وبلاگ

بهترین محله های مادرید اسپانیا را بشناسید!

بهترین محله های مادرید

بهترین محله‌های مادرید اسپانیا مقاصدی هستند که باید از قبل همه آنها را بشناسید. مادید شهری پر جنب و جوش و با غنای تاریخی و داستان‌‌هایی که هیچ وقت تمام نمی‌شود،‌ جزو اولین انتخاب‌های گردشگران سراسر جهان می‌باشد. این شهر با معماری خیره‌کننده و بی بدیلش فضاهای شهری را به وجود آورده‌اند که از دیدن آنها حیرت زنده خواهید شد. مادرید یکی از شهرهای مهم توریستی در جهان است که تاریخ کهن و مدرنیته را به درستی باهم ترکیب کرده و با کمک فرهنگ زیبای اسپانیایی یک شهر دیدنی و دوست داشتنی به وجود آورده است.
ما در این مقاله قصد داریم تا با معرفی بهترین محله های مادرید،‌ سفری بی نقص را برای شما داشته باشیم.

معروف ترین محله های مادرید که باید در اسپانیا تماشا کنید! 

محله مالهانا (Malasaña)

به قلب نوآوری و خلاقیت مادرید خوش آمدید! مالهانا یکی از محله های معروف مادرید اسپانیا است که در روزگاران قدیم مهد حرکت‌های فرهنگی و مقاومتی مردم این کشور بوده است. این محله بعد از گذشت ۴ دهه به مهد هنر و هنردوستان تبدیل شده است. این محله با خیابان‌های باریک و دیوارهایی پوشیده شده از نقش و نگار، مکانی استثنایی برای گشت و گذار است. در این محله زیبا و هنری کافه‌های کوچک و بزرگ،‌ بوتیک‌های مستقل و گالری‌های هنری زیادی وجود دارد که می‌توانید در کنار دیدن از این محل به آنها سری بزنید. این محله زندگی شبانه بسیار زنده‌ای داشته و شب‌ها تا دیر وقت همه مکان‌های آن باز هستند. برای کسانی که به دنبال تجربه‌ای متفاوت از مادرید هستند، مالهانا جایی است که می‌تواند شما را به طور کامل مجذوب خود کند.

محله چوئکا (Chueca)

چوئکا یکی دیگر از بهترین محله های مادرید است که به خاطر جامعه فعال LGBTQ+ خود شهرت دارد. این محله  پر جنب و جوش با  داشتن میدان‌های زیبا، رستوران‌های مدرن و کلوپ‌های شبانه‌اش میان گردشگران بسیار محبوب بوده و همه ساله میزبان رویدادهای بسیار زیادی است که مجموع همه اینها با هم از چوئکا یک محله کاملا زنده و پویا به وجود آورده است. اگر به دنبال محله‌ای هستید که انرژی بالا و فرهنگ غنی داشته باشد، چوئکا جایی است که نباید از دست داد.

محله لا لاتینا (La Latina)

لا لاتینا یکی دیگر از بهترین محله های مادرید است که به خاطر تاریخ عمیق و معماری بسیار سنتی‌ که دارد معروف شده است.  این محله معروف به برگزاری بازار El Rastro، بزرگ‌ترین بازار کف خیابانی در مادرید، است که هر یکشنبه صبح شروع شده و مردم بسیاری در آن به جستجو و گشت و گذار می‌پردازند. در این بازار محصولات بسیار کمیاب و دست دومی یافت می‌شود که اصلا فکرش را هم نخواهید کرد. خیابان‌های این محل سنگ فرش بوده و غذاخوری‌های سنتی زیادی دارد.  این محله، با جاذبه‌های تاریخی و فضای دوستانه، مکانی است که در هر سفر به مادرید باید به آن سر زد.

