وبلاگ

لیستی از بهترین تفریحات رایگان پاریس فرانسه

بهترین تفریحات رایگان پاریس فرانسه

تور فرانسه، پاریس،‌ پایتخت رویایی فرانسه، شما را از برج ایفل تا موزه لوور و کلیسای نوتردام شگفت زده خواهد کرد. اما آیا می‌دانستید که می‌توانید برای دیدن از بسیاری از جاذبه‌های توریستی این شهر هیچ هزینه‌ای پرداخت نکنید. بله تفریحات رایگان در پاریس وجود دارند که می‌توانید بدون هیچ نگرانی از آنها لذت ببرید.
ما در این مقاله سعی می‌کنیم شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های دیدنی و رایگان پاریس را از خیابان های زیبا تا بهترین جاذبه های تاریخی این تور رویایی آشنا کنیم، در حقیقت با دانستن تفریحات رایگان در پاریس شما می‌توانید از قبل برای تک تک لحظات خود برنامه‌ریزی داشته باشید. اگر موافق هستید با هم به بررسی تمام جاذبه‌های رایگان پاریس بپردازیم.

چطور با کمترین هزینه به پاریس فرانسه سفر کنیم؟

بسیاری از کسانی که در تورهای مسافرتی اروپا و بخصوص تور فرانسه شرکت می‌کنند، ممکن است فکر کنند که برای هر چیزی در پاریس باید هزینه کنند. اما اصلا این‌طور نیست. در ادامه ما بهترین جاذبه‌های رایگان پاریس را از تمامی جهات بررسی می‌کنیم.

بازدید از کلیسای نوتردام

کلیسای زیبای نتردام، یکی از مهمترین و معروف‌ترین جاذبه‌های پاریس است که هر سال میلیون‌ها نفر از این بنا دیدن می‌کنند. این کلیسا بر روی جزیره معروف سیته قرار دارد که بر روی رود سن و مرکز پاریس می‌باشد. کلیسای باشکوه و بزرگ نوتردام با معماری گوتیک و پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگش،‌ یک نماد بسیار مهم از تاریخ و فرهنگ مردمان فرانسه می‌باشد. شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان به داخل کلیسا و مجموعه آن وارد شده و از تمام آثار هنری و زیبایی همچون پنجره‌های باشکوه، مجسمه‌های مذهبی، دیوار نگاره‌ها و … به راحتی دیدن کنید. اطراف مجموعه کلیسا،‌ فضای بسیار عالی و زیبایی وجود دارد که می‌توانید از آن به عنوان یک لوکیشن خارق‌العاده برای عکاسی استفاده کرده و به تماشای رود سن و برج بلند ایفل بنشینید. این کلیسا در اصل جزو اولین دیدنی ها و تفریحات پاریس است که هرگز نباید آن را از دست داد.

کلیسای نوتردام فرانسه

پیاده‌روی در امتداد رود سن

یکی دیگر از تفریحات بسیار لذت بخش و فراموش نشدنی، پیاده‌روی در امتداد رود زیبای سن است. وقتی از کلیسای بزرگ نوتردام خارج شدید، کنار این رود شروع کنید به قدم زدن. این مسیر از  برج ایفل تا محله مارای امتداد دارد که در این مسیر می‌توانید برخی دیگر از جاذبه‌های مهم گردشگری این شهر را نیز ببینید. در این مسیر ساختمان‌های تاریخی و کافه‌های بسیار دنجی وجود دارد که می‌توانید ساعت‌های زیادی را در آنجا سپری کنید. همچنین اگر اهل کتاب و هنر هستید،‌ در کنار این رود می‌توانید انواع سوغات و یا کتاب‌های دست دوم و بسیار خوبی را پیدا کنید. پیاده‌وری در کنار رود سن،‌ از تفریحات رایگان در پایتخت فرانسه است که همه توریست‌ها و مردم محلی همیشه از آن استفاده می‌کنند.

