وبلاگ

بهترین محله های پاریس فرانسه را بشناسید!

بهترین محله های پاریس فرانسه

پاریس شهر نورها با داشتن جاذبه‌های گردشگری بسیار فراوانی که دارد، قلب همه مسافران و گردشگران را از آن خودش کرده است. تور فرانسه، یکی از محبوب ترین مقاصد اروپا است که با تاریخ غنی، فرهنگ ناب و جاذبه های طبیعی شگفت انگیز، به یکی از بهترین انتخاب ها برای سفر تبدیل شده است. قبل از انتخاب تور فرانسه بهتر است که با بهترین محله های پاریس آشنا شده باشیم. ما در این مقاله به صورت کامل تمام محله‌های گردشگری این شهر را به صورت کامل به شما معرفی می‌کنیم تا زمانی که به این شهر سفر کردید،‌ از قبل برای خود برنامه‌ریزی کرده باشید.

معروف ترین محله های پاریس که باید در فرانسه تماشا کنید! 

محله سن ژرمن-ده-پره (Saint-Germain-des-Prés) 

یکی از بهترین محله های پاریس،‌ سن ژرمن-ده-پره است که به دلیلی تاریخی بودن،‌ بسیار مشهور است. این محله در منطقه ۶ واقع شده و تاریخ بسیار غنی و با فرهنگ و هنر بسیار بالایی که دارد،‌ همیشه میلیون‌های نفر همه ساله از این محله دیدن می‌کنند. در کنار همه زیبایی‌هایی که دارد، کافه‌های بسیار معروفی مانند  کافه دو فلور و لس دو مگو را در خود جا داده است. این دو کافه از این جهت معروف هستند که زمانی محل جمع‌شدن نویسندگان، فیلسوفان و هنرمندان برجسته این کشور مانند ژان-پل سارتر و سیمون دوبووار بوده‌اند. اگر اهل هنر و کتاب هستید،‌ این محله را از دست ندهید.

محله سن ژرمن-ده-پره پاریس

محله له مارای (Le Marais) 

یکی از محله های معروف پاریس فرانسه له مارای است. این محله یکی از جذاب‌ترین و منتوع‌ترین محله‌های پاریس است که در منطقه ۳ و ۴ این شهر واقع شده و خیابان‌های باریک و پر پیچ و خمش به همراه معماری قرون وسطایی، یکی از مقاصد اصلی گردشگران به حساب می‌آید. این محله به دلیل حضور جامعه یهودیان پاریس،‌ با رستوران‌ها و مغازه‌های یهودی بسیاری که دارد، می‌تواند یک تجربه خوب از یک فرهنگ دیگر را برای شما به وجود بیاورد. یکی از زیباترین میدان‌های پاریس ووژ نام دارد که در این محله واقع شده با باغ‌های زیبا و ساختمان‌های تاریخی اطرافش، مکانی بسیار خاص برای لذت بردن از فضای سبز و استراحت می‌باشد.
همچنین موزه‌های پیکاسو و کارناواله نیز در این محله واقع شده‌اند و با مجموعه‌های هنری و تاریخی خود، از جاذبه‌های دیدنی این محله به شمار می‌روند. له مارای همچنین به خاطر فروشگاه‌های شیک، گالری‌های هنری و کافه‌های دنج، یکی از محبوب‌ترین مقاصد خرید و گشت و گذار در پاریس است.

محله لاتین (Latin Quarter)

یکی از دیدنی ترین محله های پاریس فرانسه لاتین است. محله‌ای پر جنب و جوش و دانشجویی که در منطقه ۵ و ۶ پاریس قرار دارد. این محله بیشتر به دلیل وجود دانشگاه سوربن و سایر موسسات آموزشی معروفش شناخته می‌شود. به همین دلیل این خیابان پر است از کتابفروشی‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های مقرون به صرفه.
یکی از جاذبه‌های خوب این محل باغ لوکزامبورگ است که جزو بزرگترین و زیباترین باغ‌های فرانسه نیز می‌باشد. بسیاری از گردشگران در این پارک زیبا استراحت کرده و از طبیعت بی‌نظیر آن استفاده می‌کنند. 

محله مون‌مارتر (Montmartre)

مون‌مارتر یکی از بهترین محله های پاریس است که در منطقه ۱۸ قرار دارد. اولین نکته‌ای که نظر شما را به خودش جلب می‌کند،  تپه‌های بلند و مناظر پانارومای شهر است که شاید نظیر آن را نتوانید در هیچ کجای دنیا پیدا کنید. بالا همین تپه‌ها بسیاری از هنرمندان و نویسندگان بزرگ آثاری ماندگار خلق کردند. یکی از جاذبه‌های توریستی این محله کلیسای ساکره کور که یکی از معروف‌ترین و در عین حال زیباترین کلیساهای شهر است قرار دارد. میدان ترتر معروف فرانسه در این محل واقع شده. میدانی مملو از نقاشی‌های خیابانی و بسیاری از هنرمندان کل جهان که برای دیدن آنها به مون‌مارتر سفر می‌آیند. این محله با خیابان‌های پر پیچ و خم و سنگفرش شده که مملو از رستوران‌ها و کافه‌های دوست‌داشتنی است، فضایی شاد و دلچسب برای شما فراهم می‌کنند.

