وبلاگ

لیستی از بهترین تفریحات رایگان لوزان سوئیس

بهترین تفریحات رایگان لوزان سوئیس

تور سوئیس فرصتی فوق‌العاده برای تجربه زیبایی‌های منحصربه فرد این کشور است،‌و لوزان، با جایگاه ویژه اش در این سفر، یکی از مقصدهای اصلی برای گردشگران به شمار می‌آید. این شهر زیبا،‌واقع در سواحل دریاچه ژنو، با جاذبه های تاریخی و فرهنگی خود،‌ یک تور خاطره‌انگیز را برای شما فراهم می آورد.
لوزان در کنار طبیعت بسیار زیبا، جاهای دیدنی فراوانی مانند موزه‌ها، باغ‌ها، پارک‌های سرسبز و محله‌های تاریخی دارد که می‌توانند تور بی نظیر شما را کامل کند. قطعا بسیاری از جاهای دیدنی لوزان مانند بسیاری از شهرهای دیگر هزینه بر باشد، اما باید بدانید که تفریحات رایگان در لوزان سوئیس نیز وجود دارند که نیاز نیست کوچکترین مبلغی برای آنها هزینه کنید. شاید می‌پرسید چطور؟ در ادامه با ما همراه باشید تا تفریحات رایگان در لوزان سوئیس را به صورت کامل به شما معرفی کنیم.

چطور با کمترین هزینه به لوزان سوئیس سفر کنیم؟

قبل از معرفی تفریحات رایگان در لوزان، بهتر است با یکسری از نکات مهم آشنا شوید و سپس به معرفی آنها می‌پردازیم. این نکته‌ها به شما کمک می‌کنند تا در کنار لذت‌بردن از سفر خود، زیاد هزینه نکنید.
اولین نکته برای سفر به لوزان این است که سعی کنید در فصل‌هایی به این کشور مراجعه کنید که توریست‌های کمتری تمایل دارند سفر کنند. در فصل‌های کم تردد، معمولا بلیط هواپیماها، هتل‌ها، رستوران‌ها و هر چیزی که به صنعت گردشگری لوزان مربوط می‌شود کاملا ارزان‌تر از فصل‌های شلوغ آن می‌باشد.
نکته دوم این است که تا آنجایی که می‌توانید از حمل و نقل عمومی در لوزان استفاده کنید. حمل و نقل این شهر بسیار پیشرفته و کارآمد است، پس اصلا نگران نباشید و فکر سوار شدن به تاکسی را از سر خود بیرون کنید. در لوزان مانند بسیاری از شهرهای توریستی جهان هاستل‌ها و هتل‌ آپارتمان‌هایی هم هستند که می‌توانید امکانات استاندارد اولیه و با کیفیتی را از اقامت خود داشته باشید. در ادامه به معرفی دیدنی ها و تفریحات لوزان می‌پزدازیم.

سفر به لوزان سوئیس با کمترین هزینه

کلیسای جامع لوزان

از هر کس در لوزان بپرسید کجا بروم، قطعا به شما کلیسای جامع لوزان را پیشنهاد می‌کنند. این کلیسا یکی از تفریحات رایگان در سوئیس است که در قرن ۱۳ میلادی ساخته شده و برج‌های بسیار بلند و شیشه‌های رنگی در پنجره‌های آن کار شده که نظیر آن را فقط در فیلم‌ها قبلا مشاهده کرده بودید. در دیوارهای این کلیسا شما شاهد آثار هنری و مذهبی بسیار برجسته و زیبایی خواهید بود که هرگز نمونه آن را در جایی نمی‌توانید پیدا کنید. یکی از جاذبه‌های این کلیسا برج ناقوس آن است که می‌توانید آزادانه به بالای آن رفته و از منظره ۳۶۰ درجه آن لذت ببرید. البته ممکن است در برخی از فصل‌ها برای دیدن برج از شما هزینه کمی بگیرند که پرداختن آن خالی از لطف نیست. شاید باور نکنید، اما در این کلیسا کنسرت‌های موسیقی کلاسیک زیادی تا بحال برگزار شده است که فضای آن هنری‌تر می‌کند. پس هر وقت وارد لوزان شدید، قبل از هر چیزی ابتدا به دیدن این کلیسای بسیار زیبا بروید و زیباترین عکس‌های خود را از داخل و یا منظره پانارومای این شهر بالای برج ناقوس بگیرید و سال‌ها به یاد آن باشید.

