وبلاگ

بهترین رستوران های استکهلم سوئد به همراه تصاویر

بهترین رستوران های استکهلم سوئد

استکهلم پایتخت زیبای سوئد یکی از بهترین مقاصد گردشگری در جهان است که به خاطر مناظر خیره‌کننده و جاذبه‌های متعددی که دارد هر سال میزبان میلیون‌ها گردشگر در جهان است. استکهلم ونیز دوم اروپا است که ترکیبی از تاریخ کهن و مدرنیته است که در یک طبیعت بسیار زیبا محصور شده است.
استکهلم رستوران‌های بی‌نظیری دارد که در این مقاله قصد داریم به صورت کامل به آنها بپردازیم.

لیست رستوران های برتر استکهلم

استکهلم رستوران‌های بسیار خوب و معروفی در سطح جهان دارد که رفتن به هر کدام از آنها می‌تواند تجربه‌ای منحصر‌ به فردی برای شما داشته باشد که در کنار خانواده غذاهای خاص این کشور را میل کرده و اوقات خوشی را در آنها سپری کنید. در ادامه رستوران های معروف استکهلم را با هم بررسی می‌کنیم.

رستوران فرانتسن (Frantzén)

رستوران فرانتسن یک رستوران درجه یک سه ستاره میشلن است. این رستوران یکی از معروف ترین رستوران های استکهلم است. این رستوران توسط سرآشپز نام آشنا و معروف بیورن فرانتسن اداره می‌شود اداره می‌شود که به نقل از مشتریان، تجربه‌ای فراموش نشدی از غذاهای بسیار با کیفیت و خوشمزه را برای شما به یادگار می‌گذارد.
فرانتسن با تکیه بر مواد اولیه محلی و فصلی ارگانیک و با کیفیت، غذاهایی را ارائه می‌دهد که هر بشقابش ترکیبی از خلاقیت و شاهکار هنری به حساب می‌آید. دقت بالا و خدمات با کیفیت یکی از ویژگی‌های این رستوران است که توانسته ۳ ستاره میشلن را از آن خودش کند. فرانتسن جز رستوران گران در استکهلم می‌باشد.

رستوران اُکسن کروگ و اسلیپ (Oaxen Krog & Slip)

اُکسن کروگ و اسلیپ در جزیره زیبای جورگاردن واقع شده است که محیطی صمیمی و دنج را با غذاهایی بسیار خوشمزه به شما ارائه می‌کند. این رستوران یک ستاره میشلن را داشته و تمرکز اصلی آن غذاهای دریایی با کیفیت و تازه است. طراحی این رستوران از تاریخ دریانوردی این کشور الهام گرفته است که باعث شده فضایی دوستانه و جذاب را به همراه داشته باشد.

رستوران اُپراکلارن (Operakällaren)

رستوران اپراکلارن، یکی از قدیمی‌ترین و مجلل‌ترین رستوران‌های استکهلم است که در ساختمان اپرای سلطنتی این کشور واقع شده است. این رستوران دارای منظره‌ای بسیار باشکوه از خلیج و قصر سلطنتی را دارد که باعث می‌شود ساعت‌ها از بودن در آن لذت ببرید. رستوران اُپراکلارن سابقه بسیار طولانی در سرو غذاهای سوئدی دارد تا یک تجربه لوکس و البته تاریخی را برای شما فراهم کند.

لیست رستوران های برتر استکهلم

رستوران واسا اگن (Vassa Eggen)

واسا اگن در نگاه اول یکی از مدرن‌ترین و دلنوازترین رستوران‌های شیک و نوین در جهان است که همواره از مواد اولیه بسیار با کیفیت و تازه برای پخت غذاهای بی نظیرش استفاده می‌کند.
تاکید این رستوران بر مواد اولیه با کیفیت و ارگانیک باعث شده غذاها طعم بسیار خاص و عالی داشته باشند که نظر هر مسافری را به خودش جلب می‌کند.
تمرکز اصلی این رستوران بر روی انواع استیک و غذاهای دریایی است که به روشی بسیار نوآورانه سرو و خدمت شما ارائه می‌شوند. اگر به دنبال مکانی متفاوت، شیک و مدرن هستید و دوست دارید کیفیت درجه یک را تجربه کنید، حتما به این رستوران سر بزنید.

رستوران استورهوف (Sturehof)

استورهوف در یک منطقه پر جنب و جوش به نام  استور پلان واقع شده. این رستوران یکی از قدیمی‌ها و معتبرترین‌ها در استکهلم است که تجربه‌ای خاص از غذاهای دریایی و سنتی سوئد را برای شما به ارمغان می‌آورد. این رستوران در فضایی باز و دلباز قرار گرفته که در آن می‌توانید جریان زندگی شهری مردم را مشاهده کرده و از آن لذت ببرید.