محله ایل دولاسیته (Île de la Cité) 

یکی دیگر از بهترین محله های پاریس، ایل دولا سیته است. محله‌ای تاریخی و زیبا که در جزیره‌ای روی رود سن قرار دارد. کلیسای معروف نوتردام که مشهورترین کلیسای جهان نیز هست، در این محله قرار دارد.
یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی این محله،‌ کاخ عدالت است. این کاخ جزو بناهای مهم و تاریخی است که نقش بسیار مهمی در فرانسه داشته است. این محله جاذبه‌های فراوانی مانند سنت شاپل،‌ پل‌های بسیار زیبا و مناظری بسیار عالی از رود سن دارد که دیدن آنها خالی از لطف نخواهد بود.

محله ایل دولاسیته پاریس

محله ایل سن-لویی (Île Saint-Louis) 

محله ایل سن-لویی، یکی دیگر از جزایر زیبای رود سن در پاریس است که با داشتن خیابان‌های آرام و ساختمان‌های تاریخی بسیار معروف شده است. در این محله فروشگاه‌های کوچک،‌ کافه‌های دلنشین و بستنی‌فروشی‌های بسیار معروفش مانند برتیلون، بسیاری از گردشگران و مردم محلی را همیشه به خودش جذب می‌کند. ساختمان‌های این محله همگی معماری قرون وسطایی و رنسانسی داشته و فضایی رمانتیک و دلنشین را برای بیننده ایجاد می‌کنند. در این جزیره پل‌های بسیار زیبایی مانند سن-لویی و ماری قرار دارند که از بالای آنها می‌توانید به تماشای مناظر بسیار زیبایی از رود سن و شهر پاریس بنشینید.

محله له‌هال (Les Halles) 

له‌هال یکی از بهترین محله های پاریس است که در منطقه ۱ قرار دارد. در گذشته این محله بازار بزرگ و اصلی شهر بود که هنوز هم به عنوان مرکز مهم خرید و تجارت در پاریس شناخته می‌شود. بسیاری از مراکز خرید معروف مانند فوروم له‌هال در این محله واقع شده است. به دلیل تجاری بودن محله،‌ رستوران‌ها و سینماهای بسیار بزرگی هم در آن وجود دارد که می‌توانید ساعت‌ها در آنها تفریح کنید. باغ بسیار سرسبز و زیبای  نلسون ماندلا هم در این محله واقع شده که می‌توانید در آن استراحت کرده و از طبیعت لذت ببرید.

محله باستیل (Bastille) 

یکی دیگر بهترین محله های پاریس باستیل است. یک محله تاریخی و بسیار پرجنب و جوش که در منطقه ۱۱ قرار گرفته است. این محله به دلیل داشتن تاریخ طولانی و نقش مهمش در انقلاب فرانسه بسیار معروف بوده و همیشه میزبان رویداد‌های بسیار مهم است. یکی از جاذبه‌های این محله ستون ژوئیه است که در مرکز آن واقع شده است. و در آخر اپرای باستیل، یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین خانه‌های اپرا در جهان، در این محله قرار دارد و با برنامه‌های متنوع و اجراهای بی‌نظیر، از جاذبه‌های فرهنگی این محله است. 

محله کانال سن-مارتین (Canal Saint-Martin) 

محله کانال سن-مارتین یکی از محله‌های زیبای پاریس است که در منطقه ۱۰ و ۱۱ قرار دارد. زمانی که وارد این محل می‌شوید، کانال‌های زیبا و پل‌های آهنی جذابش شما را شگفت‌زده خواهد کرد. تمام خیابان‌ها اطراف این کانال پر است از کافه‌ها و رستوران‌ها دنج و با فضای سبز بسیار زیاد که می‌تواند باعث شود تا در کنار آن پیاده‌روی کنید و لذت ببرید. پل‌های زیبایی چون لوور و ماری، مناظری زیبا از کانال و شهر پاریس را به شما نشان‌ می‌دهند که یک لوکیشن خاص برای عکاسی و لذت بردن از زیبایی‌های تمام نشدنی پاریس می‌باشد. این همه ماجرا نیست، بلکه این محله بازارها و فروشگاه‌های منحصر به فرد زیادی دارد که گشت و گذار شما را به دور از هیاهوی شهری تمام می‌کند.

