وبلاگ

بهترین رستوران های پراگ پایتخت چک برای تجربه مزه های جدید!

بهترین رستوران های پراگ پایتخت چک

بهترین رستوران های پراگ همه ساله میلیون‌ها گردشگر را دور هم جمع کرده و ساعت‌های بسیار لذت‌بخشی را به وجود می‌آورند. پراگ یکی از شهرهای تاریخی و بسیار مدرن اروپا است که مقصد گردشگری بسیار محبوبی در میان شهرهای توریستی جهان است. شهر پراگ با داشتن کوچه‌‌های قرون وسطایی و قلعه‌‌های باشکوهش قطعا نظر شما را جلب خواهد کرد. در این میان برای کاملتر شدن لذت سفر خود حتما به رستوران‌های این شهر سر خواهید زد. در این مقاله ما رستوران های معروف پراگ را به صورت کامل معرفی می‌کنیم تا لحظات بسیار شاد و دلچسبی را در پراگ داشته باشید.

لیست بهترین رستوران های پراگ

رستوران تریسیند هندی (Tresind Indian Restaurant)

تریسیند یک رستوران گران در پراگ است که غذاهای هندی و بسیار خوشمره‌ای را سرو می‌کند که سرشار از ادویه‌های فراوان و مواد اولیه بسیار تازه و درجه یک است. در این رستوران همه غذاها ترکیبی از مزه‌های سنتی هندی با رویکرد نوین آماده می‌شوند. اگر اهل غذاهای بسیار تند و با کیفیت هندی در پراگ هستید،‌ حتما به این رستوران سر بزنید.

میتیتر استیک اند واین (MeatEater steak & wine)

میتیتر یک رستوران گران در پراگ است که بهترین استیک‌ها و غذاهای گوشتی جمهوری چک را برای شما با استفاده از بهترین گوشت‌ها و مواد اولیه دیگر با دقت بسیار فراوان آماده می‌کند تا تجربه‌ای بسیار خوشمزه و فراموش نشدنی از سفر به این کشور داشته باشید.

رستوران لویتیت (LEVITATE) 

یکی از بهترین رستوران پراگ لویتیت است. این رستوران منویی بسیار خلاقانه و نسبتا کاملی را از تمام غذاهای متنوع بین‌المللی در اختیار شما قرار می‌دهد که در یک فضای بسیار مدرن و با منظره‌ دیدنی از شهر پراگ میل کرده و ساعتی را خوش بگذرانید. بر اساس نظر بسیاری از مشتریان و توریست‌های این رستوران، بهترین زمان زمان برای صرف غذا در لویتیت شام است.

لیستی بهترین رستوران های پراگ

رستوران هافمایستر (Hoffmeister restaurant)

یکی از معروف ترین رستوران های پراگ هافمایستر است. یک رستوران بسیار با کیفیت که هم غذاهای سنتی چک را در منوی خود دارد و هم بهترین غذاهای بین‌المللی را سرو می‌کند. این رستوران فضایی بسیار صمیمی و دنج دارد که خدمات آن بسیار با دقت و مهارت بالای پرسنل انجام می‌شود. برای همین به سرعت به لیست معروف‌ترین رستوران‌های پراگ تبدیل شد.

سنسا فاین فود بیسترو (Sensa Fine Food Bistro)

سنسا فاین فود بیسترو یکی از بهترین رستوران‌های پراگ است که با ارائه‌ منوی بسیار سبک و کاملا سالم برای شما که دارای رژیم‌ غذایی سالم هستید بیار مناسب است. این رستوران همیشه به دنبال راه‌حل‌ها خلاقانه برای آماده کردن غذاهای بسیار خوشمزه و سالم بوده که توانسته با استفاده از مواد اولیه محلی و تازه به آن برسد.

این رستوران محیطی بسیار دوست داشتنی دارد تا در سفر هم به سلامتی خودتان برسید.

رستوران لا فارما (La Farma restaurant)

یکی از معروف ترین رستوران های پراگ لا فارما است. این رستوران بر روی غذاهای ایتالیایی و مدیترانه‌ای تمرکز کرده و طعم‌های بسیار خاص و درجه یک را برای مشتریان خود ارائه می‌کند. برای مثال لافارما انواع پاستاها، پیتزاها و غذاهای دریایی را با نهایت دقت و خلاقیت ارائه می‌کند تا تجربه صرف غذا در این رستوران بی نظیر را هرگز فراموش نکنید. اگر اهل منوی محبوب ایتالیایی یا دریایی هستید،‌ حتما برای یکبار هم که شده به این رستوران سر بزنید.

رستوران آپلیس۲۱ (Apelace21)

آپلیس ۲۱ یکی از بهترین رستوران‌های مدرن پراگ است. این رستوران بدون شک جزو برترین رستوران‌های اروپا و چک بوده و تمام غذاهای بین‌المللی را با دستور پخت خاص و متمایز به مشتریان خود عرضه می‌کند. هر غذایی که در این رستوران سرو می‌شود حاصل مواد اولیه درجه یک و با کیفیت است که سلیقه تمام مشتریان را نیز در نظر می‌گیرد. هر سلیقه غذایی که داشته باشید، حتما یک غذای دوست داشتنی در آن پیدا خواهید کرد.

