وبلاگ

بهترین محله های رم ایتالیا را بشناسید!

بهترین محله های رم

بهترین محله های رم را قبل از سفر به این شهر بشناسید. رم پایتخت ایتالیا شهری است با قدمت بسیار زیاد و مهد تمدن امپراتوری روم باستان که با معماری باشکون و فضاهای عمومی پر جنب و جوشش‌اش همه ساله میلیون‌ها توریست را از سراسر جهان به خودش جذب می‌کند. رم شهری مجلل و باستانی است که هر گوشه‌ای از آن داستان‌ها کهنی برای شما دارد که هیچ وقت تمام نمی‌شوند. از آثار باستانی کولوسئوم گرفته تا فواره‌های مجلل و ویرانه‌های رومی که هنوز هم شکوه و عظمت خود را حفظ کردند، تنها بخش کوچکی از زیبایی‌های این شهر می‌باشند. ما با معرفی بهترین محله های رم قصد داریم سفر شما را به رم کامل کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

معروف ترین محله های رم که باید در ایتالیا تماشا کنید!

محله تراستوره (Trastevere)

تراستوره جزو بهترین محله های رم و البته قدیمی‌ترین محله آن نیز می‌باشد. این محله به دلیل جذابیت‌های بوهمی و خیابان‌های باریک و پرپیچ و خم آن نزد گردشگران بسیار محبوب است. محله تراستوره سبک معماری مدیترانه‌ای با خانه‌های رنگارنگی که دارد فضایی بسیار دلنشین و رویایی را به وجود آورده که نظیر آن در هیچ کجای ایتالیا یافت نخواهد شد. این شهر از معدود شهرهای ایتالیایی است که روز و شب در آن معنی ندارد و همیشه پر جنب و جوش و زنده است. محله تراستوره رستوران‌ها و کافه‌های زیبایی دارد که با تراس‌های بیرونی و نورپردازی‌های دلنشینش نظر همه شما را به خودش جلب خواهد کرد. اگر اهل هنر هستید و به آن عشق می‌ورزید،‌ حتما به دیدن کلیسای سانتا ماریا بروید. جایی که نقاشی‌های دیواری خیره‌کننده و فضای معنوی خاصی دارد و تجربه دیدن آن هرگز از یاد و خاطره شما نخواهد رفت. از هتل بیرون بروید و در خیابان‌های محله تراستوره قدم بزنید. در این مسیر نگاهی به گالری‌های هنری کوچک، بازارهای محلی بیندازید و ساعتی را به نوشیدن قهوه اصیل و خوش عطر این شهر بنشینید. این محله واقعا تجربه‌ای بی نظیر از تاریخ،‌ سنت و مدرنیته را هم زمان با هم دارد و خود به تنهایی می‌‌تواند دلیل اصلی سفر شما به ایتالیا و شهر رم باشد.

محله مونتی (Monti)

یکی دیگر از محله های معروف رم ایتالیا مونتی است. مونتی یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های رم است که هم اکنون به عنوان محله‌ای هنری و مدرن شناخته می‌شود که هنوز هم جذابیت‌های تاریخی خود را حفظ کرده است. این محله، میان کولوسئوم و خیابان‌هایی مانند ویا ناتزیوناله قرار گرفته و پر شده از بوتیک‌های زیبا،‌ کافه‌های بسیار دنج و استودیوهای هنری. این محله با فضایی بسیار دلنشین و دوستانه برای شمایی که به دنبال ترکیبی از تاریخ گذشته و مدرنیته هستید کاملا ایده‌ال است. گشت و گذار در این محله به شما این فرصت را می‌دهد تا تمام گنجینه‌های ناگفته این شهر را کشف کرده و از فضای آن لذت کامل را ببرید.

