وبلاگ

راهنمای سفر به آلمان، مقصدی رویایی برای مسافران!

راهنمای سفر به آلمان

راهنمای سفر به آلمان مسیری را به شما نشان می‌دهد که فراتر از تصورتان باشد. صفر تا صد سفر به آلمان را برایتان شرح می‌دهیم تا بتوانید بدون دردسر از سفر خود به آلمان فقط لذت ببرید. در راهنمای سفر به آلمان ۲۰۲۴ درباره موقعیت جغرافیایی آلمان و در ادامه وضعیت آب و هوایی آلمان صحبت می‌کنیم تا بتوانید بهترین زمان سفر به آلمان را پیدا کنید. همچنین ما تمام فصل‌های آلمان را طوری معرفی می‌کنیم که بهترین فصل سفر به آلمان را کامل بشناسید.
در انتها ما راهنمای کامل سفر به آلمان را با جزئیات در اختیار شما قرار می‌دهیم تا یک سفر خاطره‌انگیز و دلچسبی را داشته باشید. رستوران‌ها و غذاهای معروف آلمان را به شما معرفی می‌‌کنیم تا در نهایت آرامش بتوانید لحظه‌های دلچسبی را در کنار خانواده خود داشته باشید.
بیایید با هم همه رازها، زیبایی‌ها و شگفتی‌های کشور زیبا و تاریخی آلمان را با هم کشف کنیم.

معرفی کشور آلمان

راهنمای سفر به آلمان شما را با کشوری آشنا می‌کند که تاریخ و فرهنگی بسیار غنی و متنوعی دارد. شاید درباره اینکه آلمان کشور موسیقی و معماری یا خودروسازی پیشرفته است زیاد شنیده باشید. اما باید بدانید که در کنار این‌ها، یکی از قوی‌ترین اقتصاد‌های جهان را دارد، کیفیت زندگی به شدت بالا بوده و یکی از جذاب ترین مقاصد سفرهای توریستی، دانشجویی و کاری به حساب می‌آید.

موقعیت جغرافیایی کشور آلمان

کشور زیبا و رویایی آلمان در قلب اروپای سبز قرار دارد و با کشورهای دانمارک، لهستان، چک، اتریش، سوئیس، فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک، و هلند هم مرز است. اگر به دنبال این هستید که همه چیز درباره آلمان را بشناسید، باید از شهرها و ایالات این کشور شروع کنیم.
آلمان دارای ۱۶ ایالت و ۲۰۵۹ شهر است. یعنی هر کدام از ایالت‌های این کشور پایتخت خود را دارند که عبارتند از:

  • برلین
  • بادن-وورتمبرگ
  • باواریا
  • برمن
  • براندنبورگ
  • هسن
  • مکلنبورگ-فورپومرن
  • نیدرزاکسن
  • نوردراین-وستفالن
  • راینلاند-پالاتینات
  • سارلند
  • زاکسن
  • زاکسن-آنهالت
  • شلسویگ-هولشتاین
  • تورینگن

از مهمترین شهرهای توریستی آلمان می‌توان به برلین، هامبورگ، مونیخ، کلن، فرانکفورت، اشتوتگارت، دوسلدورف، لایپزیگ، دورتموند، اسن اشاره کرد. همچنین جنگل‌های سرسبز، کوه‌های بلند و جامعه شهری بسیار مدرن باعث شده تا موقعیت جغرافیایی آلمان این کشور را از بسیاری از مقاصد گردشگری جهان متمایز کند.

موقعیت جغرافیایی کشور آلمان

وضعیت آب و هوایی کشور آلمان

کشور آلمان مانند ایران ۴ فصل دارد.