دیدن کردن از محله مونمارتر و کلیسای Sacré-Coeur

محله مونمارتر یکی از محله‌های بسیار زیبا و سنگ‌فرش شده است که پر از کافه‌های هنری است. این محله روی تپه‌ای بسیار سرسبز قرار گرفته که یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های پاریس به حساب می‌آید. این محله هنری، محل زندگی هنرمندان بسیار معروفی همچون پیکاسو و ونگوگ بوده که هنوز هم آثاری جذاب از آنها در این محله یافت می‌شود. مدیران این محله سعی کردند فضای فرهنگی و هنری آن را حفظ کنند تا زمانی که گردشگران به آنجا می‌روند،‌ حال و حوای خاصی را تجربه کنند. در کنار این همه دیدنی محله مونمارتر، یک کلیسای بسیار معروف به نام Sacré-Coeur نیز وجود دارد که در بالای این تپه خودنمایی می‌کند. همان طور که بازدید از این محله هنری رایگان است،‌ برای دیدن از این کلیسا و مشاهده معماری با شکوه و دیوار نگاره‌های آن شما هیچ پولی را نباید پرداخت کنید. زمانی که به دیدن این کلیسا می‌روید،‌ منظره بی‌نظیر شهر را در زیر پای خود مشاهده می‌کنید که واقعا تکرار نشدنی و خاطره‌انگیز خواهد بود.

محله مونمارتر و کلیسای Sacré-Coeurپاریس

گشت و گذار در باغ لوکزامبورگ

باغ لوکزامبورگ یکی از بزرگ‌ترین و در عین حال زیباترین پارک‌های پاریس است که در محله آلمانی سن ژرمن قرار دارد. این باغ چمن‌های بسیار سرسبز با درختانی سر به فلک کشیده و برگ‌های رنگارنگی دارد که از دیدن آن سیر نخواهید شد. بسیاری از مردم پاریس برای استراحت و پیک‌نیک همیشه به این باغ می‌روند و از فضای درجه یک آن کمال استفاده را می‌کنند. به این باغ بروید و اگر قصد استراحت و پیک‌نیک را ندارید، در آن قدم بزنید و کمی انرژی‌های منفی زندگی ماشینی را همان جا کنار گذاشته و آرامشی بی‌بدیل برای خود بسازید. در این پارک دریاچه‌ها و فواره‌های کوچکی قرار دارد که دور تا دور آنها پر است از نیمک‌های بزرگ که می‌توانید روی آنها نشسته و ساعت‌ها هوای تازه تنفس کنید. در کنار این طبیعت زیبا، نمایشگاه‌های هنری، کنسرت‌های موسیقی و فعالیت‌های ورزشی بسیاری وجود دارد که جزو فعالیت کاملا رایگان در شهر پاریس هستند. باغ لوکزامبورگ جزو اصلی‌ترین تفریحات رایگان در فرانسه است که منتظر حضور شما است.

بازدید از گورستان Père Lachaise

یکی دیگر از جاهای دیدنی پاریس گورستان Père Lachaise  است. در نگاه اول شاید فقط یک قبرستان به نظر برسد، اما در اصل معروف‌ترین گورستان جهان است که میزبان شخصیت‌های بسیار برجسته هنری، ادبی و تاریخی فرانسه همچون جیم موریسون، اسکار وایلد، ادیت پیاف و فردریک شوپن می‌باشد. مثل همیشه بازدید از این مجموعه کاملا رایگان است که می‌توانید با راهنمای جاذبه های گردشگری پاریس و نقشه‌های مربوطه به راحتی مقبره‌های افراد بسیار معروف را پیدا کنید.