محله سنترو استوریکو (Centro Storico)

محله سنترو استوریکو یکی از بهترین محله های رم است که جزو بافت تاریخی این شهر محسوب می‌شود. در این محله می‌توانید آثار تاریخی و معماری بیشماری مانند پانتئون، میدان ناوونا و فواره تروری را مشاهده کرده و از دیدن آن به وجد بی‌آیید. محله سنترو استوریکو بزرگترین گذرگاه پیاده‌روی جهان را دارد که با خیابان‌های سنگ‌فرش شده و معماری به شدت با شکوه و مجلل با شما کاری می‌کند که هرگز از پیاده‌روی در آن خسته نشده و متوجه گذر زمان نشوید. بازدید از این محله تاریخی فرصتی به شما می‌دهد تا در عظمت تاریخ رم غرق شده و با چشمان خود ببینید مردم هزاران سال پیش در این شهر چگونه زندگی می‌کردند. گذر از کنار بناهای تاریخی، بازارهای خیابانی و گالری‌های هنری، هر گردشگری را به عمق فرهنگ و هنر ایتالیا دعوت می‌کند.

 محله سنترو استوریکو در رم

محله پاریولی (Parioli)

محله پاریولی، یکی از محله‌های اشرافی و مدرن رم است که به دلیل داشتن ویلاهای بسیار مجلل و البته سفارتخانه‌های متعدد معروف شده است. این محله همیشه محل زندگی بسیاری از افراد سیاسی و نخبگان ایتالیا بوده که هنوز یاد و خاطره آنها نزد مردم زنده است. محله پاریولی با داشتن پارک‌ها و فضاهای سرسبز،‌ موزه‌ها،‌ گالری‌های هنری مانند موزه هنر مدرن و گالری بورگزه،‌ فضایی را برای شما فراهم می‌کند تا با قدم زدن در خیابان‌های آن احساس آرامش کنید. این محله میزبان رستوران‌ها و کافه‌های بسیار متعددی است که برای ساعتی می‌توانند خاطرات دلچسب و خوشمزه‌ای را برای شما بسازند. با قدم زدن در خیابان‌های آرام این محله و دیدن ساختمان‌های باشکوه و مدرن آن هیچ وقت فراموش نخواهید کرد که به کجا سفر کرده بودید. زیبایی‌های این محله آنقدر بالا است که کمتر محلی در رم می‌تواند آن را داشته باشد.


حتما. مطالعه کنید: معرفی ارزانترین راه سفر به ایتالیا


محله کولونا (Colonna)

کولونا یکی از محله های معروف رم ایتالیا است که اسم آن را از مارکوس اورلیوس گرفته‌اند. این محله یکی از باشکوه‌ترین محله‌های رم است که ساختمان پارلمان ایتالیا و سایر ساختمان‌های دولتی این کشور در آن واقع شده و به طور کلی یک محله سیاسی و تاریخی محسوب می‌شود. خیابان‌های کولونا مملو از گالری‌های هنری، فروشگاه‌های آنتیک و کافه‌های سنتی است که هر کدام به نوعی بخشی از فرهنگ ریشه‌دار ایتالیایی را به نمایش می‌گذارند. بازدید از این محله فرصتی ناب را برای تجربه دیدنی‌ها و ارزش‌های تاریخی رم،‌ پایتخت فرهنگ اروپا را به ما می‌دهد.

محله پراتی (Prati)

یکی از دیدنی ترین محله های رم ایتالیا، محله پراتی است. محله‌ای شیک و بسیار مدرن که به واتیکان معروف نزدیک می‌باشد. این محل به دلیل داشتن امکانات بیشمار برای خرید و تفریح بسیار مناسب است. چون خیابان‌های این محل مملو از فروشگاه‌های برند، کافه‌های زیبا و رستوران‌های با کیفیت هستند که انواع غذاهای ایتالیایی و بین‌المللی را ارائه می‌دهند. محله پراتی به دلیل دسترسی آسان به اماکن تاریخی نظیر موزه‌های واتیکان و کلیسای سنت پیتر شهرت فراوانی کسب کرده و با داشتن فضایی آرام و خانوادگی، مکانی است ایده‌آل برای کسانی که می‌خواهند تجربه‌ای لوکس و راحت از رم داشته باشند.

