وبلاگ

بهترین محله های استکهلم سوئد را بشناسید!

بهترین محله های استکهلم سوئد

بهترین محله های استکهلم سوئد را بشناسید! استکهلم شهری زیبا با جاذبه‌های گردشگری بسیار فراوانی است که تاریخ و تمدن گذشته را با زندگی مدرن تلفیق کرده و یک کتاب تاریخ زیبا و زنده به حساب می‌آید. این شهر با داشتن ساختمان‌های قدیمی و خیابان‌های سنگ‌فرش شده و مراکز خرید بسیار مدرن و رستوران‌های شیک‌اش توانسته نظر بسیاری از گردشگران سراسر جهان را به خودش جلب کند. استکهلم بر روی چهارده جزیره بنا شده و توسط صدها پل بسیار زیبا به هم متصل شده‌اند. استکهلم مجموعه‌آی از محله‌های بسیار منحصر به فرد و دیدنی است که هر کدام از آنها داستان‌های بسیار زیبایی برای گفتن دارند. ما در این مقاله قصد داریم بهترین محله های استکهلم را به صورت کامل معرفی کنیم تا به محض رسیدن به این شهر بدانید که باید اول کجاها را بازدید کنید.

معروف ترین محله های استکهلم که باید در سوئد تماشا کنید!

در اینجا ما دیدنی ترین محله های استکهلم سوئد را به شما معرفی خواهیم کرد.

محله گاملاستان (Gamla Stan)

گاملاستان یکی از قدیمی‌ترین محله های معروف استکهلم سوئد است در قلب این شهر با شکوه واقع شده و مملو از کوچه‌های باریک و ساختمان‌های رنگارنگ با معماری قرون وسطایی است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. رفتن به برای همه کسانی که به دنبال تجربه‌ای منحصر به فرد از تاریخ و فرهنگ سوئدی هستند بسیار عالی است. یک لحظه چشمان خود را ببندید و تصور کنید بر روی خیابان‌های سنگ‌فرش این محل در حال قدم زدن هستید و با هر قدمی که برمی‌دارید چشمتان به کافه‌های زیبا، گالری‌های هنری و معازه‌هایی می‌افتد که همگی صنایع دستی سوئدی را می‌فروشند.
میدان استورتورگت مهمترین جا در محله گاملاستان است که همیشه میزبان بسیاری از رویدادهای فرهنگی و هنری متعدد در سوئد است که همیشه در گوشه‌ و کنار آن بازارهای خیابانی را می‌توانید ببینید. گاملاستان به خاطر موزه‌ها،‌ کلیسای تاریخی معروف است،‌ اما شاید ندانید که قدیمی‌ترین قنادی‌ها و رستوران‌های سوئد در این محله واقع شده‌اند که تجربه ناب خوراکی‌های اصیل این کشور را به شما ارائه می‌کنند.
بازدید از گاملاستان باعث می‌شود تا یک تجربه بسیار زنده از تاریخ قرون وسطی را داشته باشید که در هیچ کشوری نمی‌توانید نظیر آن را ببینید. در گذشته استکهلم تنها یک شهر بسیار کوچک بوده که کم کم با ترکیب فرهنگ بسیار غنی مردمانش با مدرنیته، به یک شهر بسیار بزرگ و توریستی تبدیل شده است. برای سفر به استکهلم و دیدن جاذبه‌های گردشگری سوئد،‌ بهتر است از این محله شروع کنید.

محله استرملم (Östermalm)

استرملم یکی از مجلل‌ترین و اشرافی‌ترین محله‌های استکهلم است. این محله زیباترین معماری بناها و شیک‌ترین فروشگاه‌ها و بوتیک‌های سوئد را دارد و به خاطر بازار سرپوشیده‌ی Östermalms Saluhall بسیار معروف  شده است. همچنین این محله بهشت عاشقان غذا در سوئد است. چون انواع مختلفی از محصولات تازه و غذاهای سوئدی و بین‌المللی را سرو می‌کنند. علاوه بر این، استرملم میزبان بسیاری از گالری‌های هنری، موزه‌ها و سفارتخانه‌های کشورهای مختلفی چون سفارت ایران،‌ چک،‌ کرواسی، صربستان،‌ اسلواکی، مقدونیه شمالی،‌ کوزوو،‌ بوسنی و هرزگوین، مونته نگرو، لتونی،‌ استونی،‌ لیتوانی،‌ گرجستان،‌ مولداوی،‌ اوکراین، بلاروس،‌ قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، آذربایجان و ارمنستان می‌باشد که باعث شده به یک محله سیاسی بسیار مهم در این کشور نیز تبدیل شود.

