وبلاگ

بهترین محله های برلین آلمان را بشناسید! 

بهترین محله های برلین آلمان

بهترین محله‌های برلین آلمان را بشناسید! در قلب اروپا،‌ شهرهای بسیار بزرگ و مملو از آثار تاریخی هستند که باید روزها برای دیدن تک تک آنها وقت گذاشت و از دیدن آنها لذت برد. یکی از این شهرها برلین آلمان است. شهری که قلب تپنده فرهنگ، هنر و تاریخ اروپا و آلمان است.
برلین، شهری که هر گوشه‌اش داستانی برای خودش دارد. هر کدام از محله‌های برلین شما را به یک دوران کهن می‌برند. برلین مانند بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا دارای محله‌ها و خیابان‌های مهم و دیدنی فراوانی است که از گردشگران سراسر جهان دعوت می‌کند تا از آنها دیدن کرده و از تاریخ، هنر و معماری آن لذت ببرند. لذتی که هرگز از یادشان نخواهد رفت.
این مقاله قصد دارد تا بهترین محله های برلین و بهترین خیابان های برلین را از منظری دیگر به شما معرفی کند تا زمانی که وارد این شهر شدید، وقت خود را هدر نداده و دقیقا بدانید باید کجاها را دیدن کنید. اگر مایل هستید با یک سفر مجازی به محله های معروف برلین آلمان حرکت کنیم، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله محله‌ها و خیابان‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که تا کنون کسی از آنها با شما صحبت نکرده است.

معروف ترین محله های برلین که باید در آلمان تماشا کنید!

محله میته (Mitte)

اولین و مهمترین محله‌ای که قرار است به شما معرفی کنیم میته است. میته در حقیقت قلب تپنده و مرکز تاریخ و فرهنگ برلین به حساب می‌آید. این شهر دقیقا در مرکز برلین واقع شده و حاوی مهمترین نمادهای تاریخی آلمان مانند دروازه معروف براندنبورگ، موزه‌های جزیره موزه و برج تلویزیونی برلین است. اگر در اینترنت جاذبه‌های گردشگری برلین یا خود برلین را سرچ کنید، حتما با عکس‌های متعددی از دروازه براندنبورگ و برج تلویزیون برلین را مشاهده می‌کنید. این دو در حقیقت نماد و نشانه برلین هستند. مانند برج میلاد که تهران را با آن می‌شناسند، این دو هم به همان اندازه معروف بوده و میلیون‌ها نفر از سراسر جهان فقط برای دیدن آن به برلین سفر می‌کنند. به لطف گردشگران زیادی که به این محله سر می‌زنند، مجموعه‌ رستوران‌ها، کافه‌ها و گالری‌های هنری زیادی در آن دایر شدند که در کنار زندگی مدرن، شما را با فرهنگ مردم آلمان نیز آشنا کرده و لحظات بیاد ماندنی را برای شما بسازند. میته دیدنی ترین محله های برلین آلمان است.

محله کروزبرگ (Kreuzberg)

یکی دیگر از دیدنی ترین محله های برلین آلمان، محله کروزبرگ می‌باشد. کروزبرگ در میان گردشگران به روح جوان و بوهمیان شهر برلین معروف است. این مله با فرهنگ و هنرهای خیابانی‌اش در کل جهان مشهور است.
گرافیتی، که به آن نقاشی دیواری یا هنر خیابانی نیز گفته می‌شود، به خلق آثار هنری بر روی سطوح عمومی، به ویژه دیوارها، اطلاق می‌شود. این آثار معمولا با استفاده از اسپری رنگ، قلم‌مو، ماژیک یا ابزارهای دیگر خلق می‌شوند. گرافیتی می‌تواند شامل اشکال، طرح‌ها، حروف، نمادها، شعارها و هرگونه عنصر بصری دیگری باشد که توسط هنرمند به منظور انتقال پیام یا خلق زیبایی به کار گرفته می‌شود. تاریخچه گرافیتی به دوران باستان باز می‌گردد، اما در قرن بیستم، به خصوص در ایالات متحده و اروپا، رواج گسترده‌ای یافت. آلمان و محله کروزبرگ یکی از جاهای مهم دنیا است که در آن گرافیتی‌های زیادی نقش بسته است.
این محله با دیوارهای پوشیده از گرافیتی،‌ بازارهای خیابانی،‌ فستیوال‌های موسیقی، رستوران‌هایی با شهرت جهانی و در نهایت یک نماینده تمام عیار برای فرهنگ و زندگی پویای مردم، دیدنی‌ترین محله آلمان می‌باشد.

محله فریدریشسهاین (Friedrichshain)

فریدریشسهاین محله‌ای  بسیار شاد، زنده و نشان‌دهنده زندگی جوان برلین است. این محله با فضاهای هنری و خلاقانه‌ای که دارد بسیار معروف شده است. برای گشت و گذار در این محله می‌توانید در کنار دیدن از جاذبه‌های شهری آن به کافه‌های دوست داشتنی، گالری‌های مدرن و بازارهای فلی مارکت سر بزنید و لذت ببرید. این محله علاوه بر این میزبان بهترین کلوپ‌های آلمان است که می‌توانید ساعت‌ها در آن خوش بگذرانید.