رستوران حردچانی ساووی (Restaurant Hradčany Savoy)

رستوران حردچانی ساووی یک رستوران درجه یک و نزدیک به قلعه معروف پراگ است. موقعیت رستوران این امکان منحصر به فرد را به شما می‌دهد که بعد از دیدن قلعه سلطنتی پراگ، وارد این رستوران باشکوه و با دیزاین اشرافی شده و یک شام رویایی را نوش جان کنید. تمامی غذاهای این رستوران مانند دکوراسیونش عالی و درجه یک است.

پالوما پروهونیس (Paloma Pruhonice)

پالوما پروهونیس یک رستوران بسیار محبوب است که در یک منطقه طبیعی و سرسبز اطراف پراگ واقع شده است. این رستوران منوی بسیار کامل از غذاهای محلی و بین‌المللی بسیار با کیفیت و تضمین شده‌ای دارد که اگر یکبار از آن استفاده کرده‌ باشید هیچ وقت خاطره آن را از یاد نخواهید برد. رفتن به این رستوران یک فرصتی عالی برای لذت بردن از غذای درجه یک در طبیعتی به دور از شهر است.

له ترویر (Le Terroir)

له ترویر یک رستوران غذاهای فرانسوی در حد بسیار عالی است که در پراگ واقع شده است. اگر علاقمند هستید از غذاهای فوق‌العاده فرانسوی میل کنید،‌حتما به این رستوران سری بزنید. مدیران این رستوران بر استفاده از مواد اولیه بسیار تازه و ادویه‌های خاص تاکید فراوانی دارند و غذاهایی را خلق می‌کنند که مانند یک اثر هنری همیشه یادش در ذهن شما باقی می‌ماند.

پیتزا برتولدی وینوهرادی (Pizza Bertoldi Vinohrady)

اگر عاشق پیتزاهای درجه یک هستید،‌ حتما به این رستوران سر بزنید. رستوران پیتزا برتولدی وینوهرادی با ارائه پیتزاهای اصیل ایتالیایی با پاروی تنوری مشهور شدند. طعم‌های خاص پیتزاهای این رستوران در پراگ نظیر ندارد.

برگرارنا (Burgrárna)

این رستوران تخصص اصلی‌اش سرو انواع برگرهای خاص و خوشمزه است که از گوشت بسیار تازه و مواد اولیه جانبی بسیار تازه و طبیعی استفاده می‌کند. اگر اهل همبرگر هستید،‌ حتما یکبار به این رستوران سر بزنید.

ایل پسکیایو پراگ (Il Pesciaio Prague)

ایل پسکیایو یک رستوران مشهور پراگ است که منو غذاهای دریایی و مدیترانه‌ای بسیار عالی را سرو می‌کند. اگر اهل غذاهای دریایی هستید،‌ باید بدانید که این رستوران از ماهی‌ها و آبزیان صید شده بسیار تازه برای طبخ غذاها استفاده می‌کند. به دلیل منوی بسیار خاص و طعم بی نظیر غذاهای این رستوران، گردشگران زیادی به آن سر می‌زنند.

پریماورا دا جورجیو (Primavera Da Giorgio)

پریماورا دا جورجیو یک رستوران غذاهای اصیل ایتالیایی در قلب پراگ است که با محیط بسیار جذاب و صمیمی با پاستاهای خانگی،‌ انواع پیتزای اصیل و غذاهای دریایی از شما پذیرایی خواهد کرد. اگر یکبار به این رستوران سربزنید متوجه می‌شوید که تمامی غذاهای این رستوران با مهارت و دقت بسیار بالایی تهیه می‌شوند که واقعا طعم غذاهای اصیل ایتالیا را می‌دهند.

آبرژین پرشین (Aubergine persian restaurant)

آبرژین یک رستوران ایرانی در پراگ است که غذاهای اصیل کشورمان را در این کشور اروپایی به بهترین شکل تهیه می‌کند. تمام مواد اولیه‌‌ای که در این رستوران استفاده می‌شود بسیار تازه و با کیفیت بود و هرگز احساس نمی‌کنید در یک کشور دیگر در حال میل کردن غذا هستید. هر بشقاب این رستوران مانند یک اثر هنری است که شما را شگفت‌زده می‌کند.

بلک بتیز گریل (Black Bettie’s Grill)

بلک بتیز گریل یک رستوران ارزان در پراگ است که استیک‌ها و گریل‌های بسیار خوشمزه‌ای را سرو می‌کند که بهشت عاشقان گوشت در این شهر است. این رستوران با داشتن محیطی بسیار صمیمی تجربه بسیار بالا و خوبی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

لیستی از غذاهایی که باید در چک امتحان کنید!