محله کانال سن-مارتین پاریس

محله اپرا (Opéra) 

اپرا یکی از بهترین محله های پاریس است که در منطقه ۹ واقع شده است. ساختمان اپرای گارنیه که یکی از زیبا‌ترین و معروفترین خانه‌های اپرای جهان می‌باشد، در این محل واقع شده و به همین دلیل نام آن اپرا است. این ساختمان با معماری نئوباروک و دکوراسیون داخلی خیره‌کننده‌اش باعث شده تا هر سال میلیون‌ها نفر برای دیدن آن به محله اپرا بروند. در خیابان‌های این محله فروشگا‌‌ه‌های بسیار شیک و برندهای معروف حضور دارند که می‌توانید از آنها خرید‌های مهم خود را انجام دهید.

محله لوور (Louvre) 

محله لوور هم جزو محله‌های توریستی و تاریخی پاریس است که در منطقه ۱ واقع شده. این محله به دلیل موزه لوور که معروف‌ترین و بزرگترین موزه جهان است، همه ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان می‌باشد. در کنار آن میدان لوور قرار دارد. با ساختمان‌های بسیار زیبا و فضاهای سبز دیدنی که در جای‌جای این محله قرار گرفته، اجازه نمی‌دهند تا هرگز خسته شوید.
در این خیابان فروشگاه‌های شیک و برندهای معروف نیز حضور دارند که می‌توانید خرید‌های مهم خود را از آنها نیز تهیه کنید. به دلیل توریستی بودن خیابان،‌ رستوران‌ها و کافه‌های بسیار زیادی در آن وجود دارند تا بعد از گشت و گذار در آنها از خوراکی‌های خوشمزه فرانسوی بچشید و در کنار هم ساعتی‌ را به استراحت بپردازید. تور فرانسه به شما این فرصت را می دهد که از تمامی این جاذبه ها بهره برداری کنید.

محله شانزه‌لیزه (Champs-Élysées) 

محله شانزه‌لیزه معروف هم در منطقه ۸ پاریس قرار دارد. خیابان معروف شانزلیزه نیز در این محل واقع شده. محله شانزه‌لیزه مملو از فروشگا‌ه‌های شیک و رستوران‌های متعدد است که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. میدان شارل دوگل، با طاق پیروزی معروفش در مرکز این محل واقع شده که میزبان ساختمان‌های تاریخی و مناظر بی‌نظیری است که شاید در هیچ کجای دنیا نتوانید نظیر آن را پیدا کنید.

خیابان شانزه‌لیزه (Champs-Élysées)

شانزه‌لیزه یکی از معروف ترین خیابان های پاریس و کل جهان است که در قسمت قبل به آن اشاره‌ای کردیم. این خیابان از میدان کنکورد شروع شده و تا طاق پیروزی معروف ادامه پیدا می‌کند. در شانزلیزه فروشگاه‌های بسیار لوکس و خاص به همراه بهترین رستوران‌ها و کافه‌های پاریس قرار دارند که برای یک گردش خاص و لاکچری پذیرای شما خواهند بود. این خیابان درختان سرسبز و ساختمان‌های باشکوهی در دو طرف خود داشته و فضایی زیبا و دلنشین را پدیدار می‌کنند. خیابان شانزلیزه فقط برای خرید نیست، بلکه محل برگزاری رویدادها و جشن‌های ملی فرانسه مانند جشن روز باستیل و رژه‌های نظامی نیز می‌باشد.

خیابان شانزه‌لیزه پاریس

خیابان ریوولی (Rue de Rivoli) 

یکی دیگر از بهترین خیابان های پاریس، ریوولی است. این خیابان به موازات رود سن قرار داشته و از میدان کنکورد تا موزه لوور امتداد دارد. خیابان ریوولی یکی از مراکز خرید بسیار مهم با فروشگا‌ه‌های برند و هتل‌های بسیار لوکس است که جز خیابان‌های مهم گردشگری فرانسه به حساب می‌آید. معماری بسیار زیبا و تاریخی برخی از ساختما‌ن‌های این خیابان و  باغ تویلری و موزه اورسی باعث شده تا این خیابان مهم را به شما معرفی کنیم.

تجربه پیاده روی در قشنگ ترین خیابان های پاریس پایتخت فرانسه با تک تراول

ما در این مقاله سعی کردیم بهترین محله های پاریس و ۲ خیابان بسیار مهم شهر را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با برنامه‌ریزی قبلی به این شهر سفر کنید. تک تراول با افتخار به عنوان بهترین برگزار کننده‌های تورهای اروپا و به ویژه تور فرانسه، از شما دعوت می‌کند با کمترین هزینه، بهتری تجربه سفر به فرانسه را داشته باشید. کافی است فقط تصمیم بگیرید و همه چالش‌های و پیچیدگی‌های سفر مانند اخذ ویزای شینگن، رزرو هتل و برنامه‌ریزی سفر را به کارشناسان با تجربه ما بسپارید. برای رسیدن به شهر عشاق، فقط یک تلفن فاصله دارید. با کارشناسان ما تماس بگیرید و بهترین پیشنهاد سفر را از ما بخواهید.

نوشتهٔ پیشین
بهترین رستوران های پاریس فرانسه همراه با تک تراول
نوشتهٔ بعدی
ویزای توریستی سوئیس
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up