گورستان Père Lachaise پاریس

جشنواره‌های تابستانی

یکی از تفریحات خوب و مفرح رایگان پاریس در فصل تابستان، شرکت در جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی رایگان  آن است تجربه‌ای بسیار خاص و پر انرژی برای شما به همراه خواهد داشت. از جمله این جشنواره‌ها می‌توان به فستیوال موسیقی تابستانی، نمایشگاه‌های هنری در فضای باز، و کنسرت‌های رایگان در پارک‌ها و میادین شهر اشاره کرد. همه این رویدادها در جاهای مختلف پاریس برگزار می‌شوند و همه روزه هزاران نفر از سراسر پاریس و فرانسه به آنجا می‌روند. همچنین، در طول جشنواره‌ها، شما می‌توانید از غذاها و نوشیدنی‌های محلی لذت ببرید و با مردم محلی و دیگر گردشگران از سراسر جهان آشنا شوید.

بازدید از موزه‌ها در اولین یکشنبه هر ماه

یکی دیگر از دیدنی ها و تفریحات پاریس، رفتن به موزه‌ها در یکشنبه هر ماه است. زیرا در این روز تمام موزه‌ها کاملا رایگان بوده و خاطره‌‌های بسیار خوشی را برای شما فراهم می‌کند. فکر کنید شما می‌توانید به دیدن موزه‌هایی همچون موزه لوور، موزه اورسی، و مرکز پمپیدو، به صورت کاملا رایگان بروید.

دیدن کانال سنت مارتین

رفتن به کانال سنت مارتین تفریحات رایگان برای گذراندن اوقات فراغت در فرانسه است که کمتر شناخته شده‌ است. این کانال بسیار جذاب و خاص است و فقط مردم محلی آن را می‌شناسند و از آن لذت می‌برند. این کانال آبی بسیار آرام داشته و پل‌هایی بسیار زیبا در روی آن ساخته شده که برای پیاده‌روی و استراحت بسیار مناسب است. این کانال که در منطقه ۱۰ و ۱۱ پاریس قرار دارد، با کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های خاص احاطه شده است. بعد از گشت و گذار حتما به این کافه‌ها و رستوران‌ها سر بزنید و لذت ببرید. در کنار این کانال در روزهای خاصی از هفته چندشنبه بازارهای شلوغی تشکیل می‌شوند که بد نیست حتما به آنها هم سربزنید.

کانال سنت مارتین پاریس

بازدید از باغ گیاه‌شناسی پاریس

یکی دیگر از تفریحات رایگان در پاریس رفتن به باغ گیاه‌شناسی پاریس یا Jardin des Plantes است. این باغ قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین باغ گیاه‌شناسی فرانسه است که در منطقه ۵ پاریس واقع شده است. این باغ با مجموعه‌ای از گیاهان نادر و متنوع، گلخانه‌های بزرگ و موزه‌های طبیعی، بهشت دوستداران طبیعت و گیاه‌شناسی می‌باشد.رفتن به این باغ کاملا رایگان است.

بازدید از مرکز پمپیدو

مرکز پمپیدو  یکی دیگر از تفریحات رایگان در پاریس است که نماد هنر مدرن و معاصر پاریس نیز می‌باشد. این ساختمان معماری بسیار خاص و منحصر به فردی شامل لوله‌ها و سازه‌های فلزی در نمای خارجی دارد که حتما نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. مرکز پمپیدو شامل موزه ملی هنر مدرن، کتابخانه عمومی و فضاهای متعدد نمایشگاهی است. بازدید از بیرون ساختمان و کتابخانه عمومی آن کاملا رایگان است. در اطراف این مرکز بسیاری از هنرمندان خیابانی موسیقی زنده و نمایش‌های شادی اجرا می‌کنند که تجربه‌ای خاص و متفاوت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

کلیسای سنت سولپیس

یکی از تفریحات رایگان در پاریس رفتن به بزرگترین و معروف‌ترین کلیسای پاریس، یعنی کلیسای سنت سولپیس است. این کلیسا در منطقه ۶ پاریس واقع شده و با معماری باروک و دو برج بسیار بلندی که دارد، جزو جاهای بسیار دیدنی فرانسه است. اگر به داخل این کلیسا بروید، می‌توانید شاهد دیوارنگاره‌های زیبا، مجسمه‌ها و محراب بزرگ و دیدنی آن باشد. داخل این کلیسا یک ارگ بسیار بزرگ و معروفی قرار دارد که هر یکشنبه برای عموم نواخته می‌شود و می‌توانید در آن آرامش بگیرید.