  • فصل بهار از ماه March شروع و تا May ادامه دارد. در فصل بهار هوا آرام آرام شروع به گرم شدن می‌کند ولی هنوز خنک است. شب‌ها در این کشور به صورت میانگین در ماه March حدود ۳ درجه سانتی‌گراد می‌شود و میانگین دمای ماه May به ۱۵ درجه می‌رسد.
  • فصل تابستان از June شروع شده و تا August  ادامه پیدا می‌کند. فصل تابستان در این کشور از تابستان ایران کمی خنک تر بده و میانگین دمای آن به ۲۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. روزهای آفتابی و زیبای آلمان بسیار بلند است و یک زندگی سرشار از انرژی مثبت را برای مردمانش به وجود میاورد.
  • فصل پاییز از September شروع و تا November ادامه دارد. پاییز فصل بسیار زیبایی در آلمان است، زیرا برگ‌های درختان شروع به تغییر رنگ می‌دهند، همه کمی خنک شده و یک آب و هوای بسیار دلنشین و لذت بخشی را به وجود می‌آورد. میانگین دما در ماه September  به ۱۶ و در November به ۴ درجه می‌رسد.
  • آخرین فصل سال در آلمان زمستان است. این فصل از ماه December شروع و به February ختم می‌شود. بیشترین بارش‌های سال در این فصل اتفاق می‌افتد، اما نسبت به ایران زمستان سردی ندارد. میانگین دمای هوا در زمستان آلمان ۰ درجه سانتی‌گراد است.

حتما مطالعه کنید: بهترین هتل های برلین


بهترین زمان برای سفر به آلمان چه فصلی است؟

اگر می‌خواهید از آب و هوای آفتابی و دلنشین لذت ببرید، قطعا تابستان بهترین فصل برای سفر به آلمان است. اما اگر دوست دارید از بازی‌های رنگ‌های طبیعت جادویی آلمان لذت ببرید، پاییز فصلی است که شما را به وجد می‌آورد. اگر دوست دارید در جشن‌های کریسمس آلمان حاضر شوید، بهترین فصل سفر به آلمان قطعا زمستان خواهد بود.
در آخر اگر می‌خواهید بهترین آب و هوا را تجربه کنید، بهترین فصل سفر به آلمان قطعا بهار است.

بهترین زمان برای سفر به آلمان

برای سفر به آلمان چقدر پول لازم است؟

هزینه سفر زمینی به آلمان

هزینه سفر به آلمان به صورت زمینی به عوامل زیادی بستگی دارد. نرخ اتوبوس، قطار یا هزینه‌های خودروی شخصی، مدت زمانی که قصد دارید در آلمان اقامت داشته باشید، شهری که می‌خواهید به آنجا سفر کنید و از همه مهتر فصلی که می‌خواهید به آلمان بروید بسیار مهم هستند. ارزان‌ترین و در عین حال ارزان‌ترین و بهترین فصل سفر به آلمان بهار است. اگر می‌خواهید بهترین آب و هوا را با قیمت‌های بسیار پایین تجربه کنید، تورهای نوروزی آلمان را از دست ندهید.


حتما مطالعه کنید: تفریحات رایگان در برلین


هزینه سفر به آلمان با هواپیما

هزینه سفر به آلمان به صورت هوایی یکی از بهترین راه‌های برای سفر به این کشور است. معمولا هزینه‌های سفر هوایی به آلمان به عوامل زیادی بستگی دارد.

در اینجا جدول هزینه سفر به آلمان را می‌توانید مشاهده کنید:

مسیر تور / هتل 

قیمت برای هر نفر(یورو) + نرخ ریالی تاریخ تور

سه‌تخته

یک‌تخته

دو تخته

تور سوئیس و آلمان

۳شب لوزان -۲ شب زوریخ -۲شب کلن -۳ شب فرانکفورت

۳۲۸۰ ۴۰۹۰ ۳۲۹۰

۶ تا ۱۶ فروردین

راهنمای سفر به آلمان : معرفی ارزانترین راه سفر به آلمان

اگر به دنبال ارزانترین راه سفر به آلمان هستید، گزینه‌های بسیار متعددی پیش روی شماست. از پروازهای لحظه آخری گرفته تا حمل و نقل و هتل‌های مناسب و …
اگر به دنبال ارزانترین راه سفر به آلمان هستید که تجربه‌ای لذت بخش و بی دردسر را به همراه داشته باشید، تورهای تک تراول را بررسی کنید.
تک تراول همه پیچیدگی‌های موجود برای سفر را آسان کرده و با تمرکز بر لذت بردن شما یک تجربه بسیار دل‌انگیز و لذت بخش را برای شما و خانواده‌تان رقم می‌زند. علت ارزانتر بودن تورهای تک تراول این است که تمام واسطه‌ها حذف شده و این شرکت خود مرجع مستقیم سفر به بسیاری از نقاط جهان است.

