزارمین سالگرد تاسیس مجارستان افتتاح شد. این پل دارای مجسمه‌هایی از تورول، پرنده افسانه‌ای مجارستان است.

پل مارگارت (Margit híd): این پل که به پل مارگارت مقدس نیز شناخته می‌شود، در سال ۱۹۰۱ افتتاح شد و جزیره مارگارت را به بودا متصل می‌کند. این پل دارای مجسمه‌هایی از قدیسان و شخصیت‌های تاریخی مجارستان است.

پل الیزابت (Erzsébet híd): این پل در سال ۱۹۰۳ افتتاح شد و به نام ملکه الیزابت، همسر امپراتور فرانتس جوزف اول نامگذاری شد. این پل دارای مجسمه‌هایی از پری‌ها و اژدهاها است.

پل ( Rákóczi híd ): این پل در سال ۱۹۱۱ افتتاح شد و طولانی‌ترین پل در بوداپست است. این پل دارای مجسمه‌هایی از سربازان و شخصیت‌های تاریخی مجارستان است.

حضور در کنار تمام پل‌های این شهر جزئی از فعالیت کاملا رایگان در شهر بوداپست به حساب می‌آید.

 

سالن بازار مرکزی (Central Market Hall)

سالن بازار مرکزی (Central Market Hall) یک بازار سرپوشیده بزرگ در بوداپست، مجارستان است. این بازار در سال ۱۸۹۷ افتتاح شد و بزرگترین و شلوغ‌ترین بازار در بوداپست است.

سالن بازار مرکزی مکانی عالی برای خرید مواد غذایی تازه، سوغاتی و صنایع دستی است. در این بازار بیش از ۱۰۰۰ غرفه وجود دارد که انواع محصولاتی چون مواد غذایی ( میوه، سبزیجات، گوشت، ماهی، پنیر، نان، شیرینی و …) ،سوغاتی( لباس‌های سنتی، سرامیک، کریستال، مجسمه، کارت پستال و ….) و صنایع دستی (جواهرات، منسوجات، چرم، چوب و ….) که دیدن آن هزینه‌ای نداشته و جزو تفریحات رایگان برای گذراندن اوقات فراغت می‌باشد.

سالن بازار مرکزی نه تنها مکانی برای خرید است، بلکه یک جاذبه گردشگری محبوب نیز است.  در انتها باید بدانید که این بازار دارای یک معماری زیبا و فضای داخلی چشمگیر بوده و سالن بازار مرکزی یک مکان عالی برای تجربه فرهنگ محلی و خرید سوغاتی است.  این بازار یک جاذبه گردشگری محبوب است که ارزش بازدید دارد.

سالن بازار مرکزی (Central Market Hall)

تپه گلرت (Gellért Hill)

تپه گلرت (Gellért Hill) که با نام کوه گلرت (Gellért Hill) نیز شناخته می‌شود، تپه‌ای به ارتفاع ۲۳۵ متر (۷۷۱ فوت) است که در بوداپست، مجارستان واقع شده‌ است. این تپه که مشرف بر رود دانوب است، به دلیل چشم‌اندازهای خیره‌کننده و جاذبه‌های تاریخی‌اش، یک مقصد گردشگری محبوب به شمار می‌رود.

مجسمه آزادی (Liberty Statue)

مجسمه آزادی بوداپست مجسمه‌ای برنزی است که بر فراز تپه گلرت در بوداپست، مجارستان قرار دارد. این مجسمه که در سال ۱۹۴۷ به عنوان یادبودی از جنگ جهانی دوم ساخته شده‌ است، نمادی از آزادی مجارستان است. مجسمه آزادی زنی را به تصویر می‌کشد که در حالی که یک شاخه نخل در دست چپ دارد، شمشیری را در دست راست خود به سمت آسمان گرفته‌ است.

مجسمه آزادی یکی از محبوب‌ترین دیدنی ها و تفریحات بوداپست بوده و از نقاط مختلف شهر قابل مشاهده است. این مجسمه با داشتن منظره پانوراما از شهر، یک لوکیشن بسیار خاص و زیبا برای عکاسی است. قطعا عکس‌هایی که از آن بگیرید تا سال‌ها در خاطره‌ها باقی خواهد ماند.

بهترین تفریحات رایگان در بوداپست پایتخت مجارستان با تک تراول 

تک تراول یکی از بهترین خدمت تورهای مسافرتی به کشورهای مختلفی مانند مجارستان را ارائه می‌دهد تا همه پیچیدگی‌ها سفر شما را آسان کند. تک تراول تنها و اولین تور تخصصی مجارستان است که بهترین و رقابتی‌ترین قیمت را در اختیار شما قرار می‌دهد. با تورهای تک تراول، بهترین لحظات خود را ثبت کنید.

 

نوشتهٔ پیشین
معرفی بهترین سرگرمی ها و تفریحات رایگان در لیسبون
نوشتهٔ بعدی
لیستی از بهترین تفریحات رایگان در پراگ پایتخت چک
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up