محله کونگشولمن (Kungsholmen)

کونگشولمن یکی از بهترین محله های استکهلم است که فضایی بسیار آرام و دوست داشتنی دارد. این محله برای پیاده‌روی‌های طولانی و یا دوچرخه سواری در کنار آب بسیار عالی خواهد بود. در کنار این همه آرامش ساختمان‌های دولتی زیادی مانند ساختمان شهرداری استکهلم در آن واقع شده که با معماری بسیار باشکوه و تاریخی که دارد،‌ نظر همه گردشگران را به خودش جلب می‌کند. کونگشولمن همچنین به خاطر داشتن فضاهای سبز فراوان و نمای زیبا از دریاچه ملارن، مکانی عالی برای فرار از شلوغی شهر و استراحت در کنار طبیعت است.

محله کونگشولمن

محله واساستان (Vasastan)

واساستان یکی از محله های معروف استکهلم سوئد است که به دلیل سنتی بودن، خیابان‌های بسیار آرام و ساختمان‌های تاریخی که دارد بین گردشگران سراسر جهان معروف است. این محله به نام گوستاو واسا، یکی از پادشاهان مهم سوئد، نام‌گذاری شده است. در محله واساستان شما می‌توانید کافه‌های بسیار صمیمی و بوتیک‌های شیکی را ببینید که ساعت‌ها می‌تواند شما را سرگرم کند. این محله به دلیل داشتن تعدادی از بهترین مدارس و دانشگاه‌های سوئد، مرکز تحصیلات و پژوهش در این کشور به شمار می‌رود.


حتما مطالعه کنید: معرفی سوغات سوئد


محله نوررمالم (Norrmalm)

محله نوررمالم میزبان مراکز تجاری مهم در این شهر است که آن را به پرجنب و جوش‌ترین منطقه شهر تبدیل کرده است. میدان سرگل تورگ و بسیاری از خیابان‌های معروف مانند دروتنینگگتان در این محله واقع شد که به معنای واقعی زندگی استکهلم و سوئد را به خوبی نشان می‌دهند. علاوه بر فروشگاه‌ها و مراکز خرید بسیار مهم، این محله رستوران‌ةای بسیار زیاد،‌ گالری‌های هنری و سالن تئاتر بسیار بزرگی دارد که برای ساعت‌ها می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند.

محله هاگرستن (Hägersten)

هاگرستن در در جنوب غربی استکهلم واقع شده و به خاطر مجتمع‌های مسکونی زیبا و پارک‌های سرسبزش معروف شده است. این محله که طیف گسترده‌ای از جوامع و فرهنگ‌ها را یکجا در خود جای داده و فضایی دوستانه و صمیمی را ایجاد کرده است که هر گردشگری را به سمت خودش می‌خواند. هاگرستن همچنین محلی عالی برای کسانی است که به دنبال تجربه‌ای آرام‌تر و دور از شلوغی‌های مرکز شهر هستند.

محله بروما (Bromma)

بروما، یکی از محله‌های غربی استکهلم است که به دلیل داشتن فرودگاه بروما و دسترسی آسان به مرکز شهر، محله‌ای محبوب برای زندگی و کار می‌باشد. این منطقه شامل تعداد زیادی خانه‌های ویلایی و آپارتمان‌های مدرن است که با فضاهای سبز وسیع و مراکز خرید متنوع برای گشت و گذار خانواده‌ها ایده‌آل می‌باشد. Bromma همچنین به دلیل داشتن مدارس با کیفیت بالا و فرصت‌های فراوان برای فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی، بسیار مورد توجه واقع می‌شود.

محله اسکرهولمن (Skärholmen)

اسکرهولمن یکی از محله های معروف استکهلم سوئد است که در جنوب غربی این شهر واقع شده. این محله به خاطر مرکز خرید بزرگ Skärholmen Centrum شناخته می‌شود. این مرکز خرید یکی از بزرگ‌ترین‌ها در منطقه است و میزبان انواع فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و امکانات تفریحی زیادی است که می‌تواند ساعت‌ها وقت شما را بگیرد و از دیدن آن به هیچ عنوان خسته نشوید. علاوه بر جذابیت‌های تجاری، اسکرهولمن به دلیل دسترسی آسان به فضاهای سبز و پارک‌هایی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری می‌تواند برای خانواده‌ها خیلی مناسب باشد.

محله اسکرهولمن

محله هماربی سژوستاد (Hammarby Sjöstad)

هماربی سژوستاد یکی از محله‌های تازه تاسیس و نوسازی است که در کنار آب بنا شده است. به همین دلیل به یکی از پرطرفدارترین مناطق استکهلم برای زندگی تبدیل شده است. این محله، که به عنوان نمونه‌ای از توسعه پایدار شهری شناخته می‌شود، دارای معماری مدرن و سیستم‌های پیشرفته مدیریت انرژی و زباله است. هماربی سژوستاد جذابیت خاصی برای علاقه‌مندان به محیط زیست دارد و با داشتن مسیرهای دوچرخه‌سواری، پارک‌ها و دسترسی آسان به وسایل نقلیه عمومی، کیفیت بالایی از زندگی را ارائه می‌دهد.