جاذبه های گردشگری آلمان: در آلمان به کجاها برویم؟

لیستی از بهترین شهرهای آلمان برای بازدید

شهر برلین با دیوار معروف و موزه‌های درجه یکی که دارد یکی از مهمترین و پر بازدیدکننده‌ترین شهر‌های آلمان است. بعد از آن شهر مونیخ می‌باشد که به فستیوال اوکتبرفست (Oktoberfest) و فرهنگ و معماری خیره کننده اش معروف است. کسانی که به فرهنگ و تاریخ علاقه بسیاری دارند،‌ همه روزه از سراسر جهان برای دیدن این شهر زیبا به آلمان سفر می‌کنند. از این دو شهر که بگذریم به هامبورگ با کانال‌های آبی و فضای هنری خیره کننده‌ای می‌رسیم که نظر همه توریست‌های جهان را به خودش جلب می‌کند.
کشور آلمان شهرهای زیاد دیگری برای دیدن دارد:

  • برلین: پایتخت دولت فدران آلمان که به تاریخ، فرهنگ و هنری غنی مشهور است.
  • مونیخ: شهری که با معماری‌های با شکوهش فرهنگ زیبای آلمان را به نمایش می‌گذارد.
  • هامبورگ: شهری بندرگاهی با مراکز خرید بسیار زیبا و فراوان.
  • کلن: در این شهر کلیسای معروف جامع کلن و موزه‌های هنری خودشان را برای بازدید شما آماده می‌کنند.
  • فرانکفورت: مرکز مالی و مبادلات تجاری آلمان است که نمایشگاه‌های بین‌المللی زیادی در آن دایر است.
  • درسدن: شهری تاریخی و بازسازی شده با هنر باروک.
  • نورنبرگ: دارای قلعه‌های قرون وسطایی زیاد و البته بازار معروف کریسمس.
  • لایپزیگ: مرکز فرهنگی  آلمان است که فضای غنی و هنری نوین را در خود دارد.
  • اشتوتگارت: شهر خودروهای آلمان به همراه موزه‌های پورشه و مرسدس بنز.

در آلمان به کجاها برویم؟

معرفی مکان های دیدنی کشور آلمان

در مسیر راهنمای سفر به آلمان می‌رسیم به جاذبه های گردشگری آلمان و البته مکان های دیدنی آلمان.
از مهمترین مکان‌های دیدنی آلمان:

قلعه نویشوانشتاین (Neuschwanstein Castle):

یکی از معروف‌ترین قلعه‌های جهان و به نوعی نمادی افسانه‌ای می‌باشد که  در جنوب بایرن واقع شده است. این قلعه که در نیمه دوم قرن نوزدهم توسط لودویگ دوم، پادشاه بایرن، ساخته شد که الهام‌بخش قلعه‌های دیزنی (دیزنی لند و کارتون‌های والت دیزنی معروف است) که معماری رومانتیک دارد. این قلعه بر فراز تپه‌های مشرف به دریاچه‌های کریستالی کوهای آلپ واقع شده که موقعیت بسیار دیدنی دارد. چشم انداز این قلعه بسیار زیباست و نشانگر تاریخ و تمدن کشور آلمان می‌باشد.

دره راین (Rhine Valley): 

دومین جای دیدنی و تاریخی در آلمان است. با منظره بسیار خیره‌کننده و رودخانه‌‌ای که از میان تپه‌های سرسبز قلعه‌های باستانی در جلوی چشمان شما جاری است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این منطقه بخشی از میراث جهانی یونسکو است که مسیری عالی برای سفرهای رودخانه‌ای و کشف تاریخ غنی آلمان همه روزه از آن دیدن می‌شود.