محله نویکلن (Neukölln)

نویکلن یکی از سرزنده‌ترین محله‌های برلین است. این محله ترکیبی از فرهنگ غنی و تنوع فرهنگی آلمان را به نمایش می‌گذارد. در حقیقت محله نویکلن به شهر چند فرهنگ در آلمان معرف است. در این محله ما شاهد هنرهای خیابانی، فستیوال‌ها، مغازه‌ها و کافه‌های متنوعی هستیم که به راحتی می‌توانید با خانواده به آنها بروید و خوشحالی خود را با آنها با اطمینان خاطر تقسیم کنید. نویکلن همچنین به خاطر بازارهای محلی و رویدادهای فرهنگی که برگزار می‌کند یک محله عالی برای تجربه زندگی واقعی برلینی به حساب می‌آید.

محله پرنتسلاور برگ (Prenzlauer Berg)

پرنتسلاور برگ با خیابان‌های سنگفرش‌شده و ساختمان‌های زیبای سبک ویلهلمینی، یکی از زیباترین محله‌های برلین است. این محله مملو از کافه‌های دوست داشتنی، گالری‌های هنری و بوتیک‌های زیادی است که دیدن آن خالی از لطف نیست. زمانی این محله مرکز فرهنگی جوانان آلمان بود اما امروزه به یک محله خانوادگی تبدیل شده است. شاید بتوان گفت محله پرنتسلاور برگ نمونه‌ای بارز از تحول فرهنگی و اجتماعی برلین است.

محله شارلوتنبورگ (Charlottenburg)

شارلوتنبورگ یکی از بهترین محله های برلین است که با قصر شارلوتنبورگ و باغ‌های وسیع آن معروف شده است.
شارلوتنبورگ جلوه‌ای زیبا و با شکوه از زندگی سلطنتی آلمان را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر آن موزه‌ها و نگارخانه‌های بسیاری هم در این شهر هستند که به شما فرصت می‌دهند تا با فرهنگ و هنر برلین بیشتر آشنا شوید. علاوه بر این، شارلوتنبورگ به خاطر خیابان‌های خرید مانند Kurfürstendamm شهرت زیادی دارد که میزبان برندهای لوکس و فروشگاه‌های معتبر است، جایی که در آن می‌توانید تمام خرید‌های لوکس و برند خود را انجام دهید.

محله شپاناو (Spandau)

محله شپاناو میزبان قلعه تاریخ و بازارهای قدیمی است که شاید کمتر کسی آن را بشناسد. حتی در خود آلمان. این محله جاذبه‌های فراوانی دارد که حتما باید به آنجا بروید و از معماری قرون وسطایی و خانه‌های بازسازی شده آن حتما دیدن کنید. این شهر فضایی بسیار منحصر به فردی دارد که شما را به گذشته‌های خیلی دور می‌برد. در این محله همیشه فعالیت‌های فرهنگی و جشنواره‌های محلی زیادی به صورت منظم برگزار می‌شود که حتما باید به تماشای آنها بروید.

محله گروتنبورگ (Grunewald)

گروتنبورگ در حقیقت یکی از محله‌های بسیار لوکس و برجسته برلین است که با ویلاهای بسیار بزرگ و طبیعت وسیعش شهرتی جهانی دارد. این محله در کنار جنگل گروتنوالد قرار دارد که مکانی ایده‌آل برای دوستداران طبیعت می‌باشد تا ساعت‌هایی را بیرون از شهر به آرامش و تمدد اعصاب بپردازند. این محله مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده‌روی زیادی دارد که می‌توانید به دور از هیاهوی شهر از طبیعت اطراف لذت ببرید و ساعتی را از این دنیای شلوغ و ماشینی خارج شوید.

محله هانزا (Hansa)

هانزا به خاطر مجتمع مسکونی هانزافیرتل معروف است. هانزافیرتل نمونه‌ای از معماری مدرن و برنامه‌ریزی شهری قرن ۲۱ است که در کل جهان شهرت دارد. همچنین این محله به خاطر داشتن فضای سبز بی شمار و دسترسی راحت به مراکز خرید و خدمات برای گردشگران بسیار مهم و با ارزش است. همین دلیل گردشگران سراسر دنیا حتما به آن سر می‌زنند.

محله ویلمرسدورف (Wilmersdorf)

ویلمرسدورف آرام ترین محله خانوادگی برلین است. محلی با خیابان‌های بسیار سرسبز، ویلاهای با شکوه و فضایی بسیار راحت و دلپذیر برای سکونت می‌باشد. در کنار همه اینها، محله ویلمرسدورف به مراکز خرید، مراکز فرهنگی و … دسترسی بسیار راحتی داشته و خانواده‌ها می‌توانند برای آرامش خودشان به این محل بروند و در آن استراحت کنند. این محله آنقدر آرام است که سالمندان و کودکان را به راحتی می‌توانید به آنجا ببرید تا در کنار شما لذت ببرند.