کلیسای جامع لوزان

باغ گیاه شناسی لوزان

یکی از جاذبه‌های بسیار زیبای لوزان باغ گیاه‌شناسی آن است. این باغ در تپه‌های بالای لوزان قرار دارد که در کنار آرامش بسیار زیادی که دارد، طیف بسیار گسترده‌ای از گیاهان بومی سوئیس و سایر کشورها و قاره‌ها را در خود دارد. این باغ مانند باغ گیاه‌شناسی تهران،‌ قسمت‌های مختلفی دارد که هر قسمت نمایانگر یک اقلیم گیاهی خاص است که باغ گیاه‌شناسی تهران از آن الهام گرفته است. گیاه شناسی لوزان جزو جاهای دیدنی لوزان است که وقتی وارد این باغ درجه یک و بی‌نظیر می‌شوید، مسیرهای پیاده‌روی بسیار متعدد و نیمکت‌های زیادی بر می‌خورید که اصلا دوست ندارید از آن فضا خارج شوید. این باغ علاوه بر داشتن سرسبزی فوق‌العاده، یک مکان آموزشی هم هست. چرا که می‌توانید درباره تمام گیاهان موجود در آن اطلاعات کامل و جامعی بدست بیاورید. ورودی باغ گیاه شناسی لوزان کاملا رایگان بوده و هیچ چیز نمی‌تواند مانع تفریح و ریلکس کردن شما و خانواده عزیزتان شود.

موزه هنر لوزان

هر چند بسیاری از موزه‌های دنیا رایگان نیستند، اما موزه هنر لوزان Musée Cantonal des Beaux-Arts یکی از مهم‌ترین موزه‌های هنری سوئیس بوده و ورودی آن کاملا رایگان است. این موزه مجموعه‌ای غنی از آثار هنری مانند نقاشی‌های فاخر، مجسمه‌های بی نظیر و هنرهای تجسمی را در معرض دید همه شما علاقمندان به هنر نشان می‌دهد. آثار هنرمندان برجسته‌ای زیادی مانند پل کله و فلیکس والوتون در این موزه به چشم می‌خورد که دیدن آنها یک فرصتی استثنایی و خاص برای شما می‌باشد. علاوه بر نمایشگاه‌های دائمی، موزه هنر لوزان میزبان نمایشگاه‌های موقت و رویدادهای ویژه نیز می‌باشد که تجربه‌ای متنوع و جذاب را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. برای دیدن از این موزه شما هیچ رقمی را نباید پرداخت کنید.

موزه هنر لوزان

پارک Sauvabelin

بعد از چند ساعت گشت و گذار در کوچه و بازارهای لوزان نوبت به این می‌رسد که کمی در طبیعت استراحت کنید. پارک Sauvabelin یکی از محبوب‌ترین پارک‌های لوزان است که با داشتن دریاچه‌ای زیبا، مسیرهای پیاده‌روی عالی و برج دیدبانی مشهور Sauvabelin، فرصتی خاص را به شما می‌دهد تا ساعات باقی‌مانده روز را در آن سپری کنید. رفتن، پیاده‌روی و کمپینگ در این پارک جزو فعالیت کاملا رایگان در شهر لوزان محسوب می‌شود. این پارک در تپه‌های شمالی لوزان واقع شده و از آنجا می‌توانید مناظر خیره‌کننده‌ای از شهر و دریاچه ژنو را مشاهده کنید. داخل این پارک یک دریاچه کوچک هم واقع شده که محل زندگی پرندگان آبی و ماهیان است. کنار آن بنشینید و در کنار خانواده از بهشت سرسبز لوزان لذت ببرید. اگر مایل هستید وارد دریاچه شوید، قایل‌هایی برای این کار وجود دارند که برای سوار شدن به آن باید هزینه بدهید. نشستن کنار این دریاچه جزو تفریحات خوب و مفرح رایگان لوزان است که حتما یکبار باید آن را تجربه کنید. برج چوبی Sauvabelin که در مرکز پارک قرار دارد، با طراحی منحصر به فرد خود و ارتفاع بالا، امکان تماشای مناظر پانورامای لوزان و اطراف را فراهم می‌کند. ورود به پارک و برج کاملا رایگان بوده و هیچ کس نمی‌تواند مانع رفتن شما به آغوش طبیعت لوزان شود.