محله بارییو (Barrio de Salamanca)

بارییو د سالامانکا یکی از محله‌های بسیار خوب مادرید بوده و نماد زندگی لوکس و شیک در این شهر است. در این محله می‌توانید فروشگاه‌های برند و خیابان‌های بسیار شیک و با زرق و برق بسیاری را ببینید که در هیچ کجای این شهر نظیر آن را نخواهید یافت. محله بارییو برترین بونیک‌ها، گالری‌های هنری و رستوران‌های مجلل بسیاری را دارد که همگی یک خاطره بسیار شیک را برای شما رقم می‌زنند. این محل هتل‌ها و سفارتخانه‌های زیادی را در خود دارد که نشانی از زندگی مجلل در اسپانیا می‌باشد.


حتما مطالعه کنید:‌ سوغات اسپانیا


محله بارییو در مادرید

محله رتروبیلا (Rastro)

محله راسترو یکی از قدیمی‌ترین و پرجاذبه‌ترین محله‌های مادرید است که به یکشنبه بازار مادرید معروف شده است. مانند بازارهای روز ایرانی، در این محله روزهای یکشنبه بازار خیابانی برگزار می‌شود که در آن هر چیزی را می‌توانید پیدا کنید. ار انواع لباس گرفته تا کتاب‌های دست دوم، عتیقه و چیزهایی که حتی فکرش را هم نمی‌کنید در این بازار یافت می‌شود. روزهای یکشنبه گردشگران به این محل مراجعه کرده و در بین غرفه‌های رنگارنگ و شلوغ آن مشغول بازدید و خرید هستند. دیدن این محله قدیمی و یکشنبه بازار رتروبیلا  خالی از لطف نبوده و می‌توانید یادگاری‌های زیبایی را از آنجا برای خود تهیه کرده و سال‌ها به یاد این سفر دل‌انگیز خود بیوفتید.

محله لاس لیتراس (Las Letras)

لاس لیتراس یکی از بهترین محله های مادرید است که به محله موزه‌ها معروف است. این محل یکی از فرهنگی‌ترین نقاط شهر مادرید است چون پلی است بین گردشگران و تاریخ و ادبیات اسپانیا مانند سروانتس و کبده د لا وگا. در کنار آن این محله کافه‌های بسیار صمیمی و دوست‌ داشتنی دارد که می‌توانید بعد از دیدن کردن گالری‌های هنری و کتاب‌فروشی‌های دنج آن ساعتی را به استراحت و گپ و گفت با همراهان خود بپردازید.
قدم زدن در خیابان‌های سنگفرش شده محله لاس لیتراس و تماشای نقاشی‌های دیواری که هر کدام نقلی از داستان‌های ادبی مردمان این کشور است،‌ یک تصویر خاطره انگیز برای شما می‌سازد. اگر دوست دارید واقعا با فرهنگ زندگی مردمان اسپانیا از نزدیک آشنا شوید، به این محله آرام و باصفا حتما سر بزنید.

محله آرگانسئل (Arganzuela)

آرگانسئل یکی از محله‌های در حال توسعه و پیشرفت است که به دلیل داشتم مکان‌های فرهنگی و پارک‌های زیبایش قلب همه گردشگران را تصاحب می‌کند. این محله دارای مراکز فرهنگی مدرن مانند ماتادرو و یک کشتارگاه بسیار قدیمی بازسازی شده که هم اکنون مرکزی فرهنگی و هنری است، سفر شما را کامل می‌کند. این محل همچنین با داشتن رودخانه مانثانارس که پس از بازسازی‌های اخیر به یک مکان عالی برای پیک‌نیک و ورزش‌های آبی تبدیل شده، فضایی دلپذیر برای گذران وقت در طبیعت را فراهم می‌کند. این محله با تلفیقی از تاریخ و مدرنیته، مکانی جذاب برای گردشگرانی است که به دنبال تجربه‌های جدید در مادرید هستند.