خیابان استرگتان (Östergatan)

خیابان استرگتان یکی از خیابان‌های بسیار جذاب و دیدنی در استکهلم است که با مغازه‌های کوچک، کافه‌ها و گالری‌های هنری متنوعی که دارد یک فضای گردشگری مناسبی را ایجاد کرده که در آن می‌توانید فرهنگ و هنر سوئد را یکجا ببینید. زمانی که در این محله پیاده‌روی می‌کنید، در کنار خیابان‌های آن می‌توانید بوتیک‌ها بیار مدرن و فروشگاه‌های آنتیکی را ببینید که شاید در هر هیچ کجای دنیا نتوانید نمونه‌هایی از آن را ببینید. اگر به دنبال تجربه‌ای بی نظیر برای خرید هستید،‌ حتما به این محله سر بزنید.


حتما مطالعه کنید: رستوران ایرانی استکهلم


خیابان دروتنینگگتان (Drottninggatan)

دروتنینگگتان یکی از بهترین خیابان های استکهلم و البته شلوغ‌ترین آن می‌باشد. این خیابان به دلیل داشتن مراکز خرید زیادش در کل سوئد بسیار معروف بوده و از شمال تا جنوب استکهلم امتداد دارد. این خیابان به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری در استکهلم شناخته می‌شود که مملو از فروشگاه‌های بزرگ، مراکز خرید، رستوران‌ها و کافه‌هاست. دروتنینگگتان علاوه بر داشتن مراکز خرید زیاد،‌ مکانی عالی برای تماشای زندگی شهری و پیاده‌روی در آن می‌باشد. این خیابان توانسته زندگی مدرن شهری این کشور را به زیبایی به نمایش بکشد.

خیابان گاملا برو (Gamla Bro)

خیابان گاملا برو یکی از معروف ترین خیابان های استکهلم است که جزو قدیمی‌ترین خیابان‌های این شهر نیز می‌باشد. خیابان گاملا برو جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در خود جای داده است که در کنار آن می‌توانید به کتاب‌فروشی‌ها،‌ گالری‌های هنری و مغازه‌های آنتیک آن نیز سر بزنید و برای ساعت‌ها سرگرم باشید. در اصل این خیابان به خاطر همین مغازه‌هایی که دارد بسیار معروف بوده و در آن می‌توانید اشیا بسیار نادر عتیقه و قیمتی را پیدا کنید. در کنار همه اینها، خیابان گاملا برو محیطی بسیار آرام و دوست داشتنی دارد که به شما این فرصت را می‌دهد که ساعت‌ها در آن قدم بزنید و از زمان فاصله بگیرید.

خیابان سودرا برینک (Södra Brinksgatan)

خیابان سودرا برینک در منطقه بسیار جذاب سودرمالم استکهلم واقع شده که فرهنگ مدرن و سنتی بودن را یکجا در هم ترکیب کرده است.این خیابان با مغازه‌های مدرن، استودیوهای هنری و رستوران‌های گوناگونش مکانی بسیار عالی برای وقت‌گذرانی و تجربه هنری این شهر می‌باشد. اگر اهل موسیقی باشید،‌ موسیقی‌های زنده بیشماری در این شهر اجرا می‌شوند که شما را به یک فضای بسیار فرهنگی و هنری وارد می‌کنند که در کنار جنب و جوش شهری ساعتی را خوش بگذرانید.

خیابان سودرا برینک در سوئد

خیابان گوتگاتان (Götgatan)

خیابان گوتگاتان، یکی از پرطرفدارترین و شناخته شده‌ترین خیابان‌ها استکهلم است که در اصل قلب تپنده محله سودرمالم می‌باشد. این خیابان به داشتن فروشگاه‌های بسیار مدرن،‌ بوتیک‌ها،‌ کافه‌ها و رستوران‌های مختلف با سبک‌های متنوع بسیار معروف بوده و می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. در کنار مراکز خرید و رستوران‌ها، این خیابان محل برگزاری بسیاری از رویداد‌های هنری و فرهنگی استکهلم است که نظر هر گردشگری را به خودش جلب می‌کند. شما در این خیابان می‌توانید تاریخ،‌ فرهنگ و مدرنیته را یکجا ببینید.

تجربه پیاده روی در قشنگرین خیابان های استکهلم پایتخت سوئد با تک تراول

اگر به دنبال گشت و گذار در استکهلم سوئد هستید،‌ تورهای بی نظیر اروپایی تک تراول تجربه‌ای خاص و بیادماندنی برای شما می‌سازد. تک تراول یکی از بهترین برگزار کننده تورهای اروپایی و استکهلم است که با قیمت‌های بسیار باورنکردنی و خدماتی خاص و متمایز بهترین لحظات را برای شما و خانواده‌تان ایجاد می‌کند. برای شروع با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهره‌مند شوید.

 

نوشتهٔ پیشین
بهترین محله های برلین آلمان را بشناسید! 
نوشتهٔ بعدی
بهترین محله های رم ایتالیا را بشناسید!
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up