محله تستاچو (Testaccio)

محله تستاچو، به عنوان قلب فرهنگی رم مدرن، با بافتی متفاوت و پرجنب و جوش، یکی از جذاب‌ترین محله‌های رم است. این منطقه که روزگاری مرکز تجاری رم باستان بوده، امروزه به خاطر بازار مواد غذایی معروفش، مکانی برای دوستداران خوراک و فرهنگ غذایی ایتالیا است. تستاچو همچنین با کلوب‌های شبانه و فضاهای فرهنگی که میزبان رویدادها و نمایش‌های هنری هستند، جایگاهی برای تجربه زندگی شبانه رم را فراهم می‌کند. گشت و گذار در خیابان‌های تستاچو، بازدید از گالری‌ها و شرکت در جشن‌های محلی، فرصتی است برای درک عمیق‌تر از نحوه زندگی و هنر معاصر ایتالیایی.

محله تستاچو

محله سن لورنزو (San Lorenzo)

سن لورنزو یکی از بهترین محله های رم است که به عنوان مرکز دانشجویی رم نیز شناخته می‌شود. این محله به دلیل نزدیکی به دانشگاه لا ساپینتسا سرشار از شور و انرژی جوانانی است که در آن وقت خود را می‌گذراند است.

به همین دلیل نزدیکی به دانشگاه، این محله مملو از کافه‌ها، بارها و گالری‌های هنری است که محیطی پویا و خلاقانه را به وجود آورده است. این محله دیوارهایی با نقاشی‌ها و آثار گرافیتی و استریت آرت پر شده و به همین دلیل نمای بسیار زیبایی را به خودش داده است. اگر به دنبال گشت و گذار و وقت‌گذاری شبانه در یک محله مدرن هستید،‌ سن لورنزو را از دست ندهید.

محله رگولا (Regola)

یکی دیگر از بهترین محله های رم رگولا است. رگولا در قلب تاریخی رم واقع شده که ترکیبی از سنت قدیم ایتالیا و مدرنیته را با هم دارد. این محله با خیابان‌های سنگفرش شده و ساختمان‌های تاریخی هزاران داستان ناگفته را برای ما بیان خواهند کرد. رگولا به خاطر داشتن مغازه‌های عتیقه‌فروشی، گالری‌های هنری و رستوران‌های سنتی بسیار معروف شده است.

محله بورگو (Borgo)

بورگو یکی از بهترین محله های رم است که مانند محله پراتی به واتیکان بسیار نزدیک است. این شهر به دلیل مجاورت با واتیکان ترکیبی از مذهب و تاریخ را در خود دارد که برای بازدیدکنندگان مذهبی مکانی بسیار عالی و ایده‌آل می‌باشد. فضای بسیار معنوی و آرامی که دارد نظر هر کسی را به خودش جلب می‌کند. این محله همچنین به خاطر داشتن مغازه‌های کوچک، کافه‌ها و رستوران‌هایی که غذاهای سنتی ایتالیایی را سرو می‌کنند، محبوب است و می‌تواند تجربه‌ای خاطره‌انگیز برای هر گردشگری باشد.


حتما مطالعه کنید: رستوران ایرانی در رم


خیابان ویا دی فوری ایمپریالی (Via dei Fori Imperiali)

ویا دی فوری ایمپریالی یکی از بهترین خیابان های رم است که فوروم‌های رومی باستان را به کولوسئوم متصل می‌کند. این خیابان، که به دستور بنیتو موسولینی ساخته شده است. خیابان ویا دی فوری ایمپریالی نه تنها به خاطر اهمیت تاریخی‌اش، بلکه به دلیل مناظر بی‌نظیر از آثار رم باستان نیز مشهور است. اگر مایل هستید آثار گذشتگان رم باستان را از نزدیک ببینید به این محل بروید. پیاده‌روی در ویا دی فوری ایمپریالی فرصتی استثنایی برای تماشای ویرانه‌های فوروم‌های رومی و تصور زندگی در رم باستان را به شما می‌دهد. این خیابان همچنین میزبان فعالیت‌ها و رویدادهای فرهنگی مختلف است که آن را به یکی از پرجنب و جوش‌ترین نقاط شهر تبدیل می‌کند.

خیابان ویا دل کورسو (Via del Corso)

یکی دیگر از معروف ترین خیابان های رم ویا دل کورسو است که مراکز اصلی خرید بسیاری دارد. این خیابان در بافت تاریخی رم واقع شده و پر از رفت و آمد و جنب و جوش است. این خیابان طولانی که از پیازا دل پوپولو تا پیازا ونتزیا کشیده شده، مملو از فروشگاه‌های برند، کافه‌ها و رستوران‌های متنوع است که گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند. پیاده‌روی در ویا دل کورسو فرصتی برای تجربه زندگی روزمره مردم ایتالیا در میان ساختمان‌های تاریخی این خیابان است که برای ساعتی شما را از زندگی پر از استرس دور خواهد کرد.