محله پوئنته د والecas (Puente de Vallecas)

پوئنته د والکاس، محله‌ای پرجنب و جوش و در عین حال دارای جذابیت‌های خاصی که دارد، در اصل یکی از نمادهای فرهنگی مردمان محلی مادرید به شمار می‌رود. این محله با بازارهای محلی که شامل طیف گسترده‌ای از محصولات تازه محلی و خوراکی‌های خوشمزه خیابانی است، یک فرصت بسیار عالی را برای برای تجربه زندگی مردم این شهر را فراهم می‌کند. این محل هم از هنرهای خیابانی و استریت آرت بی بهره نبوده و فضایی را برای هنرنمایی و دیوارنگاری را فراهم کرده است. در حقیقت این شهر با عنوان دیوار نگاره‌هایش بسیار معروف شده و گردشگران زیادی فقط به خاطر دیدن آن به این محله هم سر می‌زنند.

محله کارابانچل (Carabanchel)

کارابانچل یکی از بهترین محله های مادرید است که با تاریخ غنی و پرفراز و نشیبی که دارد مقصد گردشگری بسیاری از مردم سراسر دنیا است. این محله به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از محله‌های پیشرفته مادرید است که نشان از رشد و پیشرفت مردمان اسپانیا می‌باشد. این محله زمانی به خاطر کارخانه‌ها و بافت صنعتی که داشت شناخته می‌شد. اما امروزه دیگر خبری از آن کارخانه‌ها نبوده و به یک مکانی عادلی برای خانواده‌ها و جوانانی که به دنبال مسکن مقرون به صرفه‌ هستند می‌باشد. این محله به دلیل نزدیک بسیار زیاد و خوب به مرکز مادرید به شدت مورد توجه قرار گرفته و در کنار همه اینها فضاهای فرهنگی و هنری مانند تئاتر‌های محلی و بین المللی و پارک‌های بسیار سرسبزش باعث شده تا برای گشت و گذار مکان خوبی باشد.

محله کارابانچل

محله تتوان (Tetuán)

یکی دیگر از بهترین محله های مادرید تتوان است. این محله با بافت چندفرهنگی که دارد، میزبان جوامع و فرهنگ‌های بسیار متنوعی است که دیدن آن نظر بسیاری را به خودش جلب می‌کند. در حقیقت این محله یک تصویری واقعی از تنوع زندگی در مادرید را نشان می‌دهد که چطور باهم در یکجا در حال زندگی هستند.
این محله با مغازه‌های متعدد از سراسر جهان و رستوران‌هایی که غذاهای خانگی از کشورهای مختلف را ارائه می‌دهند، مکانی برای تجربه فرهنگ‌های متفاوت است. تتوان همچنین به خاطر بازارهای خیابانی و فعالیت‌های فرهنگی که به طور منظم برگزار می‌شوند، معروف است. این محله، با دسترسی آسان به مرکز شهر و خدمات شهری مناسب، انتخابی عالی برای کسانی است که می‌خواهند حس واقعی زندگی در مادرید را تجربه کنند.

محله مونترا (Montera)

محله مونترا و خیابان معروفش، یکی از مهم‌ترین مسیرهای پیاده‌روی در مرکز مادرید است که در نوع خودش کاملا خاص و بی‌نظیر است. خیابان اصلی آن از میدان سول تا گران ویا امتداد داشته و با مغازه‌های متنوع، کافه‌ها و رستوران‌های مللی که در خود دارد،‌ یک مقصد بسیار محبوب در بین گردشگران است. این محله بسیار پر رفت و آمد بوده و به خاطر ترکیبی از سنت و مدرنیته که در معماری و فرهنگ خیابانی‌اش دیده می‌شود، حتما نظر شما را به خودش جلب خواهد کرد.