  • گولاش چک (Guláš)، یکی از غذاهای اصلی است که در بسیاری از رستوران‌های سنتی پراگ و دیگر شهرها پیدا می‌شود. این خوراک، با گوشت گوساله یا گوسفند و ادویه‌جات خاص پخته شده و معمولاً با نان سرو می‌شود.
  • سوپ کولن (Kulajda) ، نوعی سوپ سنتی چکی است که از کلم، سیب زمینی و گاهی اوقات سوسیس یا گوشت دودی تهیه می‌شود. این سوپ معطر و غنی، خصوصاً در فصول سرد سال، انتخابی عالی برای گرم شدن است.
  • روستی مرغ یا اردک (Pečená kachna) ، غذایی است که اغلب در منوی رستوران‌های چک پیدا می‌شود. این غذا با سیب زمینی پخته یا کلزا و سس‌های مختلف همراه است و طعمی دلپذیر و خانگی دارد.
  • سویکووا (Svíčková)، غذایی است که شامل یک تکه گوشت گاو می‌باشد که به آرامی پخته شده و با سس کرمی، لیمو، و مربای ترش (معمولاً آلبالو یا زرشک) سرو می‌شود. این غذا ترکیبی منحصربه‌فرد از طعم‌های شیرین، ترش و خامه‌ای دارد.
  • مدالیون‌های خوک (Vepřové medailonky) ، غذایی است که از تکه‌های نرم گوشت خوک تهیه شده و اغلب با سس قارچ یا سس خامه‌ای همراه می‌شود. این غذا برای آن‌هایی که دوست دارند غذایی سرشار از پروتئین و طعم‌های غنی میل کنند، ایده‌آل است.
  • کندلیکی (Knedlíky)، یا کله پاچه، غذایی است که از پاچه گوسفند یا گوساله تهیه می‌شود و در میان علاقه‌مندان به غذاهای سنتی محبوبیت دارد. این غذا با نان و سس‌های مختلف سرو می‌شود و طعمی کاملاً منحصربه‌فرد دارد.
  • کندلیکی در جوش (Vodní knedlík) ، که اغلب با سیب زمینی پوره و سبزیجات ریشه‌ای سرو می‌شود، نمونه‌ای دیگر از غذاهای سنتی چکی است که با طعم‌های غنی و مواد اولیه ساده، تجربه‌ای خاص از غذا را ارائه می‌دهد. این غذا نشان‌دهنده‌ی توانایی آشپزی چکی در تبدیل مواد اولیه ساده به غذاهایی با طعم عمیق و رضایت‌بخش است.
  • پیروگی (Pirohy)، که شباهت‌هایی به دمپلینگ دارد، با پر کردن خمیر با گوشت، پنیر، یا حتی میوه‌های شیرین تهیه می‌شود. اگرچه این غذا در بسیاری از کشورهای اروپای شرقی یافت می‌شود، نسخه‌های چکی آن با طعم‌های منحصربه‌فرد و روش‌های سرو خاص خود متمایز هستند.
  • چسنکا (Česnečka) ، سوپ سیر سنتی چکی، که معمولاً با نان تُست شده و پنیر چدار سرو می‌شود، غذایی بسیار محبوب در میان مردم چک است. این سوپ نه تنها برای روزهای سرد زمستانی بلکه به عنوان یک درمان خانگی برای سرماخوردگی نیز محبوب است.
  • برامبوراک (Bramborák)، یا کیک سیب زمینی، یکی دیگر از غذاهای سنتی است که در خیابان‌های پراگ و دیگر شهرهای چک به عنوان غذای خیابانی فروخته می‌شود. این کیک‌های نازک و ترد با ادویه‌جات و گاهی سیر طعم‌دار می‌شوند و معمولاً به عنوان میان وعده یا پیش غذا سرو می‌گردند.
  • اسمازنی سیر (Smažený sýr)، نوعی ساندویچ گریل شده با پنیر است که در بین غذاهای خیابانی چک محبوبیت زیادی دارد. این غذا معمولاً با سالاد، سس تارتار، و گاهی همراه با تخم مرغ پخته سرو می‌شود و گزینه‌ای عالی برای یک وعده غذایی سریع و لذیذ است.

تجربه بهترین رستوران های پراگ پایتخت چک با تک تراول

تک تراول با سال‌ها تجربه و ارائه خدمات بی‌نظیر تورهای اروپایی اینبار با تور چک همراه با شما است.
اگر به دنبال سفر به اروپا هستید باید بدانید که تک تراول بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین تورهای گردشگری اروپا را در ایران برگزار می‌کند. اگر به دنبال نهایت لذت بردن از سفر خود هستید، با کارشناسان ما در تماس باشید.

نوشتهٔ پیشین
بهترین رستوران های بوداپست با غذاهای بی نظیر مجارستان
نوشتهٔ بعدی
بهترین رستوران های آمستردام هلند که باید امتحان کنید! 
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up