خیابان ویا دل کورسو

خیابان تراستوره (Trastevere)

تراسوره یکی از معروف ترین خیابان های رم است که مملو از رستوران‌های سنتی، کافه‌های دنج، فروشگاه‌های صنایع دستی و گالری‌های هنری می‌باشد. خیابان تراستوره، مکانی ایده‌آل برای گشت و گذار، تجربه غذاهای محلی و لذت بردن از زندگی شبانه رم است.

ویا نازیوناله (Via Nazionale)

این خیابان عریض و پر هیاهو که از میدان دلا رپوبلیکا آغاز و به میدان دلا ویتوریا ختم می‌شود، مملو از مغازه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها است. در طول این مسیر، می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری نظیر کلیسای سانتا ماریا ماجوره، موزه ملی رم و گالریا بورگزه دیدن نمایید.

ویا ونتو (Via Veneto)

ویا ونتور یکی از خیابان های معروف،‌ شیک و اعیانی رم است که به دلیل قرار گرفتن هتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های لوکسش بسیار معروف شده است. این خیابان همچنین محل برگزاری جشنواره فیلم رم به شمار می‌رود.

ویا جولیا (Via Giulia)

این خیابان تاریخی که در قرن شانزدهم ساخته شده، یکی از زیباترین خیابان‌های رم است و مملو از کاخ‌های رنسانسی، کلیساها و بناهای تاریخی است. در امتداد این خیابان، می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری نظیر فواره تر دلا آکوا پائولا، کلیسای سانتا ماریا دلا لونگا و موزه پولو امیلیو دیدن نمایید.

ویا دلا سالارتا (Via della Salara)

این خیابان طولانی و تاریخی که از مرکز شهر رم شروع و تا تیوولی، یک شهر کوچک در نزدیکی رم امتداد دارد، مسیری عالی برای رانندگی و لذت بردن از مناظر اطراف است. در طول این خیابان، می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری نظیر باغ وحش رم، پل سالاریو و ویلا آدریان بازدید کنید.

ویا دلا سالارتا

ویا آپیا آنتیکا (Via Appia Antica)

این خیابان تاریخی که یکی از قدیمی‌ترین جاده‌های جهان است، از رم آغاز و تا بندر بریندیزی در جنوب ایتالیا امتداد دارد. ویا آپیا آنتیکا مملو از مقبره‌های رومی، بناهای تاریخی و ویرانه‌های باستانی است. در امتداد این خیابان، می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری نظیر مقبره سسیلیا متیلا، حمام‌های کاراکالا و مقبره نرون دیدن کنید.

ویا اُمبرتو اولو (Via Umberto I)

این خیابان طولانی و پرپیچ و خم که از تپه جانیکولو شروع و تا تراستوره، یک محله پر جنب و جوش در رم، امتداد دارد، مسیری عالی برای پیاده‌روی و لذت بردن از چشم‌اندازهای پانورامای شهر رم است. در امتداد این خیابان، می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری نظیر فانوس دریایی جانیکولو، باغ وحش بیوپارکو و پل اُمبرتو اولو دیدن نمایید.

تجربه پیاده روی در قشنگرین خیابان های رم پایتخت ایتالیا با تک تراول 

تک تراول به عنوان بهترین برگزار کننده تورهای اروپا و بخصوص رم ایتالیا تجربه‌ای بی نظیر و با قیمت‌های بسیار مناسب، شما را به دیدن قشنگ‌ترین محله‌ها و خیابان‌ها رم ایتالیا دعوت می‌کند. کافی است برای شروع با کارشناسان ما در تک تراول تماس گرفته و با خیالی آسوده فقط به فکر لذت بردن از سفرتان باشید.

 

نوشتهٔ پیشین
بهترین محله های استکهلم سوئد را بشناسید!
نوشتهٔ بعدی
بهترین محله های مادرید اسپانیا را بشناسید!
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up