جزیره روگن (Rügen Island): 

بزرگترین جزیره آلمان در دریای بالتیک است که ساحل شنی بی نظیر و خیره‌کننده‌ای دارد. صخره‌های زیبا، جنگل‌های انبوه و توریست‌هایی که برای استراحت و تفریح به آن جان می‌بخشند، همگی انتظار شما را می‌کشند.
این جزیره همچنین به خاطر پارک ملی  یاسموند و صخره‌های کراید کینگ بسیار مشهور شده است.

کلیسای جامع کلن (Cologne Cathedral): 

یکی از برجسته‌ترین بناهای گوتیک در جهان بوده و نماد شهر کلن نیز می‌باشد. این کلیسا با معماری خیره‌کننده و پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگش، از قرن چهاردهم تا به امروز پابرجا بوده و نمایان‌گر تاریخ غنی این کشور است.

دیوار برلین (Berlin Wall): 

این دیوار زمانی شهر و کشور آلمان را به شرق و غرب تقسیم کرده بود که امروزه به عنوان نمادی از پیروزی و آزادی آلمان محسوب می‌شود.

موزه‌های جزیره برلین (Museum Island): 

یک مجموعه استثنایی از پنج موزه باشکوه در قلب برلین است. این موزه جزئی از میران جهانی یونسکو بوده و به عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی اروپا نیز شناخته می‌شود. در هر کدام از این موزه‌ها آثار هنری و تاریخی بسیار مهمی وجود دارد که از دیدن آنها لذت خواهید برد.

جنگل سیاه (Black Forest): 

اگر اهل طبیعت گردی باشید، این جنگل یکی از مشهورترین مکان‌هایی است که بسیاری از علاقمندان از سراسر جهان به دیدن آن می‌آیند. این جنگل بسیار انبوه و مملو از کو‌ه‌های سرسبز و منظره بسیار چشم‌نواز است که اصلا دوست ندارید از آن چشم بردارید.

قلعه هایلیگنبرگ (Heidelberg Castle): 

این قلعه یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری آلمان به شمار می‌رود. همچنین این قلعه در کنار زیبایی‌هایی که دارد، دارای باغ‌های رنسانس و یک موزه داروسازی هست که تماشایی بودنش را دو چندان می‌کند.

مینیاتور ووندرلند هامبورگ (Miniatur Wunderland): 

بزرگترین و زیباترین مدل راه‌آهن مینیاتوری جهان است که در هامبورگ واقع شده است. این مدل جزییات بسیار دقیقی‌ در خود دارد که قطعا شما را به شگفتی وا می‌دارد. در اینجاست که شما هنر و صنعت آلمان را یکجا مشاهده می‌کنید.

برج تلویزیون برلین (Berlin TV Tower):

این برج با ارتفاع حدود ۳۶۸ متر، بلندترین سازه در برلین است. به همین دلیل نماد این شهر هم می‌باشد. برج در وسط شهر واقع شده که یک سکوی دیدبانی، رستوران گردان و چشم‌انداز ۳۶۰ درجه‌ای دارد که منظره‌ای به مراتب زیباتر از برج‌های مشابه دیگر در جهان به شما ارائه می‌کند.

دروازه براندنبورگ (Brandenburg Gate): 

این دروازه از نمادهای بسیار معروف برلین و کشور آلمان است که سمبل قدرت وحدت و صلح مردم این کشور بعد از سقوط دیوار برلین می‌باشد. این بنای تاریخی در پایان جاده‌ اونتر دن لیندن قرار دارد. این دروازه با معماری نئوکلاسیک، دروازه‌ای به تاریخ غنی آلمان در دوران‌های مختلف را به شما نشان می‌دهد.

کاخ سانسوسی (Sanssouci Palace):

این کاخ زمانی محل اقامت تابستانی فردریک بزرگ، پادشاه پروس، در پوتسدام است بوده است که شامل باغ‌های سلطنتی بسیار زیبا و طراحی فوق‌العاده است که مانند یک مروارید می‌درخشد. این کاخ یکی از جاذبه های گردشگری آلمان است، هم اکنون میزبان میلیون‌ها نفر از سراسر جهان می‌باشد.