کلیسای سنت سولپیس پاریس

باغ تویلری

باغ تویلری یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال زیباترین باغ‌های پاریس است که مابین موزه لوور معروف و میدان کنکورد قرار دارد. باغ تویلری با داشتن چمن‌زارهای وسیع، درختان بسیار بلند و مجسمه‌های کلاسیک جزو دیدنی ها و تفریحات پاریس است. در این باغ دریاچه‌های کوچک و فواره‌های دیدنی زیادی وجود دارد که اطراف آنها پر است از کافه‌های روباز که می‌توانید در کنار لذت بردن از فضا، خوراکی‌های خوشمزه‌ای را هم نوش جان کنید. در برخی از فصول سال نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی زیادی در این باغ نیز برگزار می‌شود. در تور فرانسه می توانید از این زیبایی ها بهره برداری هر چه بیشتر را داشته باشید.

بازار Marché aux Puces de Saint-Ouen

بازار Marché aux Puces de Saint-Ouen یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین بازارهای دست دوم و عتیقه فروشی  در کل جهان است. این بازار در شمال پاریس بوده و شامل چندین بخش مختلف است که هر کدام به نوع خاصی از کالاها اختصاص دارند. اگر علاقمند به داشتن عتیقه‌جات، لباس‌های وینتج، کتاب‌های قدیمی و انواع دیگر کالاهای دست دوم هستید، حتما به بازار Saint-Ouen بروید و از تنوع اجناس قدیمی و زیبا لذت ببرید.

جشنواره Nuit Blanche

جشنواره Nuit Blanche یا شب سفید یکی از معروف‌ترین رویدادهای فرهنگی پاریس است که هر سال در ماه اکتبر برگزار می‌شود. در این شب، بسیاری از موزه‌ها، گالری‌ها و فضاهای عمومی شهر تا صبح باز هستند و انواع نمایشگاه‌ها، اجراهای موسیقی و نمایش‌های هنری رایگان برای عموم برگزار می‌شود. هدف از این جشنواره، ترویج هنر و فرهنگ در بین مردم و ایجاد فضایی شاد و پرانرژی در شهر است. شرکت در جشنواره Nuit Blanche به شما امکان می‌دهد تا یک شب فراموش‌نشدنی و پر از هنر و خلاقیت را در پاریس تجربه کنید.

جشنواره Nuit Blanche پاریس

بهترین تفریحات رایگان در پاریس فرانسه با تک تراول

اگر اهل سفر باشید، این را خوب می‌دانید که برای گشت و گذار و تفریح نیازی نیست زیاد هزینه کنید. تک تراول به عنوان بهترین برگزار کننده تورهای اروپا و بخصوص تور فرانسه،‌ بهترین خدمات مسافرتی از ویزای شینگن گرفته تا رزرو هتل و برنامه‌ریزی کامل سفر را به صورت کامل و دقیق برای شما فراهم می‌کند. برای لذت بردن از سفر خود فقط کافی است تصمیم بگیرید و تمام پیچیدگی‌های سفر را به کارشناسان با تجربه ما در تک تراول بسپارید.
ما در این مقاله سعی کردیم تفریحات رایگان در پاریس (تور فرانسه) را به شما معرفی کنیم تا سفری خوش و بدون دغدغه را با ما در تک تراول تجربه کنید.

نوشتهٔ پیشین
بهترین هتل های پاریس فرانسه به همراه تصویر و لیست قیمت
نوشتهٔ بعدی
بهترین رستوران های پاریس فرانسه همراه با تک تراول
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up