بازار پلو

یکی از زیباترین بازارهای جهان بازار پلو است. چون در عین شلوغی و تحرک، جزو بازارهای رنگارنگ جهان هم هست که در روزهای چهارشنبه و شنبه در میدان پلو این شهر برپا می‌شود. این بازار مانند چند شنبه‌ بازارهای ایران بوده و در آن فروشندگان زیادی انواع محصولات تازه مانند میوه، سبزیجات، پنیر، نان و محصولات ارگانیک را به فروش می‌رسانند. اگر قصد خرید ندارید، باز هم به آنجا بروید. چون فرصتی عالی برای تجربه فرهنگ و زندگی روزمره مردم لوزان است. قدم زدن در این بازار و تماشای کالاهای متنوع و گفتگو با فروشندگان محلی تجربه‌ای بی‌نظیر را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. شک نکنید برای تهیه سوغاتی می‌توانید روی این بازار زیبا و مردمی حساب کنید.

بازدید از کاخ رومین

کاخ رومین یکی از بناهای تاریخی و بسیار مهم شهر است که سبک آن نئوکلاسیک میباشد. این کاخ امروزه به موزه تغییر کاربردی داده و موزه‌های مختلفی مانند موزه تاریخ، موزه باستان‌شناسی و موزه‌ هنرهای زیبا در آن دایر هستند. توجه داشته باشید که دیدن از فضای خارجی و حیاط کاخ کاملا رایگان است و کوچکترین هزینه‌ای بابت حضور گرم شما در آن گرفته نمی‌شود. شما می‌توانید از بیرون از معماری باشکوه آن ارتباط برقرار کرده و در محوطه بسیار سرسبز و خاص آن استراحت کنید. بسیار از اوقات هم در روزهای خاص، ورودی داخل کاخ هم رایگان می‌شود. دیدن از محوطه کاخ رومین جزو تفریحات رایگان برای گذراندن اوقات فراغت می‌باشد که باید یکبار آن را امتحان کنید.

کاخ رومین لوزان

کشف محله های قدیمی لوزان

کدام کشور است که برای قدم زدن در خیابان‌ها و کوچه‌هایش از شما پول بگیرد؟ محله‌های قدیمی لوزان با سنگ‌فرش‌های بسیار قدیمی و ساختمان‌ها کهنی که دارد، تاریخ گذشتگان زیبای مردمان لوزان را به شما نشان می‌دهد. وقتی در خیابان‌های قدیمی این شهر قدم می‌زنید، هر آجر و سنگ‌فرشی که مشاهده می‌کنید، داستانی کهن و زیبا برای گفتن دارد.
یکی از معروف‌ترین محله‌های قدیمی لوزان، محله سیتا است که در اطراف کلیسای جامع واقع شده است. همین که از کلیسای جامع خارج شدید، به کوچه‌های باریک و پر پیچ و خم آن وارد شده و خانه‌های قدیمی و مغازه‌های سنتی را ببینید و از سفر خود لذت ببرید. قدم زدن در این محله‌ها همیشه رایگان است و شما می‌توانید از دیدن مناظر زیبا و عکاسی از بناهای تاریخی لذت ببرید. همچنین، در این محله‌ها کافه‌ها و رستوران‌های محلی وجود دارد که می‌توانید در آنها استراحت کنید و از طعم‌های محلی لذت ببرید. شما با انتخاب تور سوئیس می‌توانید از تمام زیبایی های شهر لوزان بهره ببرید.