مکان های دیدنی کشور آلمان-کاخ سانسوسی

باغ‌های انگلیسی مونیخ (English Garden): 

یکی از برگترین‌ پارک‌های جهان است که چمن‌زارهای وسیع، جنگل‌های انبوه،‌ رودخانه و دریاچه در خود دارد. چه چیزی بهتر از این که برای استراحت، پیاده‌روی، پیک‌نیک و … به این باغ‌های بسیار زیبای مونیخ سری بزنید. سبک طراحی طبیعی این باغ‌ها به گونه‌ای است که ساعت‌ها از زندگی ماشینی و شلوغ شهری فاصله گرفته و اصلا دوست خواهید داشت آنجا را ترک کنید.

کلیسای جامع آخن (Aachen Cathedral): 

این کلیسا اولین میراث جهانی یونسکو در آلمان است. با معماری گوتیک و کارولینگین که آنرا به یک مکان تاریخی غنی از فرهنگ اروپایی تبدیل کرده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این کلیسا برای  تاج‌گذاری پادشاهان به کار گرفته می‌شده است. در کنار همه این‌ها، موزائیک‌های بی‌نظیر به همراه شیشه‌ةای کار شده رنگی که شما را به دوران‌های مختلف تاریخی آلمان می‌برد.

مرکز فرهنگی دورتموند (Dortmund U-Tower):

در گذشته یک ساختمان قدیمی آبجوسازی بوده است که امروزه به یک مرکز هنری با نمایشگاه‌های معاصر تبدیل شده است. این مرکز نمادی از تحولات صنعتی و فرهنگی آلمان و بخصوص دورتموند است که برای جاذبه بیشتر، شب‌ها نورپردازی خیره‌کننده‌ای دارد.

پارک المپیک مونیخ (Olympiapark):

این پارک برای المپیک تابستانی سال ۱۹۷۲ ساخته شد که امروزه به عنوان یک محل ملی برای ورزش و تفریح خانواده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. معماری این پارک بسیار خاص  شگفت‌انگیز است.

قلعه التس (Eltz Castle):

این قلعه در میان یک جنگل سرسبز و بر فراز یک صخره‌ واقع شده است. قلعه التس یکی از قدیمی‌ترین و البته بهترین قلعه‌های سالم به جا مانده از قرون وسطی است که ۸۰۰ سال پیش ساخت شده و هم اکنون به صورت شخصی مدیریت  و نگهداری می‌شود.

قله زوگشپیتزه (Zugspitze):

با ارتفاع ۲۹۶۲ متر، بلند‌ترین قله آلمان است که بر فراز کوهای‌ آلپ خودنمایی می‌کند. همه ساله از تمام نقاط جهان برای بازدید، اسکی، کوهنوردی و تماشای منظره زیبای آن به این منطقه سفر می‌کنند تا ماجراجویی خود را در دل برف و زیبایی شروع کنند.

جزیره ماینائو (Mainau Island):

این جزیره به جزیره گل در دریاچه کنستانس معروف است. در این جزیه باغ‌های فصلی، گلخانه‌های استوایی، گیاهان نادر و بهشتی خود نمایی می‌کنند که فضایی بسیار آرامش بخش به همراه دارد.

معرفی مکان های دیدنی کشور آلمان

خوشمزه ترین غذا ها و بهترین رستوران های آلمان

در مسیر راهنمای سفر به آلمان می‌رسیم به بهترین غذاهای آلمان.
آلمان غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه‌ای دارد که هر کسی را به خودش جلب می‌کند. ذائقه غذایی مردم آلمان به گونه ای است که ما ایرانیان به راحتی می‌توانیم از آنها بخوریم و لذت ببریم. برای مثال ما  شنیتسل (شنیسل) وینر را داریم که یک نمونه کلاسیک از گوشت آبدار مرغ یا گوساله! است که با پوششی از آرد، تخم‌مرع، آرد سوخاری و ادویه تهیه می‌شود.