رستوران میت بالز (Meatballs for the People)

رستوران میت بالز همان طور که از نامش پیدا است، معروف به کوفته‌های سنتی سوئدی است. این رستوران بر سادگی و کیفیت بسیار بالا تاکید داشته و تا به امروز توانسته با پایبند بودن به آن محبوبیت بسیار زیادی در میان مردمان محلی و گردشگران پیدا کند.
کوفته‌های ارائه شده در این رستوران از گوشت‌ محلی و با کیفیت تهیه شده و در کنار پوره سیب زمینی و ترشی لینگون بری خدمت شما سرو می‌شود.

رستوران پلیکان (Pelikan)

پلیکان یکی از بهترین رستوران استکهلم است. این رستوران همچنین از قدیمی‌ترین رستوران‌های این کشور است که به مشتریان خودش حس نوستالژی و تاریخی سوئد را ارائه می‌کند. مدیران این رستوران سعی کردند به زیبایی این قدیمی و تاریخی بودن را حفظ کنند تا در نهایت توانستند بین گردشگران خارجی محبوبیت بالایی پیدا کنند.
این رستوران سنتی مشهور به سرو غذاهای سوئدی کلاسیک مانند هرینگ و پایتکان است که آنها را در محیطی صمیمی و دوستانه و با الهام گرفتن از سادگی خانه‌های سوئدی به شما ارائه می‌کند.

رستوران دن گیلدنه فردن (Den Gyldene Freden)

رستوران دن گیلدنه فردن در قلب تاریخی این شهر واقع شده که از سال ۱۷۲۲ تا به امروز فعالیت داشته است.
این رستوران مشهور استکهلم سعی کرده همان دکوراسیون و ساختار قدیمی خود را حفظ کند. غذاهای سرو شده در این رستوران سنتی بوده به دلیل میزبانی در یک محیط با شکوه و تاریخی تجربه بسیار عالی را برای شما به همراه خواهد داشت.

رستوران تردیشن (Tradition)

رستوران تردیشن، همانطور که از نامش پیداست یک رستوران سنتی سوئدی است که غذاهای سنتی را سرو می‌کند. این رستوران در یک مکان بسیار دنج و صمیمی برپا شده که به محض ورود به آن شما را با فرهنگ بومی این کشور آشنا می‌کند. در این رستوران  از کوفته‌های سوئدی گرفته تا هرینگ مارینه و هر غذای سنتی سوئدی برای شما سرو خواهد شد.

رستوران بار آگریکولتور (Bar Agrikultur)

یکی از بهترین رستوران استکهلم است که همیشه بر استفاده از محصولات محلی و تازه تاکید بسیار دارد. این رستوران و بار کوچک و دوست داشتنی فضایی بسیار گرم و جذابی دارد که در کنار غذاهای خوشمره‌ای که دارد، انواع نوشیدنی‌های محبوب و یا دست ساز را به شما ارائه می‌کند تا هیچ وقت خاطره سفر به استکهلم را فراموش نکنید.

رستوران لیلا اگو (Lilla Ego)

لیلا اگو یکی دیگر از رستوران‌های خوب این شهر است که محیطی صمیمی و راحتی را برای شما فراهم کرده است. اگر از غذاهای این رستوران میل بفرمایید،‌ متوجه می‌شوید که خلاقیت آشپزی در آن موج می‌زد. همه اینها به خاطر وجود آشپز‌های با استعداد و کاربلد حاصل می‌شود که تاکید دارند مواد اولیه باید تازه و با کیفیت باشند.

رستوران آیادا (Ayada)

آیادا یکی از معروف ترین رستوران های استکهلم است که با منوی غذاهای مدیترانه‌ای و ترکی مشهور شده است. تمامی غذاهای این رستوران از مواد اولیه بسیار با کیفیت و با ادویه‌های اصیل ترکیه‌ای طبخ می‌شوند که طعمی بسیار عالی را به شما ارائه کنند. اگر اهل غذاهای ترکی هستید،‌ این رستوران می‌تواند بهترین تجربه سفر در سوئد را برای شما بسازد.

رستوران سوشی شو (Sushi Sho)

این رستوران یکی از برترین رستوران‌های سوئد است که توانسته ۱ ستاره میشلن را از آن خودش کند. همان طور که از اسم این رستوران پیدا است،‌ غذاهای ژاپنی در آن بیشتر سرو می‌شوند. مدیران این رستوران بر استفاده از مواد اولیه با کیفیت و درجه یک در عین سادگی تاکید فراوان دارند.
به همین دلیل تجربه و طعم بی نظیری را به همراه خواهند داشت. سوشی شو مکانی ایده‌آل برای دوست‌داران سوشی و غذاهای ژاپنی است.