خیابان کورشورستندام (Kurfürstendamm)

یکی از معروف ترین خیابان های برلین کورشورستندام است. این خیابان در کنار معروفیت‌اش بسیار شلوغ بوده و مملو از مراکز خرید، فروشگاه‌های مد روز، کافه‌ها و رستوران‌های لوکس است. به همین دلیل برای گردشگران بسیار جذاب می‌باشد. این خیابان، که گاهی به “چمپز الیزه برلین” معروف است، فرصتی استثنایی برای خرید و لذت بردن از فضای پویای شهری برلین را به شما می‌دهد.

خیابان فردریش استراسه (Friedrichstraße)

اگر به دنبال خرید‌های لوکس از برندهای بسیار مشهور هستید،‌ خیابان فردریش استراسه برای شما یک بهشت است. این خیابان مملو از فروشگاه‌ها و مراکز خرید بسیار لوکس است که در حقیقت یکی از خیابان‌های اصلی برلین برای خرید می‌باشد. این خیابان همچنین به دلیل تئاترها، گالری‌ها و امکانات فرهنگی که دارد، مکانی محبوب برای گذراندن اوقات فراغت می‌باشد.

خیابان اونترا دن لیندن (Unter den Linden)

خیابان اونترا دن لیندن همان خیابان معروف برلین است که دروازه براندنبورگ در آن قرار داشت. این خیابان به غیر از جاذبه‌های گردشگری که دارد، میزبان درختان لیندنی است که شبیه به خیابان ولیعصر تهران سرتاسر مسیر را پوشانده و در کنار آن موزه‌ها، سفاتخانه‌ها و دانشگاه‌های زیادی قرار دارد که اهمیت آن را دوچندان می‌کند.

خیابان موتسراشتراسه (Mauerstraße)

موتسراشتراسه یکی از معروف ترین خیابان های برلین است که با فرهنگ و تاریخ غنی و کهنی که دارد، مرکز توجه بسیاری از گردشگران سراسر جهان می‌باشد. اگر می‌خواهید خرابه‌های دیوار برلین را ببینید، حتما باید به این خیابان سفر کنید. امروزه این خیابان مرکز کسب و کارها و دفاتر مدرن برلین است که اگر برای کسب و کار به آلمان سفر می‌کنید، حتما باید به آن مراجعه کنید. در کنار همه اینها، موتسراشتراسه ترکیبی از میراث تاریخی و تحولات نوین شهری در آلمان است که نشان می‌دهد برلین در گذشته چه بوده و امروز چه شده است. این خیابان را حتما ببینید تا سفر شما در برلین کامل شود.

خیابان هاکنشه مارکت (Hackescher Markt)

هاکنشه مارکت همان‌طور که از نامش پیداست  یکی معروف ترین خیابان های برلین است که مرکز تجاری این شهر محسوب می‌شود. این خیابان بازارها و مراکز تجاری بسیار زیادی دارد که با رستوران‌ها، کافه‌ها و بوتیک‌های بسیار مدرن کامل می‌شود. شاید پیش خود فکر کنید که این خیابان فقط برای خرید کردن است! اما در حقیقت خیابان هاکنشه مارکت یک مکان عالی برای تجربه فرهنگ شهری برلین است. جون گالری‌های هنری و رویدادهای هنری زیادی در آن به صورت منظم برگزار می‌شوند.

خیابان برلینر آلله (Berliner Allee)

برلینر آلله یکی از بزرگترین و مهم‌ترین خیابان‌های برلین است. این خیابان یکی از شریان‌های اصلی ترافیکی برلین است که در آن مغازه‌های فراوان، دفاتر اداری و خانه‌های مسکونی بسیار مدرن است که اگر بخواهید به هر کجای برلین حرکت کنید، باید از این خیابان رد شوید. در کنار همه اینها، معماری بسیار زیبای برلینر آلله قطعا نظر شما را به خودش جلب می‌کند.
برلین خیابان‌ها و محله‌های زیادی دارد که باید ببینید، این تنها گوشه‌ای از همه جاهای دیدنی شهری برلین بود.

 تجربه پیاده روی در قشنگرین خیابان های برلین پایتخت آلمان با تک تراول

تک تراول به عنوان بهترین برگزار کننده تورهای آلمان، بهترین لحظات را برای شما به ارمغان می‌آورد. با خرید تورهای آلمان تک تراول، تجربه یک سفر هیجان انگیز و با کمترین قیمت نسبت به سایر تورهای مسافرتی در ایران را برای خودتان و خانواده رقم بزنید.

نوشتهٔ پیشین
بهترین رستوران های آمستردام هلند که باید امتحان کنید! 
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up