وبلاگ

آکواریوم بارسلونا کجاست؟همه چیز درباره آکواریوم بارسلون

آکواریوم بارسلونا

آکواریوم بارسلونا یکی از پرطرفدارترین مکان های توریستی شهر بارسلونا است. این آکواریوم برای افرادی که به دنبال تجربه های جدید و بازدید از دنیای هیجان انگیز زیر آب هستند بسیار جذاب است. آکواریوم شهر بارسلونا شامل ۳۵ آکواریوم مجزا است که ۴۵۰ گونه مختلف و در کل ۱۱ هزار آبزی در آن زندگی می کنند. سالانه افراد بسیار زیادی از سر تا سر دنیا برای بازدید و آشنایی با آکواریوم بارسلونا به این کشور سفر می کنند.
همان‌طور که پیش از نیز گفته شد، آکواریوم بارسلونا شامل بخش های مختلفی است. یکی از جالب ترین قسمت ها، بخش آکواریوم مدیترانه ای است. این آکواریوم به تنهایی شامل ۱۴ آکواریوم می شود و بزرگ ترین آکواریوم مدیترانه ای دنیا است. در این بخش آبزیان دریای مدیترانه نگه داری می شوند. برخی از این آبزیان، آبزیان در خطر انقراض و محافظت شده هستند که هیچ جای دیگر قابل دیدن نیستند.
آنچه لازم است درباره آکواریوم بارسلونا بدانید این است که شما در برخی قسمت ها، تابلوهایی با عنوان عکس نگیرید را مشاهده می کنید؛ این تابلوها به این معناست که شما نمی توانید کنار مجسمه ها بایستید و با آن‌ ها عکس بگیرید. اگر می خواهید با مجسمه ها عکس داشته باشید افرادی هستند که با دریافت هزینه از شما عکس می گیرند.

اطلاعات فنی آکواریوم بارسلونا

آکواریوم بارسلونا با حجم حدود ۵ میلیون لیتر آب، یکی از آکواریوم های بزرگ دنیا محسوب می شود. در این مجموعه، ۱۴ نوع آکواریوم وجود دارد که هر کدام چندین بخش مختلف دارند. دمای این آکواریوم در هر بخش با توجه به موجودات موجود در آن متفاوت است.
این آکواریوم علاوه بر اینکه مجهزترین و معروف ترین آکواریوم اروپا است، چهارمین مکان گردشگری پرطرفدار بارسلونا محسوب می شود.

اطلاعات آکواریوم بارسلونا

فعالیت های آکواریوم بارسلونا

آکواریوم بارسلونا شامل بخش های مختلفی است که در هر بخش گونه های مختلفی قابل بازدید هستند. برای مثال شما در بخش سیاره آب (Planeta Aqua) می توانید پنگوئن ها را هنگام شنا کردن ببینید. یکی دیگر از بخش های جالب این آکواریوم، نمایشگاه جواهرات دریا است. این بخش شامل نرم تنان، صدف ها، جواهرات و وسایل تزئینی ساخته شده از موجودات دریایی در طول تاریخ است. اگر خوش شانس باشید ممکن است هنگامی که به آبزی ها غذا می دهند نیز آن ها را ببینید.
در آکواریوم بارسلونا بخشی با عنوان اقیانوسیم (The Oceanarium) وجود دارد. این بخش یکی از منحصر به فردترین قسمت های آکواریوم محسوب می شود. گونه های موجود در اقیانوسیم گونه های بسیار نادری هستند و بازدید از آن‌ ها تجربه بسیار جالبی خواهد بود. در این بخش، تونلی به طول ۸۰ متر و قطر ۵ متر وجود دارد و شما هنگام عبور از آن، خاص ترین و جالب ترین آبزی های موجود در دنیا را می بینید.


حتما مطالعه کنید: راهنمای سفر به اسپانیا


فعالیت های آکواریوم بارسلونا

فصل مناسب برای بازدید از آکواریوم بارسلون

با توجه به اینکه مجموعه آکواریوم بارسلونا، یک فضای کاملاً سرپوشیده است، بازدید از آن در همه فصل های سال لذت بخش است. اما برای اینکه بتوانید از سایر مکان های تفریحی اطراف دیدن کنید، پیشنهاد می شود در فصل بهار به این شهر سفر کنید.