حتما مطالعه کنید: معروف ترین غذای اسپانیا


محله سان میگل (San Miguel)

محله سان میگل را همه با بازار معرفش که همین نام است می‌شناسند. این محل بهترین رستوران‌ها محلی مادرید را در خودش جا‌ داده که تجربه‌ای کامل از غذاهای اسپانیایی را ارائه می‌کند. بازار این محله خوراکی‌های بسیار اصیل و نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای را دارد که فقط در مادرید می‌توانید آن را پیدا کنید. از نظر گردشگران این محله یک اثر تکرار نشدنی است که در هیچ کجای جهان نظیر آن را نخواهید دید.

محله لا ونتيلا (La Ventilla)

محله معروف لا ونتیلا، یکی از محله‌های رو‌به رشد و نوپایی است که به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از جاذبه‌های توریستی اسپانیا می‌باشد. این محله با دسترسی عالی به مرکز شهر و امکانات جدید، مکانی عالی برای تجربه زندگی شهری در کنار آرامش محلی است. فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در لا ونتیلا در حال افزایش است، و با پروژه‌های نوسازی که به بهبود کیفیت زندگی و جذابیت این محله کمک می‌کنند، این محله پتانسیل زیادی برای رشد و شکوفایی دارد که هرگز دیدن آن را از دست ندهید.

خیابان گران ویا (Gran Vía)

یکی از بهترین خیابان های مادرید گران ویا است که برخی از آن با عنوان “برادوی مادرید”یاد می‌کنند. این خیابان  یکی از شلوغ‌ترین و زیباترین خیابان‌های مادرید است که قلب تپنده تجاری و تفریحی این شهر به حساب می‌آید.
این خیابان خانه‌ای برای سینماها، تئاترها، فروشگاه‌های بزرگ و رستوران‌های شیک است که دیدن از آن شما را به وجد می‌آورد. در حقیقت دیدن این خیابان تجربه‌ای را برای شما به یادگار می‌گذارد که در هیچ کجای شهر به هیچ وجه نمی‌توانید نظیرش را پیدا کنید. معماری باشکوه و نئون‌های درخشان معازه‌ها در شب از آن یک خیابان دیدنی برای قدم زدن و لذت بردن از فضای شهری و دلنشین را به وجود می‌آورد. در این خیابان گاهی نمایش‌های زنده‌ای اجرا می‌شوند که در کنار خرید کردن از برندهای بین‌المللی خالی از لطف نخواهد بود اگر به آنها نگاهی بیندازید.

خیابان فوئنکارال (Calle Fuencarral)

فوئنکارال یکی از معروف ترین خیابان های مادرید است که در آن مد روز و جوانی موج می‌زند. این خیابان پر است از فروشگاه‌های برند،‌ کافه‌های و مراکز هنری و … که با دیدن آنها اصلا متوجه گذر زمان نخواهید شد. این خیابان یکی از بهترین جاهایی است که برای خرید کردن می‌توانید به آن سر بزنید.فوئنکارال، با اتصال به میدان بیلبائو و مالهانا، مکانی عالی برای کسانی است که می‌خواهند تجربه خریدی نابی داشته و از زندگی مدرن شهری لذت ببرند می‌باشد.

 تجربه پیاده روی در قشنگترین خیابان های مادرید پایتخت اسپانیا با تک تراول 

اگر به دنبال دیدنی ترین محله های مادرید اسپانیا هستید، کافی است با مشاوران ما در تک تراول تماس بگیرید. تک تراول مجری تورهای اروپایی و بخصوص اسپانیا است که یک پیشنهاد بسیار ویژه و تکرار نشدنی برای شما دارد. تک تراول به عنوان یکی از بهترین برگزار کننده تورهای اروپایی، با بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین پیشنهاد در انتظار شما است. با ما تماس بگیرید و فقط به لذت بردن از مادرید فکر کنید، سختی‌ها و پیچیدگی‌های سفر را ما برایتان انجام خواهیم داد.

نوشتهٔ پیشین
بهترین محله های رم ایتالیا را بشناسید!
نوشتهٔ بعدی
بهترین محله های لیسبون پرتغال را بشناسید!
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up