حتما مطالعه کنید: بهترین رستوران های برلین


در ادامه ما لیستی از غذاهای خوشمزه آلمانی را به شما ارائه می‌کنیم تا به محض رسیدن به آلمان از میل کردن آنها لذت ببرید:

  • شنیتسل وینر (Wiener Schnitzel)
  • سوسیس براتورست (Bratwurst)
  • سوپرکنودل (Sauerbraten)
  • کاسه نودل (Käsespätzle)
  • آینشتاینر (Eintopf)
  • برچن (Brezen)
  • کیک جنگل سیاه (Schwarzwälder Kirschtorte)
  • رول کلم (Kohlrouladen)
  • ماهی هرینگ سرخ شده (Brathering)
  • آپفل استرودل (Apfelstrudel)

تمام این غذاها در رستوران‌های با کیفیتی سرو می‌شوند که همگی نمادی از فرهنگ غذایی مردمان کشور آلمان است.
در اینجا بهترین رستوران های آلمان را برای شما لیست می‌کنیم:

  • وندرکامر (Vendôme)
  • شوارتسوالدستوبه (Schwarzwaldstube)
  • تیم رائوچ (Tim Raue)
  • فاکل (Facil)
  • تن زور کریتیک (Tantris)
  • برایتباخ (Bareiss)
  • اشتاینهایگر (Steinheuers)
  • زور یوزپفانه (Zur Wespennest)
  • آلپنرست (Alpenrose)
  • هوگل (Hugl)

خوشمزه ترین غذاهای آلمان

لیست بهترین هتل های آلمان

  • بلموند Vier Jahreszeiten Kempinski، مونیخ
  • امپریال، برلین
  • زوّنر، برلین
  • اتموس، مونیخ
  • بورشارد، هامبورگ
  • Schloss Elmau، بایرن
  • Breidenbacher Hof، دوسلدورف
  • Schlosshotel Kronberg، فرانکفورت
  • Patrick Hellmann Schlosshotel, Heidelberg
  • SO/ Sofitel Berlin

نکات مهم و کاربردی که حتما در سفر آلمان باید بدانید!

در تکمیل راهنمای سفر به آلمان باید به یکسری از نکات حتما دقت کنید که به صورت کامل در ادامه به همه آنها اشاره می‌کنیم.

دانستنی‌های کاربردی کشور آلمان

اگر بخواهید صفر تا صد سفر به آلمان را بدانید، حتما این بخش را هم بخوانید.
در قسمت‌های قبل ما به نکات و دانستنی‌های زیادی مانند، نکات سفر، بهترین زمان مسافرت، بهترین زمان سفر به آلمان، بهترین فصل سفر به آلمان، معرفی کشور آلمان ، موقعیت جغرافیایی آلمان، جاذبه های گردشگری آلمان و … اشاره کردیم. در ادامه قصد داریم یکسری دانستی بسیار مهم دیگر را با شما در میان بگذاریم.
زبان رسمی کشور آلمان، آلمانی است، اما اگر انگلیسی بلد هستید، می‌توانید با آنها‌ راحت ارتباط برقرار کنید. پول رایج آلمان یورو (€) هست که به زبان محلی اویرو گفته می‌شود. با داشتن یورو می‌توانید از هر کجای آلمان و سایر کشورهای اروپایی دیگر خرید کنید.
سیستم برق کشور آلمان ۲۳۰ ولت ۵۰ هرتز است. یعنی با برق ۲۲۰ ولت ایران فرق دارد. نوع پریز برق آنها C , F هست. برای استفاده شارژر حتما رابط به همراه داشته باشید. آب لوله‌کشی در آلمان مانند ایران کاملا بهداشتی و نوشیدنی هست و نیاز به خرید آب آشامیدنی نیست. در کشور آلمان باید سعی کنید در استفاده از وسایل عمومی به شدت دقت کنید.
پوشش مردم آلمان بسیار باز و مدرن است،‌ اما برای موقعیت‌های مختلف مانند رستوران‌ها و تئاتر و … باید پوشش خاص برتن کنید.