زمان بازدید از آکواریوم بارسلونا

آکواریوم بارسلونا همه روزه به جز روزهای تعطیل از ۱۰ صبح فعالیت خود را آغاز می کند. ساعت تعطیلی مجموعه، در روزهای مختلف متفاوت است و بین ۷ تا ۹ شب متغیر است. هر بلیتی که خریداری می شود تا ۹۰ روز بعد اعتبار دارد. بازدید از اکواریوم حدود ۲ ساعت زمان می برد.
هزینه خرید بلیت برای هر فرد بالای ۱۱ سال ۲۰ یورو، کودکان ۷ تا ۱۰ سال ۱۵ یورو و برای ۳ تا ۵ ساله ها، ۷ یورو است. افراد زیر سه سال نیز برای ورود به آکواریوم نیازی به بلیت ندارند. لازم به ذکر است افرادی که دارای محدودیت های جسمی هستند می توانند بلیت خود را با تخفیف خریداری کنند.
با توجه به پرطرفدار و شلوغ بودن آکواریوم بارسلونا، پیشنهاد می شود بلیت خود را از قبل اینترنتی تهیه کنید تا نیاز نباشد ساعت ها در صف طولانی خرید بلیت بایستید.

تفریحات مهیج در آکواریوم بارسلون

یکی از دلایل پرطرفدار بودن این آکواریوم، تفریحات مهیج آن است. برخی از این سرگرمی ها به شرح زیر است:
غواصی با کوسه ها در قفس: اصولاً کوسه ها یکی از ترسناک ترین آبزی ها به شمار می روند. حال اگر به دنبال هیجان و غلبه بر ترس خود هستید این بخش برای شما بسیار جالب خواهد بود. در بخش غواصی با کوسه ها، گروهی از افراد پس از پوشیدن لباس مناسب، در محفظه ای قفس مانند قرار می گیرند و کوسه ها را از فاصله بسیار کم مشاهده می کنند.
غواصی با کوسه ها: این بخش بسیار ترسناک تر از غواصی با کوسه ها در قفس است چراکه شما بدون هیچ فاصله ای کنار کوسه ها قرار می گیرید. این بار دیگر خبری از قفس فلزی نیست و مرزی بین شما و کوسه های عظیم الجثه وجود ندارد. این یکی از هیجان انگیزترین و ترسناک ترین تجربه های زندگی هر فرد خواهد بود.
هزینه دو فعالیت بالا حدود ۳۰۰ یورو است و حداقل باید از ۴۸ ساعت قبل رزرو شود.
خوابیدن با کوسه ها: شاید وقتی اسم خوابیدن با کوسه ها به گوشتان بخورد، خیلی عجیب به نظر برسد اما تجربه ای فراموش نشدنی است. این بخش بیشتر برای کودکان و نوجوانان ۸ تا ۱۲ ساله است و به آن ها این امکان را می دهد که یک شب خاطره انگیز در مجاورت آکواریومی که محل نگه داری کوسه ها است، داشته باشند.
خوابیدن با کوسه ها از ۷:۳۰ شب شروع و تا ۱۰ صبح روز بعد ادامه دارد. هزینه این بخش ۹۰ یورو است.