بازدید از کلیسای سنت فرانسیس لوزان

کلیسای سنت فرانسیس یکی دیگر از مکان‌های مذهبی و تاریخی لوزان است که بازدید از آن کاملا رایگان ‌می‌باشد. این کلیسا هم مانند کلیسای جامع در قرن سیزده میلادی ساخته شده و نمونه برجسته معماری گوتیک به حساب می‌آید. این کلیسا هم با شیشه‌های رنگی و دکوراسیون داخلی جذابی که دارد، قطعا نظر شما را به خود جذب می‌کند. این کلیسا همچنان کاربری مذهبی داشته و در آن مردم به عبادت مشغول هستند. در این کلیسا مانند کلیسای جامع موسیقی کلاسیک هم اجرا می‌شود که در نوع خودشان بی نظیر هستند.

طوفان در Ouchy

Ouchy یک منطقه ساحلی به شدت زیبا در لوزان است که در کنار دریاچه ژنو قرار دارد. این منطقه با داشتن مسیرهای پیاده‌روی ساحلی، پارک‌های سرسبز و مناظر زیبا، مکانی عالی برای گذراندن یک روز آرام و لذت‌بخش است.  چرا این اسم را برای آن انتخاب کردند؟ چون کسانی که در آنجا هستند می‌توانند شامل طوفان‌های کوچک و خروش موج‌های دریاچه ژنو باشند که در روزهای بادی امواج آن بزرگ و بسیار چشم‌نواز می‌شوند. تمام گردشگران از آن به عنوان تجربه‌ای هیجان انگیز یاد می‌کنند. این منطقه همچنین دارای کافه‌ها و رستوران‌های متعددی است که می‌توانید در آنها نشسته و از مناظر زیبا و هوای تازه لذت ببرید. بازدید از Ouchy رایگان است و می‌توانید بدون کمترین هزینه‌ای از دیدن آن لذت ببرید.

طوفان در Ouchy لوزان

گشت و گذار رایگان در لوزان: موزه‌ها، حمل و نقل و رویدادها!

شاید شهر لوزان یکی از شهرهای گران قیمت در دنیا باشد، اما تفریحات رایگان در پایتخت سوئیس کم نیستند. اگر کمی برنامه‌ریزی داشته باشید می‌توانید از بسیاری از دیدنی ها و تفریحات لوزان این شهر به صورت کاملا رایگان استفاده کنید. تعدادی از جاذبه‌های مهمی که قبل‌تر به آنها اشاره کردیم همیشه رایگان هستند. بسیاری از جاهای دیگر لوزان مانند موزه‌ها هستند که روزهای یکشنبه اول هر ماه کاملا رایگان می‌شوند. علت آن هم این است که دولت سوئیس سعی دارد فرهنگ و تمدن مردمان این کشور را به همه گردشگران معرفی کند و هیچ بهانه‌ای برای ندیدن آنها باقی نماند.
اگر یکبار Lausanne City Card بخرید، حمل و نقل عمومی این شهر برای شما کاملا رایگان می‌شود. دارندگان این کارت می‌توانند برای ورود به موزه‌ها،‌ جاذبه‌های گردشگری غیر رایگان و حتی رستوران‌ها از تخفیف‌های بسیار قابل توجهی استفاده کنند.
ما در این مقاله سعی کردیم در قالب یک راهنمای جاذبه های گردشگری لوزان تفریحات رایگان در لوزان را به صورت کامل معرفی کنیم تا فقط به فکر لذت بردن از سفر خود باشید.

گشت و گذار رایگان در لوزان

بهترین تفریحات رایگان در لوزان سوئیس با تک تراول

تور سوئیس، با ارمغان تجربه ای منحصر به فرد از شهر زیبای لوزان برای شما لحظات بی‌نظیری را فراهم می‌آورد. با استفاده از تفریحات رایگان لوزان از پیاده روی در کنار دریاچه و بازدید از مناطق جذاب لوزان در تور سوئیس،‌ سفر جذاب خود را کامل کنید. اگر به دنبال برنامه‌ریزی و سفر به این شهر هستید و می‌خواهید از تفریحات رایگان در لوزان بهره‌مند شوید، کافی است با کارشناسان ما در تک تراول تماس گرفته و با بهترین قیمت تور سفر به سوئیس را برای خود و خانواده داشته باشید.

نوشتهٔ پیشین
بهترین هتل های لوزان سوئیس به همراه تصویر و لیست قیمت
نوشتهٔ بعدی
بهترین رستوران های لوزان سوئیس همراه با تک تراول
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up