حتما مطالعه کنید: بهترین محله های برلین


شرایط ویزای آلمان

مهمترین و پرتقاضاترین ویزای آلمان، ویزای توریستی آلمان است که بخشی از ویزای شینگن به حساب می‌آید. شرایط دریافت ویزا آلمان برای هر نوع ویزا متفاوت است، اما به صورت کلی شرایط دریافت ویزا آلمان برای گردش و بازدید از این کشور بدین صورت است:
ویزای توریستی آلمان به صورت کلی کوتاه‌مدت بوده و دارنده آن می‌تواند به مدت ۹۰ روز در بازه ۱۸۰ روزه در این کشور به گردش بپردازید. چون این ویزا بخشی از شینگن است، شما می‌توانید بدون ویزای دیگری به همه کشورهای حوزه شینگن مسافرت کنید.
شرایط کلی ویزای آلمان به صورت زیر است:

  • گذرنامه شما باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.
  • عکس پاسپورتی باید جدید،‌ استاندارد ویزای آلمان باشد.
  • برای گرفتن ویزا یک فرم در وب سایت سفارت آلمان وجود دارد که باید آنرا پر کنید.
  • چون ویزاهای آلمان موقتی و مدت‌دار هستند، شما باید بتوانید ثابت کنید که از پس هزینه‌های زندگی در آلمان بر می‌آیید.
  • برای حضور در آلمان باید بیمه درمانی بگیرید.
  • اگر کسی را در آلمان دارید که برای شما دعوت نامه ارسال کرده، باید آنرا نیز ارسال کنید.
  • باید تمام مدارک تحصیلی خود را ترجمه و ارائه کنید.

مواردی که باید در آماده کردن مدارک ویزا به آن دقت کنید:

  • تمامی مدارک را به صورت دقیق و خوانا ارائه کنید.
  • فرم درخواست را بدون خط خوردگی و به صورت کامل و دقیق پر کنید.
  • تمامی مدارک و فرم‌ها و … را باید همیشه همراه داشته باشید.
  • زمانی که مشخص شد، برای مصاحبه به سفارت آلمان بروید. اگر بیشتر از ۱۰ دقیقه دیر کنید، باید تمام مراحل درخواست را مجدد طی کنید.
  • برای گرفتن ویزای آلمان، از مشاوران تک تراول راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید تا به هیچ مشکلی برنخورید و از پیچیدگی‌های مراحل ویزای آلمان در امان باشید.

سیمکارت های آلمان

  • تله‌کام (Telekom) اعتباری و دائمی
  • وودافون (Vodafone) اعتباری و دائمی
  • او۲ (O2) اعتباری و دائمی
  • لایکا موبایل (Lebara Mobile) اعتباری
  • اورتل موبایل (Ortel Mobile) اعتباری
  • الدی‌کام (Aldi Talk) اعتباری
  • کنگستار (Congstar) اعتباری و دائمی
  • بلو (Blau) اعتباری و دائمی
  • فونیک (Fonic) اعتباری
  • تچ موبایل (Tchibo Mobil) اعتباری

توجه داشته باشید که سیمکارت‌های اعتباری را می‌توانید از فروشگاه‌های مخابراتی، فرودگاه‌ها، و برخی سوپرمارکت‌ها خریداری کنید.

شماره تلفن ‌های ضروری آلمان

پلیس: ۱۱۰

آتش‌نشانی: ۱۱۲

اورژانس پزشکی: ۱۱۲

خدمات اورژانس دریایی: ۱۲۲

پلیس راهنمایی و رانندگی: ۱۱۰

شماره تلفن کودک آزاری: ۱۱۶ ۱۱۱

شماره تلفن اورژانس اجتماعی: ۱۱۵

شماره تلفن خدمات اطلاعات دارویی: ۰۸۰۰ ۰۰۲۲ ۸۳۳

شماره تلفن خدمات دندانپزشکی اورژانس: ۰۱۸۰۵ ۹۰ ۴۰ ۵۰

حمل و نقل عمومی در آلمان

آلمان شبکه حمل و نقل کاملی نظیر قطار‌های سریع‌السیر،‌ قطارهای منطقه‌ای، اتوبوس، تراموا و … دارد که همگی امکان خرید آنلاین بلیط را دارند.