غواصی با کوسه ها در قفس

جاهای دیدنی در نزدیکی آکواریوم بارسلونا

معمولاً همه مسافران ترجیح می دهند سفر خود را به شکلی برنامه ریزی کنند که همه مکان های توریستی که در یک منطقه و نزدیک به هم قرار دارند را در یک روز بازدید کنند. اگر قصد سفر به بارسلونا و بازدید از آکواریوم مشهور آن را دارید، پیشنهاد می شود از مکان های دیدنی نزدیک به آن نیز دیدن کنید.
کلیسای معروف سانتا ماریا دل مار که یکی از معروف ترین کلیساهای اسپانیا است، فقط ۹۵۰ متر با آکواریوم بارسلونا فاصله دارد. اگر علاقه مند به هنر و نقاشی هستید، موزه پیکاسو که در ۱۱۰۰ متری آکواریوم قرار دارد، حتماً برایتان جذاب خواهد بود. کازا میلا یک ساختمان بسیار زیبا با معماری بی نظیر است که ۳ کیلومتر با آکواریوم فاصله دارد.
در ۴ کیلومتری این آکواریوم، کلیسای زیبای ساگرادا فامیلیا نیز واقع شده که سالانه میزبان توریست های زیادی است. پارک گوئل که یکی از پارک های معروف بارسلونا است، تنها ۵ کیلومتر با آکواریوم بارسلونا فاصله دارد. علاوه بر همه این موارد، ورزشگاه معروف نیو کمپ نیز در ۷.۴ کیلومتری این آکواریوم واقع شده است. این ورزشگاه بزرگترین ورزشگاه اروپا است و بازدید از آن تجربه بسیار جذابی است.

ورزشگاه نیو کمپ

رستوران های نزدیک به آکواریوم بارسلونا

پس از بازدید از آکواریوم بارسلونا و مکان های زیبای اطراف آن، تنها چیزی که خستگی را از تن شما بیرون می آورد، یک غذای خوب است. خوشبختانه چندین رستوران معروف و باکیفیت در همان نزدیکی ها وجود دارد.
رستوران سوئیت ترزا نزدیک ترین رستوران به آکواریوم است و تنها ۴۳ متر با آن فاصله دارد. رستوران گینوس، الکس و فانکی بودا بار نیز به ترتیب در ۱۷۰، ۳۰۰ و ۴۵۰ متری آکواریوم قرار گرفته اند که شما با توجه به سلیقه خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.


حتما مطالعه کنید: تفریحات ارزان در مادرید


هتل های نزدیک به آکواریوم بارسلون

یکی از مهم ترین معیارها برای انتخاب هتل، نزدیک بودن به مکان های توریستی است. با توجه به اینکه آکواریوم بارسلونا و مناطق اطراف آن مکان های پرطرفدار و توریستی زیادی را شامل می شوند، هتل های نزدیک به این منطقه انتخاب های خوبی برای مسافران به شمار می روند.
هتل های زیادی در نزدیکی آکواریوم وجود دارد. برخی از آن‌ ها شامل هتل کروز پورت، هتل لوپو، هتل کلونیال، هتل اوسیس، گرند هتل سنترال بارسلونا، هتل یورو استارز گرند مارینا و هتل کی پلاس کی پیکاسو هستند. همه این هتل ها، از هتل های خوب بارسلونا به شمار می روند و شما می توانید با توجه به سایر معیارهای خود یکی را انتخاب کنید.

چگونه به آکواریوم بارسلونا برویم؟

با توجه به اینکه این آکواریوم یکی از معروف ترین مکان های بارسلونا است دسترسی به آن بسیار ساده است و با هر وسیله ای که بخواهید می توانید به آکواریوم بروید. اگر دوست دارید بدانید آکواریوم بارسلونا کجاست، آدرس آن Ronda Litoral, exit 21 and 22 است.
شما با متروهای L4 Barceloneta و L3 Drassanes به این آکواریوم می رسید. علاوه بر مترو، اتوبوس های ۳۹, ۴۵, ۵۹, ۹۱, ۱۲۰, D20, H14, V13, V15 نیز شما را به ایستگاه پورت ول که نزدیک ترین ایستگاه به آکواریوم است می رسانند.
احتمالاً شما نیز مجذوب زیبایی ها و جذابیت های این آکواریوم شدید و مشتاق هستید از آن دیدن کنید. تیم با تجربه تک تراول با سال‌ ها سابقه در زمینهٔ سفرهای اروپایی هیجان انگیز فعالیت می کند. آژانس مسافرتی تک تراول تورهای پرطرفدار و باکیفیت زیادی به مقصد اسپانیا و شهر زیبای بارسلونا دارد و شما را با توجه به علاقه مندی ها و بودجه سفرتان به بهترین شکل راهنمایی خواهد کرد.

بازدید از آکواریوم بارسلونا

نوشتهٔ بعدی
همه چیز درباره برج ایفل فرانسه و جاذبه های آن
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up