رستوران مکونگ (Mekong)

رستوران مکونگ یکی از بهترین‌های استکهلم است که منوی غذاهای شرقی کشورهای ویتنام، تایلند و کامبوج را ارائه می‌کند. معمولا تمام این غذاها اسپایسی و تند هستند. اگر به غذاهای این کشورها علاقمند هستید، حتما به این رستوران سر بزنید. اگر به دنبال رستوران ارزان در استکهلم هستید و ذائقه غذاهای جنوب شرق آسیا را دارید،‌ به این رستوران سر بزنید.

رستوران وانا

وانا یک رستوران ایرانی در استکهلم است که با با ارائه انواع کباب‌های خوشمزه کاری می‌کند که در سوئد بیاد ایران باشید. رستوران ایرانی وانا طعم اصیل غذاهای ایرانی را با خود به سوئد برده که هر کس با ورود به فضای دلنشین و صمیمی این رستوران، با فرهنگ و تاریخ ایران بیشتر آشنا شده و از منوی ایرانی آن لذت ببرند.

رستوران دیوان

دیوان یکی از شیک‌ترین رستوران‌های ایرانی در استکهلم است که با منوی اصیل غذاهای ایرانی توانسته به یکی از بهترین رستوران‌های این کشور تبدیل شود. با رفتن به این رستوران می‌توانید ساعتی را به یاد ایران در آن سپری کرده و از طعم بی نظیر غذاهای کشور در سوئد لذت ببرید.

لیستی از غذاهایی که باید در سوئد امتحان کنید!

  • سوپ هویج و عدس سوئدی: ترکیبی غنی و گرم که با طعم دارچین و زنجبیل، روح و بدن را گرم می‌کند.
  • کوفته‌های سوئدی (Svenska Köttbullar): مشهورترین غذای سوئدی است که معمولاً با سس قرمز، پوره سیب زمینی و ترشی لینگون بری سرو می‌شود.
  • گراواد لاکس (Gravadlax): سالمون نمک‌سود شده به همراه سس مخصوص موستارد و شکر، یک پیش غذای کلاسیک سوئدی.
  • هرینگ مارینه: غذایی سنتی که با سیب زمینی پخته، خامه ترش و سس مایونز سرو می‌شود.
  • سوپ آب‌گوشت سوئدی (Ärtsoppa): این سوپ غلیظ که با نخود و گوشت خوک تهیه می‌شود، معمولاً با پنکیک به عنوان شام سرو می‌گردد.
  • پایتکان: یک نوع پای گوشت که با پوره سیب زمینی و ترشی لینگون بری میل می‌شود.
  • جانسونز فریستلسه (Jansson’s Temptation): غذای فر با پیاز، سیب زمینی، انجوی و خامه.
  • رنگ‌موس (Rengmos): یک نوع خورشت تهیه شده از گوشت گاو است که به همراه سیب زمینی و هویج پخته می‌شود.
  • لوتفیسک: ماهی خشک و سود شده است که با سس شیر و نخود سبز سرو می‌شود.
  • پیته‌پانا (Pyttipanna): تکه‌های ریز گوشت و سیب زمینی است که با تخم مرغ روی آن سرو می‌شود.
  • سورسترومینگ: ماهی سیلد تخمیر شده
  • وافل سوئدی: وافل‌های نازک و ترد سوئدی که معمولاً با مربا و خامه ترش سرو می‌شوند.
  • اسکاگن توست (Toast Skagen): یک پیش غذای محبوب که از تکه‌های میگو، مایونز روی نان تست سرو می‌شود.

تجربه بهترین رستوران های برلین استکهلم سوئد با تک تراول

سفری به سرزمین وایکینگ‌ها، با طعم‌های بی‌نظیر!
آژانس مسافرتی تک تراول شما را به سفری هیجان‌انگیز به استکهلم، پایتخت سوئد، دعوت می‌کند. جایی که می‌توانید در کنار گشت و گذار در میان جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این شهر زیبا، طعم‌های بی‌نظیر غذاهای سوئدی و بین‌المللی را در بهترین رستوران‌های استکهلم تجربه کنید.
ما در تک تراول تمامی مراحل سفر شما به استکهلم را انجام می‌دهیم تا با خیالی آسوده فقط به فکر لذت بردن از این شهر زیبا باشید. کارشناسان و مشاوران کارآزموده و با تجربه تک تراول همیشه در کنار شما خواهند بود.
همین امروز با ما تماس بگیرید و سفری خاطره‌انگیز به استکهلم را دریافت کنید.

 

نوشتهٔ پیشین
معروف ترین و بهترین رستوران های برلین پایتخت آلمان
نوشتهٔ بعدی
بهترین رستوران های رم ایتالیا همراه با تک تراول
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up