جشن ها و مناسبت های کشور آلمان

آلمان میزبان جشن‌ها و مناسبت‌های متعددی است که لیست آنها را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

  • اوکتبرفست (Oktoberfest)
  • کارناوال کلن (Cologne Carnival)
  • بازارهای کریسمس (Christmas Markets)
  • فیلم برلین (Berlin Film Festival)
  • بیر (Berlin Beer Festival)
  • لایت‌های برلین (Festival of Lights Berlin)
  • واگنر بایرویت (Bayreuth Wagner Festival)
  • جشن روز وحدت آلمان (German Unity Day Celebrations)
  • دونرزباخ موزیک فستیوال (Donaueschingen Music Festival)
  • جشنواره موسیقی راک ام رینگ (Rock am Ring Music Festival)
  • جشنواره موسیقی راک ام پارک (Rock im Park Music Festival)
  • کارناوال فرانکفورت (Frankfurt Carnival)
  • موسیقی هورنایت (Hurricane Music Festival)
  • موسیقی ساوت‌ساید (Southside Music Festival)
  • بازارهای ایستر (Easter Markets)
  • موسیقی وایتن (Wacken Open Air)
  • موسیقی فیوژن (Fusion Festival)
  • بین‌المللی داستان کوتاه برلین (Berlin International Short Film Festival)
  • هنرهای دیجیتال آرس الکترونیکا (Ars Electronica Festival)
  • موسیقی کلاسیک بخ (Bach Festival)

جشن ها و مناسبت های کشور آلمان

امنیت در کشور آلمان

آلمان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است، اما باید در مناطق شلوغ و وسایل حمل و نقل عمومی مراقب وسایل خود باشید. در هر کشوری افراد کلاه‌بردار و سارق وجود دارد.

فرودگاه‌های آلمان

کشور آلمان مانند بسیاری دیگر از کشورهای پیشرفته چندین فرودگاه بین المللی مانند فرانکفورت، فرودگاه مونیخ، و فرودگاه برلین براندنبورگ که شاهراه‌های اصلی این کشور هستند.
در ادامه لیست تمام فرودگاه‌های آلمان را می‌توانید مشاهده کنید:

  • فرانکفورت (Frankfurt International Airport)
  • مونیخ (Munich Airport)
  • بین‌المللی دوسلدورف (Dusseldorf International Airport)
  • برلین براندنبورگ (Berlin Brandenburg Airport)
  • هامبورگ (Hamburg Airport)
  • کلن بن (Cologne Bonn Airport)
  • فرودگاه اشتوتگارت (Stuttgart Airport)
  • هانوفر (Hanover Airport)
  • لایپزیگ/هاله (Leipzig/Halle Airport)
  • نورنبرگ (Nuremberg Airport)
  • برمن (Bremen Airport)
  • فرودگاه درسدن (Dresden Airport)
  • مونستر/اوسنابروک (Münster/Osnabrück Airport)
  • فرایبورگ (Freiburg Airport)
  • ساربروکن (Saarbrücken Airport)

سوغات آلمان

از سوغاتی‌های محبوب آلمان می‌توان به صنایع دستی چون کلاه‌های بایرنی، ساعت‌های کوکو، خمیر مربایی (Marzipan)، و انواع شکلات و … اشاره  کرد.
برای تهیه سوغاتی‌ می‌توانید به بازارهای محلی و یا فروشگاه‌های سوغاتی مراجعه کنید.

سوغات آلمان

تجربه سفر به آلمان با تیم حرفه ای تک تراول!

با تیم حرفه‌ای تک تراول، سفر به آلمان دیگر رویایی و دست نیافتنی نیست.
با ما باشید تا تمام زیبایی‌های قلب اروپا را را به تماشا بنشینیم و یک تجربه بیاد ماندنی برای خود بسازیم.
تورهای تک تراول جزو ارزانترین و با کیفیت‌ترین‌های ایران هستند که با حذف تمامی واسطه‌ها، بهترین قیمت را در اختیار شما قرار می‌دهند.
تک تراول حرفه‌ای ترین آژانس مسافرتی به تمام نقاط جهان است که با بهترین قیمت، سفری بیاد ماندنی برای شما رقم خواهد زد.

نوشتهٔ پیشین
قلعه کونسیرژری در فرانسه و قدیمی ترین ساعت پاریس
نوشتهٔ بعدی
راهنمای سفر به سوئد، دانستی های سرزمین رویاها!
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up